Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kalorier pr dag

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-02-11, 22:57   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det vil ikke reduseres fordi det er nok å ta av, men når man har høyt inntak av karbohydrater slik at kroppen ikke så lett frigjør lagret fett. Når blodsukkeret er jevnt og passe lavt og en er hormonelt frisk vil fettet frigjøres fra lageret om man spiser fett og ikke for mye mat(energi).

Right... tror poenget er "når en er hormonelt frisk" og "ikke for mye mat"... hvordan vet man hva som er for mye mat - med unntak av at man ikke går ned i vekt da? Hvorfor må jeg spise 12-1300 kcal for å gå ned med mine 90 kg og vanligvis trening 3-4 ganger i uka, mens ei lita spjæling på 75 uten å trene kan spise 3000 og gå ned? (Ok litt overdrevet - men jeg vet det finnes små jenter på forumet som spiser sinnsykt med mat og går ned i vekt )
Jeg seriøst spekulerer hvordan dette fungerer

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 23:21   #27
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Jeg så på han her Dr. Oz i går og der var det ei dame som hadde spist seg opp til 150 kg.. Hun hadde en et HVILESTOFFSKIFTE på 3300 kalorier (eller hva det heter, det som er bare ved å eksistere, uten noe som helst bevegelse)

Har du prøvd å spise mye, over lang tid, Nerthus? Det kan jo hende at kroppen din trenger å vite, over lengre tid, at den faktisk får nok mat og at den da vil samarbeide med deg?

Jeg har aldri skjønt hvorfor folk gidder tyne seg ned i 1200 kalorier, når mange faktisk hadde gått ned like mye, og kanskje til og med enda fortere hvis de hadde spist litt mer. De som ikke har noen store problemer med stoffskifte ol da..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 00:52   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Right... tror poenget er "når en er hormonelt frisk" og "ikke for mye mat"... hvordan vet man hva som er for mye mat - med unntak av at man ikke går ned i vekt da? Hvorfor må jeg spise 12-1300 kcal for å gå ned med mine 90 kg og vanligvis trening 3-4 ganger i uka, mens ei lita spjæling på 75 uten å trene kan spise 3000 og gå ned? (Ok litt overdrevet - men jeg vet det finnes små jenter på forumet som spiser sinnsykt med mat og går ned i vekt )
Jeg seriøst spekulerer hvordan dette fungerer

Hvordan man vet hva som er for mye mat? Jo når man spiser til man er overmett flere ganger daglig og/eller spiser selv om man ikke er sulten, vel! Kroppen vet. At noen kan spise mye mens andre ikke kan det for å gå ned i vekt skyldes gener bl.a.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 07:43   #29
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier pr dag

interessant tema
sender ut noen tanker.

-spis når du er sulten
-stopp når du er mett
-fet mat
-lite karbohydrater

hva er poenget med å spise ekstra fett mellom måltidene fordi man tror man har spist for lite i løpet av dagen?

vi skal jo ikke føre i oss mellommåltider.
er jo ikke meningen at vi skal spise ekstra fett foruten måltidene.

det er disse tingene som har gjort til at jeg har stått stille leeeenge.
vis kroppen vil ha mer fett sier den fra.
spiser du for mye fett enn det kroppen vil ha..ja da stopper det helt opp.

jeg er INGEN ekspert asså, dette er bare noen tanker jeg har og noe som er selvopplevd.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:33   #30
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kalorier pr dag

her var det jo kjempemange gode svar og spørsmål

Men jeg lurer på enda en ting, jeg teller ikke kcal nå, jeg forsøker å gjøre sånn som jeg skal gjøre, uten å begynne med det foreløpig,men jeg følger med på de for det om,å nå når jeg spiser bare fet mat osv, så kommer jeg alltid over 2000 kcal hver eneste dag....

