Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

sjokolade bra for tennene! :-D

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-04, 11:21   #1
volcanus
Gjest
 
Innlegg: n/a

sjokolade bra for tennene! :-D

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/892591.stm


ennå en god grunn til å spise sjokolade ;-). vel sukkeret i sjokoladen er vel ikke akkurat bra for tennene, men sjokolade med veldig lite sukker og høy prosentandel kakao bønner kan vel veie opp for det , lol eller kanskje man kan gå rundt og sutte på en kakao bønne

  Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 12:27   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har 99% Lindt Excellence på lur i skapet, men den er vannvittig sterk og IKKE god å spise.... Det er pur medisin ved PMS - den hjelper faktisk - HELT SANT !!

Inntil videre spiser jeg Lindt Excellence 85 % - det er den sjokoladen (ved siden av Vahlrona sin - og untatt 99%) som har minst karber. 10 gram rute hver dag....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-10-04, 13:12   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Lurer på hvor jeg kan få kjøpt kakaobønneskall jeg?

Hvis det da smaker som kakao så er det genialt som snacks!

(Men det stoffet som forskerne har funnet å hjelpe mot hull er altså at avfallstoff i dagens sjokoladeproduksjon... Artig når media skaper overskrifter...)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 22:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 11:24
Fiberinnhold og mørk sjokolade Carbokiller Lavkarbo generelt 1 14-04-04 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no