Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor lenge ødelegger en kveld med høyt karboinntak?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-16, 22:56   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 37
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Hvor lenge ødelegger en kveld med høyt karboinntak?

Skal i utdrikkningslag i morgen.... Planleger å spise lavkarbo helt til middagen, vi skal nemlig på peppes pizza. Jeg elsker pizza så kommer til å spise det i morgen. Også blir det nok en 6-pack med øl på kvelden. Vet sprit og lettbrus er bedre alternativ, men det liker jeg ikke. Det blir dise 6 øllene. Hvor lenge ødelegger jeg for meg selv? Er det kun resten av den dagen eller henger utskeielsen i i flere dager?

Spiser under 30g karbo hver dag.

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 23:07   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge ødelegger 1 kveld med høyt karboinntak?

Helt umulig å si.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 23:24   #3
aceton
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Hvor: Bergen
Innlegg: 12
aceton er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge ødelegger 1 kveld med høyt karboinntak?

Sånt øydelegger mykje for meg. Tek meg fort 4-5 dagar å kome i ketose att etter ei utskeiing. Eg brukar å ete meg mett på lavkarbo før eg skal ut. På den måten held det med eit par stykker pizza. Til drikke kan du jo drikke lavkarboøl. Peppes har også salater og chili con carne.

aceton er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-16, 23:42   #4
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge ødelegger 1 kveld med høyt karboinntak?

Husker ikke helt. Men mener å ha lest at kroppen ikke forbrenner noe annet enn alkohol så lenge det er i kroppen.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 09-07-16, 03:47   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Hvor lenge ødelegger 1 kveld med høyt karboinntak?

Kroppen har kapasitet til å lagre 500g karbohydrater (2000kcal) som glykogen. Når maratonløpere "møter veggen" under løpet er det fordi de har brukt opp alt glykogenet og er på vei inn i ketose, noe som er mindre effektivt.

Jeg tipper 2 døgn hvis du ikke løper maraton, men ikke tenk på det. Ha det gøy og kom deg tilbake dagen etter og lat som om du har vært flink hele uka så går det nok bra. Ser du ingen gode resultater vet du jo hvorfor og ser fremover til bedre resultat neste uke

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 16:01   #6
krissross
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2016
Innlegg: 2
krissross er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge ødelegger en kveld med høyt karboinntak?

Som jeg hadde min utdrikningslag, jeg ga opp diett.
Når du kan gå gale. Jeg var i Warszawa klubben New Orleans.
Maten var veldig god. Etter helgen var det vanskelig å gå tilbake til gamle vaner.

krissross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 16:35   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge ødelegger en kveld med høyt karboinntak?

Verre er det hvis du drikker i ketose. Du kan få deg en overraskelse. Tåler nesten ikke alokohol da. Vær obs. Kos dg.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-01-17, 00:06   #8
jarlenbern
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2017
Innlegg: 2
jarlenbern er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge ødelegger en kveld med høyt karboinntak?

En gang i blant kan du. Vi er bare mennesker. Jeg pirket veldig nylig i New Orleans i Warszawa
http://www.neworleans.pl/en/?nkpage=1

jarlenbern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: stan Svar med sitat
Gammel 20-07-17, 04:05   #9
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 778
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Hvor lenge ødelegger en kveld med høyt karboinntak?

Opprinnelig lagt inn av Tetra, her.

Skal i utdrikkningslag i morgen.... Planleger å spise lavkarbo helt til middagen, vi skal nemlig på peppes pizza. Jeg elsker pizza så kommer til å spise det i morgen. Også blir det nok en 6-pack med øl på kvelden. Vet sprit og lettbrus er bedre alternativ, men det liker jeg ikke. Det blir dise 6 øllene. Hvor lenge ødelegger jeg for meg selv? Er det kun resten av den dagen eller henger utskeielsen i i flere dager?

Spiser under 30g karbo hver dag.

Det ødelegger i mange dager, ihvertfall om du også eter lavkarbo først. For skal du ha i deg både alkohol i tillegg til karbohydrater senere på dagen, bør du nok ikke ete lavkarbo frem til da. Det virker ihvertfall ikke logisk på meg, for grunnen til at vi kan ete fett med god samvittighet, er jo nettopp fordi vi ikke tilfører kroppen hverken karbohydrater og alkohol. Kroppen vil først forbrenne alkohol og karbohydrater og har du fyllt opp med fett i forkant vil det fettet lagres og ikke forbrennes.

Mitt råd er at om en skal skeie ut, så et ikke fett i forkant.

Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd: Stor aktiv mann, hvor lite karboinntak skal man ha? kar-svee Spørsmål og svar 9 31-08-11 10:37
Hvor mye sjokolade før jeg ødelegger for meg selv? frk_johansen Spørsmål og svar 7 12-01-11 20:31
Hvor lenge? Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 8 12-08-09 20:25
Hvor mye kan en kveld ødelegge? MorStine Ketolysekuren 14 29-01-09 01:34
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 01:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no