Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Oktoberskravletråden 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-10-11, 14:42   #1
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Oktoberskravletråden 30+

Ja, da har vi kommet til oktober.

Hva er deres planer for måneden?

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 15:36   #2
merema
Medlem
 
merema sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 108
merema er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Min plan er å gå ned 2 kg hvertfall.. men vekta stå BOM fast! men det skal gå! Så blir det vel en del planlegging av halloween regner jeg med

merema er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 16:51   #3
Regniesil
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Indre Sogn
Innlegg: 23
Regniesil er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Eg skal faktisk på Hauglandsenteret 19.okt og vera der i 3 veker. Blir spennande.. Håpar at samboaren og ungane overlever heima så lenge åleina.. :S

Men akuratt no, så håpar eg at eg overlever tannverken som dukka opp i gårkveld.. Blir hardt trur eg, men får eta ibux/paracet som lykkepiller.. Matlysten er totalt rævva, slite med å få opp munnen ordentlig, så eg har ete den maten eg får lyst på og som eg klara å få inn i munnen utan å bita. Det er den siste visdomstanna mi som har klikka og øydelegger totalt heile helga. :/

Regniesil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:17   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.


Hva er deres planer for måneden?

Har barnedåp 16. Oktober... Prestasjonsangst!!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:50   #5
Regniesil
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Indre Sogn
Innlegg: 23
Regniesil er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har barnedåp 16. Oktober... Prestasjonsangst!!

Det går vell broa? Ingenting å ha prestasjonsangst for, er jo berre kos med dåp.. Har gjennomført 4 stk sjølv..

Regniesil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:35   #6
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg er her fortsatt, det går ikke særlig bra. Siden påske har jeg gått opp og ned mellom 77 - 84 kg. Flink en periode, idioti i neste. Er i en for stor emosjonell "berg og dalbane" nå. Men jeg gir ikke opp.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:41   #7
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Planer? Få fikset synet mitt og skulderen min. Vekten, ja den står der den står. Går hverken opp eller ned. Men siden jeg har blitt litt flinkere til å trene, så føler jeg meg ok.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:47   #8
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg har 3 mål i oktober:
* Gå ned ca 5 kg
* Lette rumpen ut av sofaen litt oftere enn til nå..
* Prøve å bli litt mer sosial her inne på forumet

Gikk på en smell i forgårs. Bakte lavkarbobrød fra Funkjonell Mat, og kroppen gikk i fistel = stinn og tung og + 1,8 på vekten igår
I dag er vekten gått ned til + 1,1 og kroppen føles litt lettere og ikke fullt så sprekkeferdig.

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:51   #9
sandza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: sande i vestfold
Alder: 37
Innlegg: 25
sandza er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Planen denne måneden er å komme igang med trening og håpe at jeg klarer minus 4 kilo i løpet av oktober.

__________________



Always be yourself, everyone else is already taken
sandza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:56   #10
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oktoberskravletråden 30+

planen denna mnd er og gå ned 4 kilo og være i mere aktivitet.

ellers så må det jo yddes og vaskes og ordnes og at som er ...hehe

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 13:59   #11
Mamaphenix 85
Juniormedlem
 
Mamaphenix 85 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 25
Mamaphenix 85 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Planen min for oktober er å gjøre ferdig noen hekleprosjekter som skal bli julegaver, ha eksamen og kanskje gå ned 2-3 kg Så har jeg kjempe mange "burdeburde" ting som må gjøres her hjemme, men vi får se ....

__________________





Mamaphenix 85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LAVKARBO Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:04   #12
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Mamaphenix 85, her.

(...)
Så har jeg kjempe mange "burdeburde" ting som må gjøres her hjemme, men vi får se ....

Ai...da økte plutselig listen min fra 3 til 17 punkt...

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 15:05   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Regniesil, her.

Det går vell broa? Ingenting å ha prestasjonsangst for, er jo berre kos med dåp.. Har gjennomført 4 stk sjølv..

