Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Cloetta sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-10, 16:42   #26
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Ja tror noen har bommet med kommategnet bakpå der. Måtte ta en titt, å der står det at det til sammen er 35 g karb pr hundre gram og av disse er 1,0 sukkerarter og 25 g sukkeralkoholer.. altså 9 gram som det ikke er gjort regning for. Tror det skal stå 10 gram sukkerarter.... Eller er det jeg som er blond.. igjen.. ?

De 9 karbohydratene som ikke står trenger jo ikke komme fra sukker vel? Kan komme fra de andre tilsetningene, kakaoen etc?!

jeg syns og cavalier er god. Den føles endel søtere en hva cloetta gjør føler jeg. *har akkurat bestillt 10 plater på ebay, så skal være dekka ei stund!* Litt hipp om happ hva jeg får lyst på!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:46   #27
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

De 9 karbohydratene som ikke står trenger jo ikke komme fra sukker vel? Kan komme fra de andre tilsetningene, kakaoen etc?!

!


Ja selvfølgelig. det burde jeg jo tenkt på.. kokk og alt.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:04   #28
Mercy
Juniormedlem
 
Mercy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 39
Mercy er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Er premenstruell nå og har akkurat spist en halv Cloetta og den dekket mine behov for å si det sånt

Av og til så MÅ man bare ha, håper også den er litt lakserende

__________________



[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/weRI4Lz/]


Startet med lavkarbo 18/1-10 og nyter livet
Mercy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:04   #29
Tulip73
Medlem
 
Tulip73 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 86
Tulip73 er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

I tillegg til Rema, som har collettaen i sjokoladereolen, så har jeg funnet collettaen på en Jokerbutikk. Der stod den i Helsekost reolen. Der hadde de også noen drops ala polkagriser som var merket Lavkarbo. Noen som kjenner til disse?

TIPS!
Hvis ikke nærbutikken din har tatt inn colletta sjokoladen, spør etter den. Ofte har de mulighet til å ta inn flere produkter enn de de har i butikken.

__________________


Tulip73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:08   #30
Junibrud
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Junibrud er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

http://www.mediabanken.se/CloettaPro...ucts.tmid=2440

Kan noen vise meg her hvilken sjokolade det er snakk om

Junibrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 22:31   #31
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

Denne

http://www.mediabanken.se/CloettaPro...&itype=jpg300p

__________________


Sist redigert av Ferskenbeinet : 09-04-10 kl 14:19.
Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 08:11   #32
Junibrud
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Junibrud er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Får ikkje opp bilde eg

Junibrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 09:07   #33
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Spiste rundt 800g av den cloetta sjokoladen/sukkerfri sjokolade varianten i påsken. gikk ned ca 1,5kg! :=)

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 14:20   #34
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

hm rart bildet ikke kom. det er uansett den nederste i linken du la inn. Eller trykk på linken jeg la inn nå

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 16:57   #35
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

Prøvde noen biter av den Cavalier -sjokoladen i dag.. Magen reagerte myye verre enn på cloetta.. trur æ skal prøve å ha en cloetta liggende istedet gitt..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 17:44   #36
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Cloetta sjokolade

Da ligger den i kjøleskapet

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 13:17   #37
Junibrud
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Junibrud er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Eg fant eg fant, og guuud så god !!!!
Eg kjøpte den lyse.. Man skal trekke fra sukkeralkoholene på 40% fra totalinnholdet sant ? Sån at det blir 12 karber per 100g ?
Hva med den siste som står under på 13 % (sukkerarter) skal den plusses på de 12 ?

__________________
Junibrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 16:24   #38
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Cloetta sjokolade

53g karbo, hvorav 40g er sukkeralkohol. Dermed blir det 13g karbo pr 100g og 0,54g karbo pr rute

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:59   #39
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

bare sånn for å få litt sjokoladesmak i munnen.

Litt av poenget med å legge om livsstilen er vel også å kvitte seg med avhengigheter? Hvis du MÅ ha smak av sjokolade hver dag er dette kanskje noe å jobbe med. Hvis du holder ut en uke uten så vil suget bli borte. Å bare ta litt, vil opprettholde trangen, og dermed gjøre det lettere å sprekke på andre ting.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 00:54   #40
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cloetta sjokolade

hehe, e altså ikke sjokolademons overhodet så æ har egentlig aldri nå stort sug. Men det e faktisk greit å vite at man kan ta en bit til kaffen eller på en lørdagskveld. Søtsaker har aldri vært noe problem her heldigvis, bare masse god mat. Den cloettaen æ har gnagd på va resta etter ei kake æ lagde i påska. Måtte prøve cavalier`n av ren nysgjerrighet. Å no e nysgjerrigheta stil og man kan konstatere at den nok ikke blir kjøpt igjen.

