Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Melkeallergi, glutenintoleranse eller noe annet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-07-10, 22:06   #1
ToreFagerheim
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 8
ToreFagerheim er på en erverdig vei

Melkeallergi, glutenintoleranse eller noe annet?

Har gått på lavkarbo i snart 3 år nå, gikk ned fra ca 83kg til 72kg de to første månedene, og har holdt meg der.

Vekta er det ikke noe galt med, men det siste året har fordøyelsen gått en smule tregt og ustabilt, og jeg klarer ikke å finne ut hva som forårsaker det. Det kostholdet mitt stort sett består av til vanlig er:
Egg, kylling, vakuumpakket rugbrød, grønnsaker, rugsprø, hvitost, mange forskjellige krydder, mange forskjellige nøtter og frø, fløte, 70%-sjokolade og sikkert noe mer jeg ikke kommer på i samme slengen.

Jeg drikker ikke brus, spiser svært sjeldent litt melkesjokolade, og er borti litt pasta et par ganger i måneden. Har egentlig et ganske avslappet forhold til lavkarbo, og har aldri brydd meg eller visst om jeg har vært i ketose eller ikke.

Det jeg kan spise for å virkelig føle meg bra, er en blanding jeg lager av hasselnøtter, valnøttkjerner, cashewnøtter, pinjekjerner, paranøtter, litt sjokolade, smør og rosiner for å gjøre det litt velsmakende. Fungerer flott dette, og dersom jeg spiser kun det en hel dag, er jeg full av energi, føler meg lett i magen og bare generelt fantastisk.

Det som skjer dersom jeg spiser noe "tungt", som f.eks en kotelett til middag, eller til og med bare en omelett, kjøttkaker o.l, er at jeg blir tung som en stein i magen, det kjennes ut som fordøyelsen stopper rett opp, og det resulterer veldig ofte i magesmerter og oppblåsthet. Dette skjer selv om jeg har et stort inntak av grønnsaker, og jevnlig spiser linfrø og sesamfrø.

I det siste har jeg mistenkt en eventuell glutenallergi, laktoseintoleranse eller melkeprotein-allergi. Kuttet ut alt av gluten og laktose/melk i noen dager, og følte meg i storform helt til jeg fikk i meg noe annet enn nøtter. Var borti litt ost for å eksperimentere, men da ble jeg dårlig med en gang.

Problemet er at jeg har ikke alltid blitt dårlig av ost heller, så det virker ikke veldig konsekvent. Virker som det ikke har noen virkning for meg å ta en ss linfrø som har ligget i vann et par timer.

Kan vel også legge til at jeg blir blåst opp som en ballong av å spise jordbær og vanlilje/fløteis.

Noen forslag til hva som kan være galt?

ToreFagerheim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet forhold til lavkarbo generelt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brutal diett!? Atkins, Ketolyse eller annet? rok Spørsmål og svar 17 06-01-09 11:07
Potetgull eller annet snaks mindor Lavkarbo generelt 19 05-05-08 22:01
Kan for lite vann/drikke være partystopper, eller er det noe annet som ødelegger? Calvin Spørsmål og svar 17 21-04-08 22:22
Hormonell eller noe annet feil? Franskloffen Ketolysekuren 4 04-02-08 22:58
Fullgod MCT - eller noe helt annet? AnnaV Kosttilskudd 9 06-06-07 01:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no