Nja, nesten 20 gjester og halvparten tilreisende fra andre kanten av landet.. Jo, det gir meg prestasjonsangst
Skal ha det hjemme hos foreldra mine, som i tillegg betyr garantert krangling mellom meg og mamma.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 17:23   #14
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Oktober, rart, syns september har rast avgårde!
Men mine mål for oktober:
- Fortsette med treningen som jeg har klart å begynne med i slutten av september.
- Fortsette å spise sunt og godt.
- Gjøre godt arbeid på skolen, og ikke minst være flink og lære mye i praksisen jeg nå skal ut i om 1 uke.

Jeg har vært veldig flink å trene. Har faktisk trent hver dag. Noe man kanskje ikke burde (?) Men det er veldig viktig psykisk for meg nå som jeg går på skole.. Det hjelper ekstremt godt på! Nå på tirsdag begynner jeg endelig med kampsport igjen! Oh lykke! Men har hittil trent yoga, og jogget. Pluss litt kickboxing på egenhånd. Sammen med lavkarbokostholdet, så håper jeg virkelig dette gir resultater. Men det gir uansett store resultater for både holdning og selvtillit, så jeg gir meg ikke Håper bare at dette er en rutine jeg kan gå inn i, og fortsette i.
Ønsker alle en flott oktober Nå skal jeg gå i gang med meatza!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:27   #15
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Heihei allesammen.
Jeg er enig med Måne. Tenkte jeg skulle prøve og bli mer aktiv her inne... Så må jeg komme i gang å mosjonere litt mer. Trener 1-2 ganger i uka. Det er greit nok det. Men bør gå litt flere turer og ta litt styrketrening hjemme i stua.

Ellers er det jo høstferie neste uke. Tenkte kanskje og ta en svenskehandel. Noen som har noen gode ideer om hva slags lavkarboting jeg bør få shoppet inn?

Ellers må jeg jo ha et mål for denne månderen. 4 kilo hadde vært helt supert, men jeg har virkelig bestemt meg for og IKKE stresse denne gangen. Nyte veien ned, nyte det nye livet og ikke være så opptatt av vekten. Så jeg skal prøve og bare ha som mål at jeg hver uke skal veie mindre enn den forrige, det spiller ingen rolle hvor mye...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 20:58   #16
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

(...)
Jeg har vært veldig flink å trene. Har faktisk trent hver dag. Noe man kanskje ikke burde (?) Men det er veldig viktig psykisk for meg nå som jeg går på skole.. Det hjelper ekstremt godt på! Nå på tirsdag begynner jeg endelig med kampsport igjen! Oh lykke! Men har hittil trent yoga, og jogget. Pluss litt kickboxing på egenhånd. Sammen med lavkarbokostholdet, så håper jeg virkelig dette gir resultater. Men det gir uansett store resultater for både holdning og selvtillit, så jeg gir meg ikke Håper bare at dette er en rutine jeg kan gå inn i, og fortsette i.
Ønsker alle en flott oktober Nå skal jeg gå i gang med meatza!

Så lenge du trener variert såpass variert som du gjør, så kan du trene hver dag, Anarko

Det eneste du bør huske på er at muskulatur trenger et døgn med hvile for å utvikle seg = styrke max annenhver dag

Lykke til videre! Du er kjempeflink!!

__________________
Delmål:

Langtidsmål:

Sist redigert av Måne : 02-10-11 kl 20:58. Årsak: "skriveleif"
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 22:00   #17
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Måne, her.

Så lenge du trener variert såpass variert som du gjør, så kan du trene hver dag, Anarko

Det eneste du bør huske på er at muskulatur trenger et døgn med hvile for å utvikle seg = styrke max annenhver dag

Lykke til videre! Du er kjempeflink!!

