Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hjelp til hard mage

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-10-11, 10:32   #1
wonki
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 1
wonki er på en erverdig vei

Hjelp til hard mage

hei har over en tid-usikker på hvor lenge-slitt med hard mage og for et par uker siden sa det helt stopp. akupunktøren min mener at jeg spiser for grovt og at det legger seg som et lokk i tarmene mine,knekkebrød var imidlertidig ok pga det blir tygd godt.
hun mente også at maten går for fort igjennom tarmene da jeg hele tiden er sulten. hun anbefalte lysere brød,knekkebrød og mindre karbohydrater. jeg syns det er vanskelig å vite hva jeg skal prøve å bake av brød...
behandlingene hos henne hjelper umiddelbart, men etter mye reker, loff og litt sjokolade sa det helt stoppe igjen. blir kvalm og vondt imagen.
noen som har opplevd lignende?

wonki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker.. Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 10:45   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til hard mage

Jeg synes det høres merkelig ut at grov mat skal virke forstoppende. Men det er mye jeg ikke vet...
Sånn helt generelt pleier man å anbefale grønnsaker (helst rå) for å lette på forstoppelse, nøtter eller helkorn. Dersom du spiser en eller annen form for lavkarbo så holder man seg unna kornvarer i det store og hele og benytter andre frø, grønnsaker og nøtter.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:10   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til hard mage

magnesium citrat ,en om morgenen og en om kvelden, og gjerne sammen med høy dose c-vitamin. Begge deler funker for tarmen.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:17   #4
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Hjelp til hard mage

fiberrikt og nok vann... om mannikke drikke nok væske sammenmed fiber kan det stoppe opp. på apoteket og helsekoste er det noe som heter frukt og fiber det funker som fjell...ellrs så kan man jo kjøpe dupholac osv (olje som mykgjør avføringen) har ingen peiling på karbe innholde i disse produktene.. så er det også viktig med mosjon som igjen hjelper tarmene og jobbe. sviske saft er jo også bra for eks.

lykke til

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:20   #5
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Hjelp til hard mage

men loff hjelper i hvertfall ikke altså

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:16   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til hard mage

Kutt ut korn og stivelse fra kosten og spis mere grønnsaker og nok fett= lavkarbo.

Jeg har motsatt problem når jeg spiser korn, vondt i magen og løs avføring, blir da enda verre av fiber. Gir seg etter 2 dager på ketogen kost.

Siden du er her inne nå, så har du kanskje tenkt å legge om til en retning av lavkarbo?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 22:34   #7
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til hard mage

Stemmer i alt det som er skrevet her, loff er pyton for magen (og for lavkarbo kosthold). Når magen er i ulage sverger jeg til litt blåbær...

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 01:36   #8
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Hjelp til hard mage

Det er merkelig at magen stopper opp hvis du spiser møe fiber, men vi er jo så forskjellige. Drikker du nok vann da?
Når jeg sliter med magen spiser jeg hasselnøtter som snop på kvelden, lover deg at det hjelper
Håper du får det bedre.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 07:41   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til hard mage

LØp og kjøp HUSK på helsekosten det er tarmreuglerende. Rør ut en ts i et glass vann morgen og kveld så er nok problemet ditt løst. Klarer du ikke drikke det i vann, så rør ut i litt yoghurt eller annen drikke du svelger fort. For du skal bare røre rundt og svelge dette. Supert om det er stopp i magen eller eat and go syndromet regulerer godt. Resten bruker du i bakst og andre matvarer.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 07:54   #10
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til hard mage

Drikker du nok?

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 08:58   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til hard mage

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Det er merkelig at magen stopper opp hvis du spiser møe fiber, men vi er jo så forskjellige.

Jeg har det på samme måte - fiberrik og rå grønnsaker, eller fiberhusk, ville gjort problemet verre, for mitt vedkommende. Noen mager vil slett ikke ha fiber, altså!

Til trådstarter - ofte kan det hjelpe med ekstra mye fett. En skje cocosa gjør susen for mange, eller et måltid av feks fløtegrøt. En gang i blant gir også dagens første kaffekopp fart i magen, for min del.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-10-11, 10:06   #12
Tirililltove
Medlem
 
Tirililltove sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 169
Tirililltove er ny på veien

Sv: Hjelp til hard mage

Som andre sier, dropp kornvarerog stivelse og spis fett og grønnsaker, med protein til.

Og at du er sulten hele tiden, det om er jo av at du spiser for mye karbohydrater slik at blodsukker er ustabilt.

Det er ikke lavkarbo med loff og knekkebrød etc?

__________________


Tirililltove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage warner Lavkarbo generelt 8 23-03-11 13:37
Hard mage Susse Ketolysekuren 9 15-01-09 19:41
Hard mage raptor Spørsmål og svar 50 28-08-06 15:36
Hard mage Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 20-02-06 20:55
Tips mot hard mage..... Jeannie Kosttilskudd 23 26-01-05 16:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no