Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-05, 20:16   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Studentøkonomi og lavkarbokosthold...

.. er to ting som ikke alltid er så lette å kombinere.. Eller? Er det bare meg?

Lurte på om noen av dere har noen spenstige råd, om hvilke varer etc. jeg kan kjøpe.. Som er "billige" (relativt..) - og som også egner seg til et lavkarbokosthold..

Anyone?

....

Plis?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:17   #2
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

er ikke bare deg, koster å kjøpe lavkarbomat altså

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:19   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

er ikke bare deg, koster å kjøpe lavkarbomat altså

!

Eneste jeg vet som er billig, er okselever! Og det er jeg ganske så glad i..

Men kjipt å spise lever hver dag, liksom

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:23   #4
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

Eneste jeg vet som er billig, er okselever! Og det er jeg ganske så glad i..

holdt på å dette av senga jeg

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:49   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jepp, det er dyrere enn annen "studentmat". Men det er jo fullt mulig likevel. Luksus blir det ikke da Blir mye med vanen tror jeg Spise ting som gjerne ikke smaker best, med gjøre det likevel fordi en vet det gjør godt for kroppen

Studenter er jo faktisk den gruppen som er mest underernærte, pga ensformig næringsfattig mat, hvorfor ikke da spise ensformig næringsrik mat?

Men med prisene som er på ren mat idag, så blir det uansett et regnestykke for de fleste

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:51   #6
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Egg er jo billig og en bra proteinkilde. Men ferskvarer som grønnsaker, kjøtt, fisk etc koster jo en del uansett hvordan man vrir og vender på det!

Frokostpannekaka til MHM er en kanonstart på dagen, samtidig som det ikke er allverdens dyrt. Den varer vertfall lenge for min del

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:52   #7
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

pleier å få litt hjemmelaget mat fra mamma, bestemor og svigermor også, det koster jo ingenting

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 20:54   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Glømte helt å komme med råd

Om du ikke har: skaff deg en fryseboks! Også kjøper du inn litt stort på plasser der er litt billig. Frossne grønnsaker - det går an å få tak i 2kg pakker, bær også. Kjøttdeig, fisk, og okselever pakkes i porsjonspakker og fryses. Egg er også relativt billig Studielånet tikker inn på kontoen en gang i måneden, legg shoppingen til da

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:05   #9
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Her hos oss i bushen er det ofte kjøtt på tilbud som er nesten utgått på dato. Jeg kjøper mye ut av det, og fryser det. Hvis jeg kjøper store pakninger har jeg mange plastposer, slik at jeg fryser det meste inn i ca. 200 grams pakninger. Nok til 1 person.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:20   #10
Gunnar
Medlem
 
Gunnar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romsdal
Alder: 46
Innlegg: 95
Gunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt likt

Det jeg kjøper av billige ting er:
Kjøttdeig (importert kjøtt fra Botswana): 14,- for ca. 400g på Rema.
Kyllinglår: 50,- for 2Kg på Rema.
Seifilet: ca. 25,- for rundt 600g overalt.

Generelt, det du finner i frysedisken på Rema er det svenskepriser på.
Nesten.

Ellers blir det mye egg ja. Snille tante kommer jo av og til med ei pakke hjemmelagte også.
Okselever har jeg lagt merke til er billig, men eh... jeg... nei... vil ikke... ikke lever... aldri mer...

G

__________________
Let us eat and drink, for tomorrow we diet. - Wendy Morgan

Gunnar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:21   #11
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

du får tråle kiwi butikker innimellom....finner du noe mat der som går ut enten den dagen eller dagen etter så får du den gratis...finni masse. feks 32 pakker kjøttdeig,pølser.16 pakker kyllingkjøttdeig.4 steik ol vi der.er jo bare å putte i frysern da...hvis du har det da..og det spørs jo kansje....også har jo en del butikker fått inn produkter som first prise og auroshopper ol..en god del billigere enn de kjente leverandørene....good luck

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:26   #12
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Du Gunnar?

Har du oversikt over innholdet i den botswanske kjøttdeigen? Lurer på hvor mye som er rent kjøtt, hvilke tilsetninger som er der, hvor mye bindevev osv..

Er jo greit at det sikkert er billigere og produsere kjøttdeig i Botswana, men var veldig billig da

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:33   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av friflex

Du Gunnar?

Har du oversikt over innholdet i den botswanske kjøttdeigen? Lurer på hvor mye som er rent kjøtt, hvilke tilsetninger som er der, hvor mye bindevev osv..

Er jo greit at det sikkert er billigere og produsere kjøttdeig i Botswana, men var veldig billig da

Vi kjpte Botswanakjøttdeig fra Bikuben før (når vi bodde en annen plass). Den kjøttdeigen var ofte av bedre kvalitet enn den vanlige...

(- Da laget de kjøttdeigene der med kjøtt fra Botswana...)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:43   #14
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Ok, verdt et forsøk da kanskje. Tror Rema her har kjøttdeig fra Botswana, men ante ikke at den var så mye billigere, kjøper mest fersk kjøttdeig som ikke er frosset jeg. Da er det bare og slenge den rett på steikepanna når jeg kommer hjem

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:45   #15
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Ellers kjøper jeg en del kyllingfileter når det er på tilbud og fryser ned. fort 30-40kr og spare på kilospakken med fileter når det er tilbud.

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 21:57   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Mens jeg har vært ute på tur, har det jo tikket inn masse gode tips! Tusen takk!