Takk! Det høres bra ut Jeg trener jo ikke med vekter. Men yoga går jo en del på musklene. Bare ikke på samme måten. Så går det jo som oftest et døgn mellom hver økt Tusen takk for hjelpen

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 23:33   #18
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oktoberskravletråden 30+

trenger ikke ta styrkemax annen hverdag men samme muskelgruppe er riktig...man kan trene forskjellige muskel grupper annenhver dag men helt riktig som det sies tar et døgn for muskelen og styrke seg igjen

jeg må virkelig komme igang mere med trening...er på hard trening 1 gang i uken på friskvernklinikken i asker....har klart og få meg mosjon et par dager i uken også....så må jeg komme meg igang igjen på trenningstudio og klarer jeg ikke det så har jeg en deal med legen min om at jeg skal få lege attest. så jeg slipper og forbli støtte medlem
ville helst trent på friskvern men siden de ikke har barnepass funker ikke det og jeg bør trene på dagen da mannen er på jobb og jeg er hjemme med minstemann på 1 år.

ønsker dere alle en flott uke

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 09:09   #19
LaLa77
Medlem
 
LaLa77 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 355
LaLa77 har en fantastisk aura rundt segLaLa77 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Målene mine for oktober er:
*Få vekk minst 3 kg så vekta i det minste viser tosifret.
*Plante 230 (sånn ca) blomsterløk
*Bli ferdig med å male listene og taket på badet.
*Prøve å jobbe litt mindre. (som alltid, også går jeg på en smell...)
*Sy ferdig en haug med kremmerhus, sånn ca 45 stk, så er det en ting mindre å tenke på før jul (jada...)

Og kjenner jeg meg selv rett, så får jeg sikkert gjort halvparten, og ender opp med et annet prosjekt isteden

__________________


LaLa77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som fungerer for meg :) Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 13:41   #20
gvm82
Medlem
 
gvm82 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Ryfylke
Innlegg: 92
gvm82 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Mål for oktober:
Bli ferdig med oppussinga av stova.
Gjere ferdig julegavene.
Ta litt bedre vare på meg sjølv.

__________________
Har du en hage og et bibliotek, da mangler du intet. (Marcus Tullius Cicero)
gvm82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 14:30   #21
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Hm, håper på å gå ned 3-5 kilo, få opp treningsintensiteten til tre ganger i uka og holde meg unna studentvinen :P

Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 19:38   #22
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Plan for oktober: stikke til italia for 14 dager.... Slappe godt av og bare KOSE meg sammen med Mannen.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 20:03   #23
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Oktoberskravletråden 30+

gått ned usle 0,4 denne uka
Hadde jo lovet meg selv og ikke stresse, men nyte veien ned, og være fornøyd med nedgang uansett hvor mye.... Likvel er jeg litt skuffet
Det må vel være lov...

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:15   #24
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

gått ned usle 0,4 denne uka
Hadde jo lovet meg selv og ikke stresse, men nyte veien ned, og være fornøyd med nedgang uansett hvor mye.... Likvel er jeg litt skuffet
Det må vel være lov...

0,4 er bedre enn ingenting. Det er mange inne på dette forumet som stopper opp i ukesvis, om ikke månedsvis, og jeg er en av de. Jeg skjønner det med forventninger til stor nedgang i rekordtempo. Jeg tenkte slik også. Men man må bare følge kroppens tempo. Spis riktig og hold deg i aktivitet om du liker det. Nyt alt det andre som er å nyte i livet, så kommer mer vektnedgang etterhvert

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:17   #25
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Oktoberskravletråden 30+

Jeg fant forresten en cardiokickboxing video på nettet, som jeg tok 2 ganger (10 minutt x 2), så tok en yogaøkt etterpå, som også varer i ca 10 minutter. Det gjorde seg! Svett og glad Bare venter på å svette ferdig så jeg kan stikke i dusjen. I morgen skal jeg på det kampsportsenteret jeg gikk før og begynne igjen med kickboxing og cardiokickboxing, og etterhvert også boksing. Høres kanskje litt voldsomt ut, men jeg er inne i en veldig fin flyt for tiden!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oktoberskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 306 01-11-09 18:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no