Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Nøtter& sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-04, 16:28   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nøtter& sjokolade

*slettet*


Sist redigert av Tidligere bruker : 10-08-06 kl 10:59.
  Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 20:26   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Det er flere gansk nye tråder om sjokolade, om du titter litt etter dem finner du gode svar. Nøtter bør være rå, ikke ristede eller saltet. Utover det er det vell din tolleranse som bestemmer tror jeg. En neve om dagen er bra og nok har jeg lært.

__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 04-09-04 kl 22:17.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 04-09-04, 20:57   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sjekk linkene nedenfor:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1720

http://forum.lavkarbo.no/showthread....0%25+sjokolade


Kopi av mitt svar i "Min Journal - Isobel":

"Ja, 70 % mørk sjokolade (og over) er helt klart mye bedre enn vanlig sjokolade. Mye sunnere og ikke så skadelig for vektnedgangen. Og mye mindre karbo. Vanlig sjokolade inneholder jo mest melk og sukker. Og ingen av disse 2 er jo spesielt sunt hverken hver for seg eller sammen.

Det er faktisk sunt å spise noen ruter hver dag. Noen sier til og med at opptil 40 g er sunt å spise hver dag, av ekte mørk sjokolade (70% og over). Mørk sjokolade inneholder masse nyttige næringsstoffer som er bra for kroppen: Vitamin: A, B1, B2, D og E. Magnesium, kalsium, og natrium. Og i tillegg sunt fett! Og antioksidanter.

Så spis med god samvittighet.

Hvis du absolutt må ha vanlig sjokolade så kan du jo kjøpe sukkerfri fra helsekosten. Den er også god. Eller den heter kanskje uvanlig sjokolade? "

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11
Mmmm sjokolade med 0 karbohydrater. Iset Lavkarbo generelt 5 20-06-04 21:48
Fiberinnhold og mørk sjokolade Carbokiller Lavkarbo generelt 1 14-04-04 22:03
Sjokolade med 85 % kakao rsy Atkins kosthold 2 19-02-04 02:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no