Ja - jeg har fryser (og den er stappet til randen.. alltid! det ER så digg med fryser.. selv om jeg bare har en skuff )

Tenkte å ta meg en svensketur snart, finne noen folk og shoppe der.

Takk for tipset om seifileten! Jeg bør uansett spise mere fisk!

Dette botswanske kjøttet.. har alle remaer det? Må spørre om det neste gang..

Egg har jeg alltid mye av - men liker best de økologiske, men de er jo dyrere da

Hm.. var det mere jeg skulle svare på da? *skrolle*
Jo, Gunnar! 50 kroner for 2 kg for kyllinglår på rema??? Det er jo vanvittig billig da! Åssen merke? Frysevare?


Ellers så tenkte jeg meg også en tur på Smartclub (alnabru) snart. Noen som vet om ting der som er billig? Man får vel uansett i mye større kvanta.. (?)

Snoopygirl - tusen takk for tipset om Kiwi! Jeg har tenkt på det mange ganger.. synd vi ikke ha kiwi her jeg bor da - men kan jo stikke innom når jeg er i Oslo neste gang (selv om jeg vil tro at kiwiene i oslo har mindre slike gå-ut-på-dato-ting enn resten av norge..?)

Again - very much sjenkju!!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 22:40   #17
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Mange gode tips her ja!
Sei (stek i småbiter, ha oppi broccolli krydder og fløte...)og kyllinglår er billig godt og sundt!!

Kalkunboller er også grei mat. 30 kr for ei stor pakke.
Sånn derre picnicskinke bokser er ofte på tilbud. Godt til blomkål og ostesaus.

Svensketur er lurt. Smartclub har ofte tilbud på indrefilet etc.
Svin indrefilet er faktisk ikke dyrt på Rema heller.

Endel suppeposer kan "boostes" med fløte, skinke og grønnsaker...

Hilsen mamman til tvillingslukhalser på 13 år...og lille Mathias da...som er fornøyd med puppen!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-02-05, 22:41   #18
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Lest om han som fikk egen bil fra Kiwi?

Var en fyr fra Sørlandet som reiste rundt hele dagene på kiwi-butikker og fant varer som enten var utgått eller hadde en dag igjen før dato. Hadde funnet varer for flere hundretusen kroner tror jeg det var. Fikk en bil fra Kiwi-kjeden som takk for jobben, og slik at han skulle nå flere butikker

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 09:51   #19
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Bare er tips om billig mat: Tunfisk ca. kr 4.50 pr boks på coop.
Sannsynligvis den billigste proteinkilden vi har.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 13:17   #20
Gunnar
Medlem
 
Gunnar sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romsdal
Alder: 46
Innlegg: 95
Gunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt liktGunnar er veldig godt likt

.

Opprinnelig lagt inn av friflex

Du Gunnar?

Har du oversikt over innholdet i den botswanske kjøttdeigen? Lurer på hvor mye som er rent kjøtt, hvilke tilsetninger som er der, hvor mye bindevev osv..

Er jo greit at det sikkert er billigere og produsere kjøttdeig i Botswana, men var veldig billig da

Tilsatt 5% vann
14% fett
ca 17% bindevevsproteiner.

For ordens skyld så er den produsert av Nordfjord kjøtt (Stryn?) av importert kjøtt.

Før kjøpte jeg euroshopper til 18,- pr 400g, men nå fins det ikke i noen butikker rundt her lengre.

Kyllinglåra: Norsk Kylling, 2Kg pose i frysedisken.
Ligger sammen med kyllingfilet og kyllingvinger av samme merke (men de to sistnevnte er litt dyrere tror jeg).
Merk, de er rå og ubehandla. Krydring og steking må du gjøre sjøl.


*tiner en pakke frossen makrell for øyeblikket*
G

__________________
Let us eat and drink, for tomorrow we diet. - Wendy Morgan


Sist redigert av Gunnar : 22-02-05 kl 14:35. Årsak: Jeg klarer da aldri å uttrykke meg godt nok
Gunnar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 13:25   #21
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Det går fint an å spise Makrell i tomat også som middag. Både varm og kald.

Kald til en stor salat og varm med masse blomkål (eller andre grønnsaker)ved siden av.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 13:27   #22
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Kyllinglever (mye mildere enn vanlig lever) er også rimelig mat, stekes sammen med løk og paprika feks og surres i litt rømme. Ha gjerne broccoli til eller en stor salat.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 15:57   #23
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Linser er jo en billig og god proteinkilde. bønner også, men skal det bli billig må du nesten kjøpe de tørre som må ligge i vann over natten.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 22-02-05, 16:00   #24
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters

Linser er jo en billig og god proteinkilde. bønner også, men skal det bli billig må du nesten kjøpe de tørre som må ligge i vann over natten.

Jeg har linser.. og de har relativt lav GI (tror jeg?) men har vel en del karber?
Hm, husker ikke jeg - men takk for forslaget Ikke at jeg likte de linsene så godt da, men..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-03-05, 22:32   #25
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av Gunnar

Det jeg kjøper av billige ting er:
Kjøttdeig (importert kjøtt fra Botswana): 14,- for ca. 400g på Rema.

Kjøpte masse av denne kjøttdeigen vi ja. Syns den var kjempegod! Og så billig!
MEN: for noen uker siden var det helt borte i fryseren på Rema... har ikke kommet tilbake igjen Noen flere som har det sånn på sin Rema??

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbokosthold i forbindelse med graviditet fiskum Lavkarbo generelt 3 15-09-04 19:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no