Hvordan ser en dagsplan ut for dere andre som ikke kommer opp i det antallet? jeg ser at egg, majones, fløte og til og med ribba jeg hadde igår,gir store utslag kcal messig, noen som vil dele en dagsplan på mindre kcal, men allikevel fet mat?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 12:20   #31
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

her var det jo kjempemange gode svar og spørsmål

Men jeg lurer på enda en ting, jeg teller ikke kcal nå, jeg forsøker å gjøre sånn som jeg skal gjøre, uten å begynne med det foreløpig,men jeg følger med på de for det om,å nå når jeg spiser bare fet mat osv, så kommer jeg alltid over 2000 kcal hver eneste dag....

Hvordan ser en dagsplan ut for dere andre som ikke kommer opp i det antallet? jeg ser at egg, majones, fløte og til og med ribba jeg hadde igår,gir store utslag kcal messig, noen som vil dele en dagsplan på mindre kcal, men allikevel fet mat?

Hvis du går ned jevnt og trutt i vekt - ikke gjør en eneste endring! KUN når du ser du står stille i en mnd og mer kan du se om du må gjøre justeringer.

Don't change a winning team

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:35   #32
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du går ned jevnt og trutt i vekt - ikke gjør en eneste endring! KUN når du ser du står stille i en mnd og mer kan du se om du må gjøre justeringer.

Don't change a winning team


Helt enig! Og Nerthus- du er inmari god til å svare folk her inne!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:36   #33
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Helt enig! Og Nerthus- du er inmari god til å svare folk her inne!!

Takk - det er utrolig hyggelig å få slike tilbakemeldinger!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 13:41   #34
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Skulle bare mangle!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 14:37   #35
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hvis du går ned jevnt og trutt i vekt - ikke gjør en eneste endring! KUN når du ser du står stille i en mnd og mer kan du se om du må gjøre justeringer.

Don't change a winning team

Jeg har gått å surret rundt samme kiloet i 1 mnd, så gikk jeg over til pulver, å gikk ned,nå begynte jeg nettopp på ketolyse igjen, å står foreløpig på samme grammet, men så har jeg ikke begynt skikkelig igjen heller, siden jeg begynte å spise før helgen..

Denne gangen skal jeg følge det til punkt og prikke også med trimmen, det gjorde jeg ikke sist, spiste helt riktig, la ut dagsplaner osv,uten en sprekk, ikke en utskeielse,ikke engang søtning, men trente ikke så ofte...men likevel så surret jeg bare rundt samme kiloet,å då på de som til og med skeiet ut, som allikevel gikk ned

MEN jeg gir ikke opp Mens jeg gikk på pulver nileste jeg alt jeg kom over, er super motivert, og enda bedre inni dette, å jeg SKAL vinne denne kampen

men jeg tenkte som tips til å ha i bakhodet om det skulle stagnere akuratt som sist,så er fremdeles interessert i tips

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Helt enig! Og Nerthus- du er inmari god til å svare folk her inne!!

Å dette signerer jeg ihvertfall, jeg setter ufattelig stor pris på det Tusen takk!!! har fått mengder med gode tips fra deg

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 17:26   #36
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Jeg har lurt på om de som sier de ikke går ned i vekt enten drikker alkohol eller skeier ut på annet vis med ekstra kalorier. Har noen av de som sier de ikke går ned i vekt unnlatt å nevne dette så blir det litt håpløst å hjelpe også. Tror ikke det gjelder de fleste, da, fordi jeg regner med at folk virkelig vil ned i vekt og gjør det de kan for å få det til. Men jeg undres fordi det må jo være en grunn til manglende vektnedgang og jeg leser flere steder at noen innimellom spiser snop, drikker alkohol etc. Håper ingen blir fornærmet nå.Som sagt tror jeg de fleste er disiplinerte.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:32   #37
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har lurt på om de som sier de ikke går ned i vekt enten drikker alkohol eller skeier ut på annet vis med ekstra kalorier. Har noen av de som sier de ikke går ned i vekt unnlatt å nevne dette så blir det litt håpløst å hjelpe også. Tror ikke det gjelder de fleste, da, fordi jeg regner med at folk virkelig vil ned i vekt og gjør det de kan for å få det til. Men jeg undres fordi det må jo være en grunn til manglende vektnedgang og jeg leser flere steder at noen innimellom spiser snop, drikker alkohol etc. Håper ingen blir fornærmet nå.Som sagt tror jeg de fleste er disiplinerte.

