Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Intoleranser og lavkarbo

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-12, 18:16   #1
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Intoleranser og lavkarbo

Hei

Jeg har fått vite at jeg har intoleranse mot: melk, eggehvite, hvete, bokhvete, mandler, hasselnøtter, kakao, soyabønner, kidnebønner, geite og sauemelk, bygg, cashewnøtter, pistasjnøtter..

Jeg har laget knekkebrød med mandler og hasselnøtter, men det utgår helt nå. Det meste som er glutenfritt er jo også høykarbo, så da blir det liksom bare kjøtt, grønnsaker og frukt igjen som jeg tåler. Men frukt skal jeg helst ikke spise så mye av siden jeg gjerne vil bittelitt ned i vekt.

Er det noen som har tips om hva jeg kan spise i tillegg til kjøtt, fisk, grønnsaker og frukt? Majones er laget av eggeplomme så jeg. Ellers lagde jeg omelett av bare plommene i dag og det blir nok første og siste gang.

Hvis noen har noen tips så blir jeg glad.

En oppgitt hilsen fra Savoy

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:04   #2
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Intoleranser og lavkarbo

Tja, da sitter du igjen med fett, fisk,kjøtt,eggeplomme og grønt.
Høres for meg ut som et ketogent kosthold.
Så er det bare å skru opp med frukt når vekta er der den skal være.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 21:12   #3
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Intoleranser og lavkarbo

Runegutt har rett, og den lista var da ikke så lang! Masse god lavkarbomat du kan spise enda, er jo ingen grunn til at dette ikke skal gå bra. Finnes jo fortsatt mange frø, kjerner og nøtter du kan spise også. Macadamianøtter er de nøttene med minst karbo. Gresskarkjerner er også veldig lavkarbo, og inneholder mye magnesium. Knekkebrød kan du lage med diverse frø og binde sammen med fiberhusk. I bakst kan du bruke kokosmel, proteinpulver, eller male de frøene/nøttene du tåler til mel, og bruke fiberhusk og johannesbrødkjernemel som erstaning for eggehvite og gluten. Du får nok ikke kaker og brød til å heve noe nevneverdig da.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 01:12   #4
savoy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 66
savoy er på en erverdig vei

Sv: Intoleranser og lavkarbo

Det er nok bare å finne alternativene men syns det er egg i alle oppskrifter jeg har. Så kommer nok til å savne egg og ost aller mest.

__________________
Tilsammen mistet 76 kg bare 5 kg til mål..
savoy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 16:55
Lavkarboprodukter til barn med intoleranser ..? behoeg Barns kosthold 27 20-02-11 19:06
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 21:05
Lavkarbo og intoleranser ninagronn Spørsmål og svar 1 22-04-10 21:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no