Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Alkohol under lavkarbo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-16, 17:23   #1
Mannen97
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 3
Mannen97 er på en erverdig vei

Alkohol under lavkarbo?

Hei, jeg søker etter hjelp!
Jeg har nå vært på lav karbo i en måneds tid og til helgen skal jeg delta på utdrikkningslag med familie og kompiser, hvor det vil være mye alkohol.
Jeg har litt erfaring fra tidligere da jeg gikk på lavkarbo og nøt en liten mengde alkohol, som endte opp med at jeg ikke husker noe som helt fra den kvelden.
Er det noe jeg kan gjøre for å kunne drikke normalt til helgen uten at lavkarboen knocker deg ut etter 1 øl? Spise my carbs samme dagen og dagen før? Tar imot alt av tips

Mannen97 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 13:51   #2
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol under lavkarbo?

Vanskelig å komme med gode tips, da det er individuelt hvordan man reagerer. Jeg tolererer relativt godt å drikke alkohol selv om jeg er i ketose, men jeg velger å ikke drikke ting med mye sukker/ karbo (vanlig øl, drinker, osv.). Jeg unngår også shotter, og holder meg stort sett til sukkeredusert cider, lavkarboøl eller vin som ikke er veldig søt.

Et annet tips må være å ikke drikke på tom mage, men fylle på med mat som metter både før og underveis i utdrikningslaget.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 17:51   #3
Mannen97
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 3
Mannen97 er på en erverdig vei

Sv: Alkohol under lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Vanskelig å komme med gode tips, da det er individuelt hvordan man reagerer. Jeg tolererer relativt godt å drikke alkohol selv om jeg er i ketose, men jeg velger å ikke drikke ting med mye sukker/ karbo (vanlig øl, drinker, osv.). Jeg unngår også shotter, og holder meg stort sett til sukkeredusert cider, lavkarboøl eller vin som ikke er veldig søt.

Et annet tips må være å ikke drikke på tom mage, men fylle på med mat som metter både før og underveis i utdrikningslaget.


Takk for svar! Skal prøve å få i meg litt mat før, under og etter drikkingen.
Skal gå for lett øl og vodka med noe lettbrus. Har bare vært redd jeg ikke skal tåle å drikke like godt som vanlig..

Mannen97 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 18:48   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol under lavkarbo?

Etter helgens jobbfest hvor jeg ikke på forhånd visste jeg var i ketose er mitt råd å karbe opp litt på forhånd...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 19:07   #5
Mannen97
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 3
Mannen97 er på en erverdig vei

Sv: Alkohol under lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Etter helgens jobbfest hvor jeg ikke på forhånd visste jeg var i ketose er mitt råd å karbe opp litt på forhånd...

hehe, ja har jo som sagt erfaring fra dette tidligere og vil ikke ende opp på en slik snurr igjen. Ketose og alkohol passer rett og slett ikke sammen :P
Skal fylle på med litt carbs ja!

Mannen97 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 16-02-16, 22:28   #6
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol under lavkarbo?

Du kan ikke regne med å drikke det du pleier når du er i tilnærmet ketose. Rett og slett skjebnesvangert.

Skal du drikke, så trapp opp karbene betydelig flere dager i forveien.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
lavkarbo-alkohol ... mariana Lavkarbo generelt 2 16-01-13 18:04
Lavkarbo + alkohol? popplus Spørsmål og svar 7 27-08-11 20:04
Lavkarbo og alkohol bobbla Lavkarbo generelt 8 09-04-11 12:31
Alkohol og lavkarbo alatariel Spørsmål og svar 9 03-10-10 17:25
Alkohol og lavkarbo Paris Spørsmål og svar 4 10-06-10 16:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no