Men igjen, det må jo være greit å vite at det er noe man kan ta en liten bit av hvis man får kaffegjester eller skal se en film på en lørdagskveld etc?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 14:48   #41
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Men igjen, det må jo være greit å vite at det er noe man kan ta en liten bit av hvis man får kaffegjester eller skal se en film på en lørdagskveld etc?

Ja, jeg synes hvertfall det er greit å vite at det finnes et alternativ.
Jeg er nok dessverre i den kategorien som lett holder søtbehovet ved like med å spise sånt Men for deg er det sikkert annerledes, så kos deg du

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:41   #42
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

En annen sjokolade vi kan spise, er Sukkerfritt sine. Kjøpte på rema. De har forskjellige smaker, mørk, melkesjokolade, hasselnøtt og noen til. De er faktisk gode. Den mørke har 1 karbo per 100 g, og de fleste andre 7 karbo per 100. Ikke så dyrt heller. 22 kr for en 100 grams plate. Fant ut at de har en hjemmeside man kan bestille også. Sukkerfritt.com.
De selger annet godteri der også som vi kan ha.. Og syltetøy og sukrin

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 09:57   #43
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Cloetta sjokolade

Dette er ikke noe spesifikt rettet mot noen her altså, men jeg ser stadig folk her inne, ny på kuren, kanskje 2 dager til 2 uker inni uker som bruker ufattelig mye tid på å lete/spørre etter erstatninger for ting de er vant til å spise. Så også godterier og kaker. Også blir de ekstatisk over at de kan spise det og det og det, "jippi jeg kan spise den sjokoladen, den må jeg kjøpe i morgen". Og da tenker jeg automatisk at dette blir neppe å gå i lengden, og studerer man det nøye ser man ofte at det er disse som blir borte etter 3 uker. Man MÅ ikke spise det selv om man i teorien kan, og man må heller ikke kjøpe og teste ut alt med en gang. Hva med å vente litt, kjenne på kroppen, bli kvitt avhengigheten?

Hvis man bare la halvparten av energien man bruker på å lete etter ting/erstatninger i å prøve å la være å spise sånne ting hele tiden, halve tiden, en kvart del av tiden, så hadde man kommet langt. Jeg liker godterier og det er ett utopi at jeg ikke skal spise det resten av livet mitt. Det kommer aldri til å gå, så jeg spiser det av og til. Men trangen er ikke der. Jeg MÅ ikke ha sjokolade, jeg går ikke på veggene når jeg har lyst på noe søtt og jeg greier fint å la det være storparten av tiden. Og hver gang tenker jeg at jeg spiste altfor mye og det smaker ikke så godt, enda jeg bare spiser 5% av en lørdagsrasjon søtsaker nå.

En annen ting er at man kan trekke fra sukkeralkoholene i sjokoladen, men malitolen har fortsatt en GI, og jeg tror, uten at jeg skal være sikker, at det er slik at malitolen tas i opp i kroppen med 75%. Dvs at 75% av malitolen (kunstig søtning) verserer i blodet. Derfor havner enkelte ut av ketose når de spiser sukkerfri sjokolade. Jeg er ikke sikker på om den gir blodsukkersvigning på dette grunnlag, men det kan jo hende. Og det er jo svært ugunstig i så tilfelle.

Som sagt; Det er greit å vite at man kan spise det, men er det nå egentlig så greit allikevel? Hadde vi ikke hatt kunstig søtet sjokolade hadde vi jo ikke behøvd å vite at man kunne spise det, og da hadde vi latt det være og kvittet oss med vanen for å spise sjokolade.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 11:48   #44
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Du har absolutt ett poeng der Cherry!
Den største grunnen til at jeg begynte på ketolyse er for å legge om livsstilen mht mat og ikke minst snop! Spise riktig mat som er bra for kroppen, bli kvitt sukkersuget og gå ned i vekt. Å heller kunne bli så flink å kun spise litt sjokolade på lørdager om jeg må. Å spise sukker erstatninger opprettholder ofte søtbehovet og det er jo det vi vil bli kvitt, ikke sant?

