Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Syndens sjokoladekrem ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 18:15   #1
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Syndens sjokoladekrem ...

Hei! Spiste grillet kylling med avocado til middag og trengte å få inn litt mer fett. Etter å ikke ha spist noe snop-relatert siden oppstart på kur tenkte jeg at det var lov å smake noe av søt art! Jeg tok:

ca 2 dl kremfløte og pisket til krem med en klype vaniljesukker med ekte vanilje, en enda mindre klype sukker (altså 2-3 gram). Rørte så inn 1ts kakaopulver på slutten. Dette ble to deilige glass med en slags sjokolademousse! Neste gang skal jeg droppe de sukkerkorna for syns krem er søtt nok i seg selv med litt vanilje. Hadde ikke stang nå, og de få korna med melis tror jeg ikke er noe krise for å stoppe fettbålet. Deilig var det iallefall!
Har et glass igjen. Lurer på om ejg skal være skikkelig gæærn å piske et egg til eggedosis og blande med kremen. Blir ikke det iskrem da?

Forøvrig et par timer siden jeg spiste dette og har ikke kjent noe sug på mer, så da kan det ikke ha påvirket blodsukkeret særlig? Vanligvis ville jeg kjent et skikkelig sug på mer en times tid etter å ha dytta i meg siste biten av sjokoladen... Ikke noe jeg har tenkt å spise hele tiden, men blir det skikkelig feil om man gjør det en gang i blandt? Tenker sånn skaldemann-messig, derfor jeg legger det inn her, og ikke på oppskriftsidene

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 07:50   #2
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Syndens sjokoladekrem...

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Spiste grillet kylling med avocado til middag og trengte å få inn litt mer fett. Etter å ikke ha spist noe snop-relatert siden oppstart på kur tenkte jeg at det var lov å smake noe av søt art! Jeg tok:

ca 2 dl kremfløte og pisket til krem med en klype vaniljesukker med ekte vanilje, en enda mindre klype sukker (altså 2-3 gram). Rørte så inn 1ts kakaopulver på slutten. Dette ble to deilige glass med en slags sjokolademousse! Neste gang skal jeg droppe de sukkerkorna for syns krem er søtt nok i seg selv med litt vanilje. Hadde ikke stang nå, og de få korna med melis tror jeg ikke er noe krise for å stoppe fettbålet. Deilig var det iallefall!
Har et glass igjen. Lurer på om ejg skal være skikkelig gæærn å piske et egg til eggedosis og blande med kremen. Blir ikke det iskrem da?

Forøvrig et par timer siden jeg spiste dette og har ikke kjent noe sug på mer, så da kan det ikke ha påvirket blodsukkeret særlig? Vanligvis ville jeg kjent et skikkelig sug på mer en times tid etter å ha dytta i meg siste biten av sjokoladen... Ikke noe jeg har tenkt å spise hele tiden, men blir det skikkelig feil om man gjør det en gang i blandt? Tenker sånn skaldemann-messig, derfor jeg legger det inn her, og ikke på oppskriftsidene

Jeg er usannsynlig godtesjuk en gang i mnd - og har forskjellige strategier for å løse det. Det jeg har ALLER mest lyst på er seigmenn og slikt, men det er jo ikke så ketogent at det gjør noe Så jeg har alltid en plate med 86% sjokolade liggende som jeg kan brekke en bit av om trangen skulle bli for sterk. Den er såpass bitter at det for meg er umulig å spise mye av den. Ellers har jeg laget Eldorado sjokoladepudding (byttet ut halvparten av melken med fløte) eller lager meg en kaffe med mykvispet fløte, sukkerfri vaniljesirup og kaneldryss Det begrenser seg til én uke i mnd, og dette har ikke påvirket nedgangen min. Jeg tåler dårlig kunstig søtning, og har kuttet ut f.eks. te med suketter annet enn i helgene - så totalt blir det ganske lite. Vil tro at din hjemmelagede mousse er langt å foretrekke framfor en vanlig sjokoladeplate - dersom dét er alternativet

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:27   #3
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

En digresjon, - Hvor får du tak i sukkerfri smakssatt sirup?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:31   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

En digresjon, - Hvor får du tak i sukkerfri smakssatt sirup?