Hvorfor lurer du på dette egentlig? Er du redd du kaster bort tid på å prøve å hjelpe noen som ikke er disiplinerte nok til å spise korrekt? Siden du bruker uttrykket " så blir det litt håpløst å hjelpe også" ?

Jeg synes kanskje det er greit å ta inn over seg at det kan være andre årsaker til at noen ikke går ned i vekt enn at de "jukser" - men det er kanskje enklere å skylde på at man ikke følger reglene... husk også at vi får aldri vite annet enn det hver enkelt deler her på forumet - og dermed kan det ligge ting bak som vi ikke vet om - UTEN at man da bør sende ut et budskap om at man "jukser" om man ikke går ned i vekt...

Blir bare sittende og lure på hva du EGENTLIG mener å si med innlegget ditt jeg...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:14   #38
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har lurt på om de som sier de ikke går ned i vekt enten drikker alkohol eller skeier ut på annet vis med ekstra kalorier. Har noen av de som sier de ikke går ned i vekt unnlatt å nevne dette så blir det litt håpløst å hjelpe også. Tror ikke det gjelder de fleste, da, fordi jeg regner med at folk virkelig vil ned i vekt og gjør det de kan for å få det til. Men jeg undres fordi det må jo være en grunn til manglende vektnedgang og jeg leser flere steder at noen innimellom spiser snop, drikker alkohol etc. Håper ingen blir fornærmet nå.Som sagt tror jeg de fleste er disiplinerte.

Er helt enig med innlegget ditt, synes også det er rart når folk ikke går ned når di fyller opplegget slavisk.
Men uansett så lurer di bare seg selv- el vi lurer bare oss selv hvis vi fyrer feil på bålet.
Ingen så blir fornærmet på innlegget, forumet er oppen for å diskutere og dele på informasjon og erfaringer

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 19:18   #39
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Er skikkelig i undrings hjørnet idag, å har søkt endel her inne å sett, men lurer bare på (selv om jeg vet at vi ikke skal telle kalorier osv) hvor mange kalorier ligger du på ca hver dag?

Hva er "vanlig" på ketolyse? Vet at nybegynnere ikke skal bry seg om det, men lurer bare likevel, da jeg så at jeg ligger på 1326 kcal idag..

Er det noen nedre, evt øvre grense, det anbefales at man skal være mellom, å i tilfelle hvilke?

Hei.
Jeg ligger på altifra 1300 til 2500 kcal hver dag Kommer helt an på hva jeg spiser (bacon el svin f.eks osv)
Er ingen grense på hvor mye kacal vi skal innta.
Men på ketolyse så spiser vi mye fett og protiner så gjør at vi totalt sett ikke spiser for mye og vi holder oss lengre mette.
Det er viktigt å fyre med masse fett på bålet slikt at vi får opptimal fettforbrening- fett brenner fett
Kommer du til et platå over lengre tid så kan det være nødvendigt å tenke over om du spiser for mye, kutte ned på karbene osv (står ett stk i boka om 3 forskjellige punkter du kan bruke hvis du har stått stille over lengre tid)

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:07   #40
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av ccgirl1982, her.

Er helt enig med innlegget ditt, synes også det er rart når folk ikke går ned når di fyller opplegget slavisk.
Men uansett så lurer di bare seg selv- el vi lurer bare oss selv hvis vi fyrer feil på bålet.
Ingen så blir fornærmet på innlegget, forumet er oppen for å diskutere og dele på informasjon og erfaringer

Forumet er absolutt åpent for å diskutere og dele på informasjon og erfaringer - jeg synes ikke forumet bør være åpent for anklager om juks bare fordi man ikke går ned i vekt... selv om DU og andre "får det til" betyr det ikke at andre som ikke går ned i vekt jukser, og selv om DU og andre ikke "forstår" hvorfor andre ikke går ned - gir ikke det noen rett til å sette seg på sin høye hest her....

