Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 13:14   #26
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Jeg prøvde meg på såkalt 0-karbo (VLCHF) i ca 4 mnd. For det første så stoppet vektnedgangen opp etterhvert, og jeg ble veldig slækk.. Manglet rett og slett energi.. Ikke sundt å eksperimentere for mye med tror jeg. Kroppen klarer nok å produsere nødvendig glukose selv, men jeg tror den er glad for å slippe

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:42   #27
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

jeg kjenner jeg har det mye bedre selv nå som jeg har mer karbo i kosten, ligger på rundt 56 gram karbo, 68 gram fett og 130 gram protein og har mye mer energi kjenner jeg

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 13:56   #28
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg kjenner jeg har det mye bedre selv nå som jeg har mer karbo i kosten, ligger på rundt 56 gram karbo, 68 gram fett og 130 gram protein og har mye mer energi kjenner jeg

Men fortsatt spiser du bare såvidt 1300kalorier i døgnet. Hvorfor spiser du SÅ lite fett? Ikke rart om du følte deg dårligere om du spiste færre karber, det var lite energi nå, og enda mindre før. Det trenger jo ikke være slik, men jeg stusser over at du lkte på med karbene, men fortsatt spiser kjempelite fett.. Bare en spiseskje majones eller to ekstra i døgnet hadde jo gitt deg enda mere energi.
Det er jo ikke slik at man til vanlig skal telle kalorier på lavkarbo altså, men når det indikerer at man faktisk spiser veldig lite energi, så kan jo det være en pekepinn.

Har du prøvd litt mere fett? ( jeg husker desvverre ikke alt du har skrevet, har bare fått et inntrykk av at du spiser veldig lite fett i forhold til protein).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:06   #29
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Ligger på 1400-1500 kalorier om dagen jeg

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:12   #30
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

dette spiser jeg

2 whey tech sjokolade daglig, en før og en etter trening= 339 kalorier

eple medium før trening=69 kalorier

banan etter trening stor=113 kalorier

så kyllingvinger 125 gram=313 kalorier

4 store egg= 392 kalorier

2 ss ekte majones=368 kalorier

og endel cherrytomater

Tilsammen 1594 kalorier

Fett 88 gram, protein 127 gram og 57 gram karbo

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:14   #31
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

dette spiser jeg

2 whey tech sjokolade daglig, en før og en etter trening= 339 kalorier

eple medium før trening=69 kalorier

banan etter trening stor=113 kalorier

så kyllingvinger 125 gram=313 kalorier

4 store egg= 392 kalorier

2 ss ekte majones=368 kalorier

og endel cherrytomater

Tilsammen 1594 kalorier

Fett 88 gram, protein 127 gram og 57 gram karbo

Selv om du da har et redusert karbohydratinntak, spiser du i realiteten et høyprotein-kosthold... Banan og eple hører etter min mening ikke hjemme på et lavkarbokosthold, men det er jo etter eget valg.
Så lenge du holder deg under ca 72 g kh, kan du fint øke på med fettinntaket. Det vil også avhjelpe fettforbrenningen din.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:17   #32
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

grunnen til banan og eple er pga jeg har blitt anbefalt det før og etter trening, har begynt å fått i meg mer majones nå så er oppi 88 gram fett.

Jeg må ha i meg mye protein pga pcos, derfor spiser jeg mye proteiner

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:17   #33
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

Ligger på 1400-1500 kalorier om dagen jeg

Ok, jeg fikk nemlig ikke 56g karbo, 130g protein og 68g fett til å bli 1500kalorier.

56x 4kcl = 224kcl
130x4kcl= 520kcl
68x9kcl=612kcl

Tilsammen 1356. Men da spiser du nok mere enn det du antydet i innlegget jeg tok utgangspunkt i.. Men nå skriver du at du spiser mere, og da blir jo saken en annen. Selv om jeg ikke helt ser hvorfor du spiser frukt i steden for grønnsakene du trenger å spise. Du spiser bare frukt om du spiser tomat, eple og banan.
Hvem anbefalte så mye frukt? Ikke engangs Fedon har jeg sett anbefale så mye frukt hver dag når man går ned i vekt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:20   #34
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

ja jeg som regnet feil, i en slik whey tech shake er det 6,3 gram karbo og 172 kalorier i pr shake

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:21   #35
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

Jeg må ha i meg mye protein pga pcos, derfor spiser jeg mye proteiner

Den forklaringen har jeg ikke hørt før, hvorfor må man ha så mye protein pga pcos? Jeg har vært her inne i mange år, og aldri hørt noen med pcos si noe slikt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:24   #36
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Legen min sa det, pga proteiner stabiliserer hormonene mine, for å si det slik før jeg begynte å spise mye proteiner så hadde jeg mensen veldig uregelmessig, men nå har den begynt å komme tilbake mer regelmessig

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:28   #37
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

Legen min sa det, pga proteiner stabiliserer hormonene mine, for å si det slik før jeg begynte å spise mye proteiner så hadde jeg mensen veldig uregelmessig, men nå har den begynt å komme tilbake mer regelmessig

Og det er en lege som har god peil på lavkarbo?