Her: http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/

Det blir dyrt - frakten er det dobbelte (iallefall) av prisen på flasken, så om du har muligheten til å stikke innom et utsalgssted er det nok den mest økonomiske løsningen. Men flaska er stor (0.8 l tror jeg det var), så den holder jo leeeeenge. Når jeg får brukt opp den jeg har (om etpar år, kanskje) skal jeg prøve karamellsirupen

Obs! Det er ca 16 g kh pr 100 ml, og en vennlig sjel her inne hjalp meg å regne ut at en ts av dette klisset blir ca 0.8 g kh. Så det må nok telles med i dagsforbruket om du bruker mye av det

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 17:33   #5
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

Takk for kjapt svar)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:48   #6
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

[quote=Camomilla;1049100]Her: http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/

Oh, denne nettbutikken skal jeg sjekke ut også! Takk for tips og gode råd

Ser ut til at jeg foreløpig iallefall tåler å kose meg med litt smakssatt krem og litt bacongull i helgene. 11 kilo siden midten av januar er jeg godt fornøyd med!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:52   #7
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

[quote=Snorkfroken76;1049283]

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Her: http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/

Oh, denne nettbutikken skal jeg sjekke ut også! Takk for tips og gode råd

Ser ut til at jeg foreløpig iallefall tåler å kose meg med litt smakssatt krem og litt bacongull i helgene. 11 kilo siden midten av januar er jeg godt fornøyd med!

Wow, det er jo helt fantastisk Samme antall som jeg har brukt - øh - fire måneder på å gå ned Jaja, vi er alle forskjellige

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 19:53   #8
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Her: http://shop.altombar.no/home/product/monin-sukkerfri/

Det blir dyrt - frakten er det dobbelte (iallefall) av prisen på flasken, så om du har muligheten til å stikke innom et utsalgssted er det nok den mest økonomiske løsningen. Men flaska er stor (0.8 l tror jeg det var), så den holder jo leeeeenge. Når jeg får brukt opp den jeg har (om etpar år, kanskje) skal jeg prøve karamellsirupen

Obs! Det er ca 16 g kh pr 100 ml, og en vennlig sjel her inne hjalp meg å regne ut at en ts av dette klisset blir ca 0.8 g kh. Så det må nok telles med i dagsforbruket om du bruker mye av det

vet du hvor mange kalorier det er i den pr 100 gram?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:03   #9
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

vet du hvor mange kalorier det er i den pr 100 gram?

Bak på flasken står det 32,3 kcal pr 100 ml.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 20:38   #10
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

[quote=Camomilla;1049289][quote=Snorkfroken76;1049283]

Wow, det er jo helt fantastisk Samme antall som jeg har brukt - øh - fire måneder på å gå ned Jaja, vi er alle forskjellige [/quote

Takk-takk! Er temmelig fantastisk følelse! Jeg har jo mye høyere BMI en deg så er nok litt av grunnen. En halv kilo i uka er jo veldig bra det også!

Vet du hvaslags søtning som er brukt i de sirupene? Fant ikke noe om det på siden der

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 23:27   #11
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

[quote=Snorkfroken76;1049361][quote=Camomilla;1049289]

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.


Wow, det er jo helt fantastisk Samme antall som jeg har brukt - øh - fire måneder på å gå ned Jaja, vi er alle forskjellige [/quote

Takk-takk! Er temmelig fantastisk følelse! Jeg har jo mye høyere BMI en deg så er nok litt av grunnen. En halv kilo i uka er jo veldig bra det også!

Vet du hvaslags søtning som er brukt i de sirupene? Fant ikke noe om det på siden der

Ja, har lest mange steder her inne at de som har flest kilo går fortest ned - men jeg ser jo at det er begge deler her også. Noen har mye å miste, men går likevel ikke ned fortere enn meg - og andre har omtrent som meg og kan rase ned i vekt - jeg tror det bunner mest i forbrenning, kanskje? Min kropp har alltid vært litt seig - kiloene har kommet smygende på - kanskje de må smyges av igjen også

Sirupen er søtet med sucralose (uten at jeg vet helt hva dét er).

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 01:22   #12
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Sirupen er søtet med sucralose (uten at jeg vet helt hva dét er).

Det er splenda tror jeg (ganske sikkert )

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 12:52   #13
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Syndens sjokoladekrem ...

Ok! Litt sucralose er nok ok Jeg er insulinresistent så må være forsiktig med alt som er søtt, men litt innimellom har gått greit til nå. Har hatt litt høyt fastende blodsukker etter svangerskapsdiabetes, men på siste kontroll nå sa legen at alle sukkerverdier var fine inkl. langtidsblodsukkeret så jeg var frisk! Det er stas-melding å få det! Men godt det er litt man kan kose seg med selv om man ikke tåler sukker. Særlig om det er helg og jeg er premenstruell ;D

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:

Sist redigert av Snorkfroken76 : 08-03-11 kl 12:53. Årsak: skrivefeil
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekrem |Ingrrid Kake/dessert og snacks 6 12-01-11 22:15
Bløtkake med sjokoladekrem og jordbærsyltetøy Lisbeth Kake/dessert og snacks 0 23-09-10 21:58
Sjokoladekrem/fromasje Karbosara Kake/dessert og snacks 2 13-12-07 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no