Jeg har holdt på i 1.5 år og har mer kunnskap enn mange når det gjelder lavkarbo. Jeg har lest bøkene fra så godt som alle retningene, og jeg har telt og målt og veid til jeg har blitt blå i maska. Fremdeles går jeg ikke ned før jeg nesten sulter meg kalorimessig. Jeg skal ha meg frabedt å bli anklaget for juks - hvem tror dere at dere er??? Bare fordi man ikke FORSTÅR noe - betyr det ikke at det ligger juks bak.
Jeg sier dette for min egen del - men også for alle andre som faktisk følger reglene til punkt og prikke med liten vektnedgang - og som IKKE TRENGER nedlatende hint om juks, men oppmuntring, støtte og forslag til løsninger!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:20   #41
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kalorier pr dag

Jeg er en av de som fulgte kosten slavisk etter hva jeg skulle, jeg veide, spiste fett, skeiet ikke ut en eneste gang, på 1 mnd, å allikevel surret jeg like over og like under samme kiloet

Jeg brukte ikke engang søtning, smakte aldri noe jeg ikke skulle, hadde ikke erstatningsprodukter for mel osv, kun rene produkter etter boken, med fett. Jeg drikker ALDRI alkohol, har ikke gjort det de siste 4 årene, å jeg røyker ikke heller, om det har betydning..

Jeg la også ut dagsplaner her flere ganger for å høre hva jeg skulle endre å de var helt iorden, å allikevel gikk jeg ikke ned, MEN poenget mitt var at jeg jukset IKKE, å jeg lot ikke være å poste noe her for at det skulle se finere ut, jeg postet her for å få HJELP fra de mer erfarne, å da hjelper det ikke å legge ut noe som ikke stemmer for meg, da får jeg jo svar som jeg ikke kan bruke....

Eneste som jeg ikke gjorde nok av (kanskje) var å trene nok??? Men jeg er veldig aktiv, med 5 unger, pluss en avlastningjente, jeg har også en aktiv jobb og trente litt utenom det...

Så jeg syns ikke det er så kjekt å høre at folk tror jeg jukser da jeg strever meg VIRKELIG ihjel her for å få det til, å det hadde betydd såååå inderlig mye for meg å få det til.....

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 20:28   #42
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av hope10, her.

Jeg er en av de som fulgte kosten slavisk etter hva jeg skulle, jeg veide, spiste fett, skeiet ikke ut en eneste gang, på 1 mnd, å allikevel surret jeg like over og like under samme kiloet

Jeg brukte ikke engang søtning, smakte aldri noe jeg ikke skulle, hadde ikke erstatningsprodukter for mel osv, kun rene produkter etter boken, med fett. Jeg drikker ALDRI alkohol, har ikke gjort det de siste 4 årene, å jeg røyker ikke heller, om det har betydning..

Jeg la også ut dagsplaner her flere ganger for å høre hva jeg skulle endre å de var helt iorden, å allikevel gikk jeg ikke ned, MEN poenget mitt var at jeg jukset IKKE, å jeg lot ikke være å poste noe her for at det skulle se finere ut, jeg postet her for å få HJELP fra de mer erfarne, å da hjelper det ikke å legge ut noe som ikke stemmer for meg, da får jeg jo svar som jeg ikke kan bruke....

Eneste som jeg ikke gjorde nok av (kanskje) var å trene nok??? Men jeg er veldig aktiv, med 5 unger, pluss en avlastningjente, jeg har også en aktiv jobb og trente litt utenom det...

Så jeg syns ikke det er så kjekt å høre at folk tror jeg jukser da jeg strever meg VIRKELIG ihjel her for å få det til, å det hadde betydd såååå inderlig mye for meg å få det til.....


Ingen så jukser, alle har jo ett felles mål om å komme ned til ønsket idealvekt. Noen har lengre platåer enn andre.
I følge boken så skal ikke trening ha så mye å si, men jeg må av egen erfaring si meg uenig- trening hjelper kroppen i å komme fortere ned og strammere- men når vi er på ketolyse så er det ikke sikkert kroppen klarer å yte max i forhold til kropp å puls, pga kroppen har ikke for mye av karbohydrater- som igjen kroppen bruker når vi trener hardt.

