Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Ladycomp- babycomp

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-11, 20:51   #1
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Ladycomp- babycomp

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en av disse, men spørsmålet er om det vil funke for meg. De er jo ganske dyre...

Går for tiden på mini-pille (cerazette), men har gått på "alt". P-piller av ulike slag, sprøyte, plaster, ring. Jeg har ikke mensen (en og annen sjeeeelden blødning), håper den kommer tilbake om jeg kutter hormonelle prevensjonsmidler.

Planen er å begynne å prøve neste år. Jeg vil gjerne starte så fort som mulig, men ønsker å gå ned i vekt først.

Noen som har erfaring med disse apparetene? Kan jeg starte med det selv om jeg ikke har mensen ennå?

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 21:33   #2
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ladycomp- babycomp

Jeg har aldri brukt de, fordi jeg forsto det sånn at de ikke fungerer særlig bra hvis man har uregelmessig syklus - noe jeg hadde!
Det er jo vanskelig å si hvordan syklusen din kommer til å bli uten hormoner.

Mitt forslag er å bruke FertilityFriend. Det er side som holder orden på alle syklusene dine, og hvor du kan skrive inn alle mulige symptomer og se om det var det samme som forrige måned (har hatt stor nytte av den funksjonen!). Og hvis du i tillegg bruker eggløsningstester, så får du en sikker og rimelig variant av babycomp (Eggløsningstester er billig på nettet, f.eks. på billige-tester.no, se strimler)

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:26   #3
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Ladycomp- babycomp

Takk for tips, skal sjekke ut siden ordentlig når jeg får tid
Ser de har app også, ikke verst

Håper fortsatt på innspill fra flere om tema!

Om jeg kjøper en slik tenker jeg forresten å fortsette å bruke den som prevensjon senere også. Blir mer og mer skeptisk til hormonell prevensjon...

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 22:42   #4
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Ladycomp- babycomp

Jepp, de har app!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 00:20   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ladycomp- babycomp

Har ikke prøvd det, men har du prøvd kobberspiral? Jeg vil ikke bruke hormonelle ting, så dette var nesten eneste alternativ for meg. Er veldig fornøyd!

Men ladycomp virker også genialt. Har sett at det er en del som selger brukte forresten, feks i bladet Foreldre og Barn.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 02:18   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ladycomp- babycomp

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en av disse, men spørsmålet er om det vil funke for meg. De er jo ganske dyre...

Finn en på ebay.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 15:22   #7
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Ladycomp- babycomp

Har brukt lady comm i 2,5 år; preventivt. Og det har gått veldig bra Reagerer voldsomt på hormoner

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 16:34   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ladycomp- babycomp

Som et lite apropo: Det er ganske vanlig å miste mensen helt på Cerazette og trenger altså ikke å bety at du "vanligvis" har en uregelmessig syklus. Da jeg gikk på Cerazette før graviditeten hadde ikke mensen (eller så mye som en antydning til blødning en gang) på 3 år. Jeg går på Cerazette nå også siden jeg desverre støter ut spiral, men nå går jeg rundt og småblør hele tiden I teorien skal det ikke ta lange tiden fra man slutter på Cerazette til syklusen er på stell igjen.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 17:27   #9
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Ladycomp- babycomp

jeg har også ladycomp ....tror jeg ..har hvertfall den som skal kunne si om det e rgutt eller jente osv. jeg brukte min for og bli gravid og jeg har uregelmessig...og jeg ble gravid, men ja vet om flere som den jukser litt på pga veldig uregelmessig. men har andre som har ungene veldig planlagt etter denne. jeg bruker nå spiral for jeg orker ikke mensen og jeg mister den med spiralen skulle helst sett at jeg hadde fått sterilisering.
om du er int i og kjøpe brukt så kan du jo kontakte meg på PM

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no