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 14:19   #45
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Dette er ikke noe spesifikt rettet mot noen her altså, men jeg ser stadig folk her inne, ny på kuren, kanskje 2 dager til 2 uker inni uker som bruker ufattelig mye tid på å lete/spørre etter erstatninger for ting de er vant til å spise. Så også godterier og kaker. Også blir de ekstatisk over at de kan spise det og det og det, "jippi jeg kan spise den sjokoladen, den må jeg kjøpe i morgen". Og da tenker jeg automatisk at dette blir neppe å gå i lengden, og studerer man det nøye ser man ofte at det er disse som blir borte etter 3 uker. Man MÅ ikke spise det selv om man i teorien kan, og man må heller ikke kjøpe og teste ut alt med en gang. Hva med å vente litt, kjenne på kroppen, bli kvitt avhengigheten?

Hvis man bare la halvparten av energien man bruker på å lete etter ting/erstatninger i å prøve å la være å spise sånne ting hele tiden, halve tiden, en kvart del av tiden, så hadde man kommet langt. Jeg liker godterier og det er ett utopi at jeg ikke skal spise det resten av livet mitt. Det kommer aldri til å gå, så jeg spiser det av og til. Men trangen er ikke der. Jeg MÅ ikke ha sjokolade, jeg går ikke på veggene når jeg har lyst på noe søtt og jeg greier fint å la det være storparten av tiden. Og hver gang tenker jeg at jeg spiste altfor mye og det smaker ikke så godt, enda jeg bare spiser 5% av en lørdagsrasjon søtsaker nå.

En annen ting er at man kan trekke fra sukkeralkoholene i sjokoladen, men malitolen har fortsatt en GI, og jeg tror, uten at jeg skal være sikker, at det er slik at malitolen tas i opp i kroppen med 75%. Dvs at 75% av malitolen (kunstig søtning) verserer i blodet. Derfor havner enkelte ut av ketose når de spiser sukkerfri sjokolade. Jeg er ikke sikker på om den gir blodsukkersvigning på dette grunnlag, men det kan jo hende. Og det er jo svært ugunstig i så tilfelle.

Som sagt; Det er greit å vite at man kan spise det, men er det nå egentlig så greit allikevel? Hadde vi ikke hatt kunstig søtet sjokolade hadde vi jo ikke behøvd å vite at man kunne spise det, og da hadde vi latt det være og kvittet oss med vanen for å spise sjokolade.

Jeg skjønner godt hva du mener. Men jeg synes det er godt ha litt kos i helga. Jeg har gått på denne kuren før og gikk ned 10 kg på ca 3 måneder og fornøyd med det. Kom ned dit jeg ville. Men etter 2 graviditeter, en av dem abort og røykeslutt har jeg gått opp igjen.. Derfor går jeg på denne kuren nå for og få en god start. I tillegg trener jeg på treningssenter..
Sist gang spiste jeg nok en del sjokolade ja...men jeg holdt ut lengre enn 3 uker, og det gjør jeg denne gangen også:-)
Men man må uansett få kose seg litt i helga, og da er det greit vite hva man kan ha..

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 14:31   #46
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av kalla82, her.

Jeg skjønner godt hva du mener. Men jeg synes det er godt ha litt kos i helga. Jeg har gått på denne kuren før og gikk ned 10 kg på ca 3 måneder og fornøyd med det. Kom ned dit jeg ville. Men etter 2 graviditeter, en av dem abort og røykeslutt har jeg gått opp igjen.. Derfor går jeg på denne kuren nå for og få en god start. I tillegg trener jeg på treningssenter..
Sist gang spiste jeg nok en del sjokolade ja...men jeg holdt ut lengre enn 3 uker, og det gjør jeg denne gangen også:-)
Men man må uansett få kose seg litt i helga, og da er det greit vite hva man kan ha..

Man skal så absolutt få lov til å kose seg, men det er jo en av tingene vi sliter med her inne. Vi greier ikke å løse ligningen kos=mat vs mat=kos. Kos er ikke nødvendigvis mat, og når vi definerer mat som kos blir det egentlig liiiitt feil, for kos er så mange ting, og belønninger er så mange ting. Når kos automatisk betyr at man må ha godterier har man egentlig ett problem som man må ta tak i, og det er bare seg selv og seg selv alene som kan finne ut hvorfor det er sånn.

I starten var jeg sånn at jeg "belønte" meg selv med godiser når jeg hadde ligget unna det i 2 uker eller 3 uker. Mentaliteten henger igjen enda, men min person er sterkere enn viljen, og den havner i bakleksa hele tia nå. Det hender jeg står i butikken på en helt vanlig onsdag med troikaen i hånda og lurer på om jeg skal kjøpe den. Da spør jeg meg selv; har du virkelig lyst på den, eller er det bare viljen som snakker? 99% av tiden ender jeg opp med å legge den tilbake fordi jeg trenger den ikke, jeg bare vil ha den av gammel vane. Når jeg faktisk kjøper godterier, sukkerfritt eller ei, så er det fordi jeg har bestemt meg allerede før jeg gikk på butikken at jeg skulle ha noe.