Hvis ingenting funker, prøvd di 3 rådene i ketolyseboken, det handler om å kutte max ned på karbohydratene, telle kcal til kg begynner å løsne igjen .
Noen må streve mer enn andre ser det ut som og det er urettferdigt (har en venninne med samme problemet)
Lykke til, du klarer det

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 21:19   #43
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Forumet er absolutt åpent for å diskutere og dele på informasjon og erfaringer - jeg synes ikke forumet bør være åpent for anklager om juks bare fordi man ikke går ned i vekt... selv om DU og andre "får det til" betyr det ikke at andre som ikke går ned i vekt jukser, og selv om DU og andre ikke "forstår" hvorfor andre ikke går ned - gir ikke det noen rett til å sette seg på sin høye hest her....

Jeg har holdt på i 1.5 år og har mer kunnskap enn mange når det gjelder lavkarbo. Jeg har lest bøkene fra så godt som alle retningene, og jeg har telt og målt og veid til jeg har blitt blå i maska. Fremdeles går jeg ikke ned før jeg nesten sulter meg kalorimessig. Jeg skal ha meg frabedt å bli anklaget for juks - hvem tror dere at dere er??? Bare fordi man ikke FORSTÅR noe - betyr det ikke at det ligger juks bak.
Jeg sier dette for min egen del - men også for alle andre som faktisk følger reglene til punkt og prikke med liten vektnedgang - og som IKKE TRENGER nedlatende hint om juks, men oppmuntring, støtte og forslag til løsninger!

Enig!!

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:00   #44
Tutta87
Medlem
 
Tutta87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 75
Tutta87 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kalorier pr dag

Heia Nerthus, heia Nerthus Fy f*** og jeg er gla det finnes sånne som deg her inne på forumt!! Jeg er ny, begynte i januar, har ikke juksa noe (kanskje en bommert, men ikke noe med vilje iallefall) og går snilesakte ned.
Det er så utrolig frustrerende, og når man da desperat, motløs og nesten på gråten søker råd og spørr her inne og får sånne svar som at vi kan takke oss selv, bli beskyldt for juks og at vi tror fett vil få ned vekta og hiver innpå omtrent rent fett så er det pokker ikke rart folk gir opp. Jeg har før i innlegg hvor jeg stiller spm og søker råd skrevet at negative tilbakemeld vil jeg ha med frabedt. Har du ikke noe godt å si kan du likegjerne holde kjeft.
Som Nerthus sier: Dere her inne kjenner ikke hverandre så godt og vet ikke om det ligger mer til historien til folk enn at de er tykke, eller hvorfor de ikke går ned. Så ikke døm folk, hver så snill. Still da heller spm som kan hjelpe til å komem frem til riktig råd å gi råd etter.

"håper ingen blir støtt av dette altså. Er bare min mening da"

__________________





Tutta87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Glutenfri LCHF :) Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 22:33   #45
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier pr dag

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Forumet er absolutt åpent for å diskutere og dele på informasjon og erfaringer - jeg synes ikke forumet bør være åpent for anklager om juks bare fordi man ikke går ned i vekt... selv om DU og andre "får det til" betyr det ikke at andre som ikke går ned i vekt jukser, og selv om DU og andre ikke "forstår" hvorfor andre ikke går ned - gir ikke det noen rett til å sette seg på sin høye hest her....

Jeg har holdt på i 1.5 år og har mer kunnskap enn mange når det gjelder lavkarbo. Jeg har lest bøkene fra så godt som alle retningene, og jeg har telt og målt og veid til jeg har blitt blå i maska. Fremdeles går jeg ikke ned før jeg nesten sulter meg kalorimessig. Jeg skal ha meg frabedt å bli anklaget for juks - hvem tror dere at dere er??? Bare fordi man ikke FORSTÅR noe - betyr det ikke at det ligger juks bak.
Jeg sier dette for min egen del - men også for alle andre som faktisk følger reglene til punkt og prikke med liten vektnedgang - og som IKKE TRENGER nedlatende hint om juks, men oppmuntring, støtte og forslag til løsninger!