Tror jeg må google litt på dette, for dette har jeg aldri hørt om. Lavkarbo generelt hjelper pcos og gir folk regelmessig mens. Mange med pcos som spiser ketogent og ikke mere protein enn nødvendig og enda har helt stabil menssyklus.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:30   #38
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

det er en lege som er ekspert på pcos

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:06   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

det er en lege som er ekspert på pcos

Å være ekspert på pcos betyr langt fra at de er eksperter på lavkarbo. Heldigvis har flere blitt åpne for det, men de vet ofte lite om det i praksis. Jeg har selv pcos, og for mye protein tuller til for meg. Og frukt er blandt det verste pcos'ere får i seg... . Fett derimot er veldig viktig for hormonbalansen, og for å hindre evt bremse utviklingen av insulinresistens.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:29   #40
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Å være ekspert på pcos betyr langt fra at de er eksperter på lavkarbo. Heldigvis har flere blitt åpne for det, men de vet ofte lite om det i praksis. Jeg har selv pcos, og for mye protein tuller til for meg. Og frukt er blandt det verste pcos'ere får i seg... . Fett derimot er veldig viktig for hormonbalansen, og for å hindre evt bremse utviklingen av insulinresistens.

Er vel fordi proteinet utskiller litt insulin og spiser man for mye proteiner får man vel for mye insulinutskillelse?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 00:39   #41
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Er vel fordi proteinet utskiller litt insulin og spiser man for mye proteiner får man vel for mye insulinutskillelse?

Samt at kroppen min er så overarbeidet pga hormonubalansene at bare litt ekstrajobbing (å omdanne protein til glukose feks) skaper stress.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 07:47   #42
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

jeg ligger på 130 gram protein daglig og føler meg i fin form, tar frukt pga trener mye og da holder det ikke bare med grønnsaker som karbo og ligger på over 88 gram fett og så

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:02   #43
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

Ligger på 1400-1500 kalorier om dagen jeg

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

dette spiser jeg

2 whey tech sjokolade daglig, en før og en etter trening= 339 kalorier

eple medium før trening=69 kalorier

banan etter trening stor=113 kalorier

så kyllingvinger 125 gram=313 kalorier

4 store egg= 392 kalorier

2 ss ekte majones=368 kalorier

og endel cherrytomater

Tilsammen 1594 kalorier

Fett 88 gram, protein 127 gram og 57 gram karbo

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

jeg ligger på 130 gram protein daglig og føler meg i fin form, tar frukt pga trener mye og da holder det ikke bare med grønnsaker som karbo og ligger på over 88 gram fett og så

Hvor er MATEN din? Sjokolade, shaker, frukt og ett par egg og kyllingvinger holder ikke. Du kan med fordel spise mer matmessig. Frukt trenger man så alldeles ikke å spise etter trening, og da spesielt ikke banan som er den frukten bortsett fra druer som er heeelt fyy på lavkarbo. Søteste frukten vi har. Om du vil ha det sånn er nok en annen sak, men på en lavkarbofilosofi er det nok veldig vanskelig å inkludere banan. Jeg trener også mye. Jeg tar en shot BCAA og mat etter trening.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:09   #44
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

2 shakene er før og etter trening, og for meg funker det med frukt før og etter. alt varierer fra person til person.

spiser jo som regel laks til eggene også kyllingsalat og litt annet da så spiser ganske mye så det som eneste ikke kan regnes som mat eller egentlig så regnes det som mat før og etter trening og det er shakene

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:59   #45
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Jo mindre karbs, jo mer fett forbrennes?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

For meg høres det ganske logisk ut at jo mindre karbohydrater man inntar, jo mer fett forbrennes - fortere ned i vekt. Stemmer dette?

Om jeg husker rett så anbefalles det å spise i alle fall 10g kh hver dag. Hvorfor det? Er det ikke bra å kutte det ut HELT? (Vel, det er vel umulig, men så og si)..

Bare lufter litt tanker. Jeg må gå ned i vekt da overvekten min bokstaveligtalt ødelegger hele livet mitt.. Jeg har ikke slikt hastverk, men sliter med motivasjon, har vært av og på lavkarbo i flere mnd nå og tenkte kanskje hvis jeg var super-streng en stund og så resultater, hadde det kanskje gitt meg den motivasjonen jeg trengte.

Jeg synes det høres ut som en fornuftig ide'. Kanskje vil du oppdage at du har det svært tilfredstillende med næringstett mat og ikke savner noe lenger. Du trenger bare karbohydrater fra grønnsaker, og kanskje litt fra nøtter og frø innimellom. Om du holder deg borte fra kunstig søtet sjokolade blir det også lettere å takle søtsug. Hva du legger i strengt aner jeg ikke, men kun karbo fra grønnsaker er superstrengt i mitt hode.Jeg tror du vil bli mer motivert av det ja.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Inntil 70 g karbs og masse fett... tattoogl Lavkarbo generelt 0 29-03-11 21:09
Grei fordeling av fett/prot/karbs? Sol-Angelica Ketolysekuren 54 11-03-11 16:32
Fordeling - 75% fett -25% protein -5% karbs supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 19 12-05-09 21:44
Sukkerbrøderstatning med mindre enn 4,5 karbs deniz Kake/dessert og snacks 4 27-01-09 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no