Jeg må jo legge til at jeg er ingen fanatiker, og jeg mener ikke at man skal ligge fullstendig unna sånne ting, rett og slett fordi det blir for urealistisk. Det er tross alt det man spiser storparten av tiden som betyr noe. Det jeg vil til livs er det store mengden energi mange legger i å finne sukkerfrie sjokolader og godterier, snacks og kaker i den tro at det er helt greit "og man må jo kose seg av og til". Av og til ja. Ikke på mandag kveld, tirsdag ettermiddag, onsdag klokka 15, tordag til lunsj og fredag til frokost og lørdag hele dagen. Også er det som sagt den formelen mat=kos vs kos=mat vi må bli kvitt.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 16:44   #47
kalla82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 40
kalla82 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Cloetta sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Man skal så absolutt få lov til å kose seg, men det er jo en av tingene vi sliter med her inne. Vi greier ikke å løse ligningen kos=mat vs mat=kos. Kos er ikke nødvendigvis mat, og når vi definerer mat som kos blir det egentlig liiiitt feil, for kos er så mange ting, og belønninger er så mange ting. Når kos automatisk betyr at man må ha godterier har man egentlig ett problem som man må ta tak i, og det er bare seg selv og seg selv alene som kan finne ut hvorfor det er sånn.

I starten var jeg sånn at jeg "belønte" meg selv med godiser når jeg hadde ligget unna det i 2 uker eller 3 uker. Mentaliteten henger igjen enda, men min person er sterkere enn viljen, og den havner i bakleksa hele tia nå. Det hender jeg står i butikken på en helt vanlig onsdag med troikaen i hånda og lurer på om jeg skal kjøpe den. Da spør jeg meg selv; har du virkelig lyst på den, eller er det bare viljen som snakker? 99% av tiden ender jeg opp med å legge den tilbake fordi jeg trenger den ikke, jeg bare vil ha den av gammel vane. Når jeg faktisk kjøper godterier, sukkerfritt eller ei, så er det fordi jeg har bestemt meg allerede før jeg gikk på butikken at jeg skulle ha noe.

Jeg må jo legge til at jeg er ingen fanatiker, og jeg mener ikke at man skal ligge fullstendig unna sånne ting, rett og slett fordi det blir for urealistisk. Det er tross alt det man spiser storparten av tiden som betyr noe. Det jeg vil til livs er det store mengden energi mange legger i å finne sukkerfrie sjokolader og godterier, snacks og kaker i den tro at det er helt greit "og man må jo kose seg av og til". Av og til ja. Ikke på mandag kveld, tirsdag ettermiddag, onsdag klokka 15, tordag til lunsj og fredag til frokost og lørdag hele dagen. Også er det som sagt den formelen mat=kos vs kos=mat vi må bli kvitt.

ja, er enig i alt du skriver her:-)

__________________


kalla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:39   #48
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Cloetta sjokolade

Spiser Cloetta hver lørdag. Ei halv plate + ei skål baconchrisp funker udmerket som lørdagssnavvel.

Maltitol og blodsukker: Som "uheldig" innehaver av blodsukkermåler, har jeg ikke greid å få økt blodsukker ved å spise produkter søtet med maltitol. Jeg tror jeg har testa ut ommentrent alle produkter som er mulig å putte i munnen. Jeg får derimot blodsukkerstigning av å innta melkeprotein. Er derfor svært forsiktig med gulost på kvelden.

Sjokoladene til sukkerfri synes jeg ingenting om. De er etter mine begreper noe av det styggeste som går ant å spise.

cavalier smaker bra, men har krøkkete innholdsfortegnelse, og svært variabelt karboinnhold. Gikk ut av ketose grunnet ei plate cavalier for ca. en mnd. siden. Holder meg helt unna disse nu.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hvor mange karbs er det i Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker? xeena82 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 29-10-10 23:50
Cloetta sjokolade i Oslo Snehvit Ketolysekuren 2 06-03-09 13:31
Om Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker ... Karbosara Lavkarbo generelt 16 18-09-08 19:52
Cloetta Mørk sjokolade totitten Spørsmål og svar 5 10-04-08 18:49
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no