Signerer dette! Gjorde alt etter "boka" med 3 ulike dietter i 1,5 år også uten annet resultat enn litt over kiloet i +....ikke akkurat oppmuntrende. De som har funnet dietten som fungerer for dem(det gjelder forsåvidt også meg -endelig), behøver ikke være nedlatende til de som ikke responderer så bra på dietten de følger.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:17   #46
Jarrasann
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 349
Jarrasann er på en erverdig vei

Sv: Kalorier pr dag

For meg er det kombinasjonen lite karbohydrater, lavt kcaloriinntak og trim som er avgjørende.

Tar jeg bort en av disse faktorene står vekten stille, eller jeg sprekker.

Jeg tror det er mange som kunne hatt større suksess hvis man kombinerte disse 3.

__________________



Sist redigert av Jarrasann : 27-02-11 kl 23:23.
Jarrasann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost så langt det går og gode porsjoner trim på lav intensitet! Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 23:53   #47
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier pr dag

Jeg ville aldri brukt ordet juks i denne sammenheng. Jeg tenker bare at noen kanskje "glemmer" hva de gjorde "i forrige uke" om de har vært flinke den siste tiden, og dermed ikke kan skjønne hvorfor en ikke har gått ned. Men jeg ser at det kanskje er å dømme noen for å være litt dumme, eller glemske. Ja, jeg ser det. Men dette er ikke noe personangrep så at noen skal føle seg tråkket på tærne beklager jeg. Kanskje jeg bare ville si: ikke glem å ta med i beregningen alt du faktisk inntar når du skal finne ut hvorfor din vekt har stagnert. Noen kan kanskje ha latt kostholdet skli ut uten å legge ordentlig merke til det. Det er faktisk ikke så dumt å holde nøye regnsakp om det går tregt.

Og ja, det kan være mange årsaker til vekt-stans. Selvfølgelig. Men akkurat det med alkohol har faktisk ikke vært snakk om som jeg har sett utenom i forbindelse med "hvilke sorter som er lov". Og alkohol mener jeg ikke hører hjemme i en slankekur.

Kanskje ingen av de som ber om hjelp pga vektstans har drukket alkohol, skeiet ut med snop eller annet. Det var bare en tanke som slo meg. Jeg så f.eks hvor mange som hadde skeiet ut i jula og i ettertid også, men at det er de samme personene som skeier ut som ber om forståelse aner jeg ikke.

Det ante meg at noen kom til å reagere når jeg la ut kommentaren, men jeg håpet det var verdt å legge det ut likevel. Men der kan jeg selvsagt ha tatt grundig feil.

Kommentaren min var ikke rettet mot de som allerede gjør alt til punkt og prikke. Det var en tankevekker til de som ikke gjør det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 12:10   #48
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Kalorier pr dag

*dytter på denne*


Hvordan ser en dagsplan ut for dere andre som ikke kommer opp i det antallet? jeg ser at egg, majones, fløte og til og med ribba jeg hadde igår,gir store utslag kcal messig,

Noen som vil dele en dagsplan på mindre kcal, men allikevel fet mat?

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 00:27   #49
Edlih
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 50
Edlih er på en erverdig vei

Sv: Kalorier pr dag

Fant ikke noen mer passende plass å spørre om dette, men kan vektnedgangen faktisk stoppe opp fordi man får i seg for lite fett? Jeg sliter som rakkern for tia. Går ikke ned, og klarer nesten ikke få i meg mat. Fet mat byr meg iallefall i mot.

__________________



Kjørt hardt, kjør stil. Spis lavkarbo med ett smil
Edlih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 18:19   #50
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Kalorier pr dag

Jeg lå på mellom 3K og 5K kalorier, men jeg hadde hardcore no/low-carb og gikk ned i vekt..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med kalorier? Betty00boop Lavkarbo generelt 21 18-06-10 12:48
Kalorier sofie77 Ketolysekuren 3 05-03-10 15:31
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no