Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Avocadomuffins

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-09, 17:38   #26
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocadomuffins

Jaaaaa! De er grønne!! Hoho, det er mulig det er jeg som er skikkelig skikkelig barnslig, men disse var det morro å bake!

Og de er såååå gode og saftige! Jepp, disse kommer jeg til å lage flere ganger

Fant et bilde som ligner på disse muffinsene på nettet. Mine ble litt brunere på toppen, fordi jeg ikke turte å ta dem ut av ovnen da de så ut som dette...


__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 11:43   #27
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins


Mine ser overhodet ikke sånn ut
De er så og si brune, med litt grønnskjær ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 12:39   #28
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocadomuffins

Mine er mye brunere enn disse på toppen altså. Men er ikke dine like grønne som disse inni??

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:17   #29
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Nei, de er like brune inni som utenpå de ... Kanskje det har noe å gjøre med at jeg tok kruskakli i stedet for fiberhusk. Jaja, gode er de uansett farge

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:38   #30
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Avocadomuffins

Ja, det må være grunnen. For jeg har også bytta ut soyaprottisen med mer mandelmel sånn som du gjorde.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-09, 22:55   #31
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Avocadomuffins

Blæh.....

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 01:55   #32
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Blæh.....

Smakte de ikke noe særlig

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 05:08   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Blæh? Høh, det var ikke særlig til utfyllende kommentar.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 20:42   #34
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocadomuffins

du kan kanskje bruke sukkerroefiber i stedet for havregryn...? De er jo mer lavkarbo-vennlig...

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8995

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:46   #35
Millatulla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Spydeberg
Alder: 43
Innlegg: 1
Millatulla er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

Skal det virkelig være 2 spiseskjeder med bakepulver??
Det hørtes så mye ut...
Men oppskriften ser utrolig spennende ut!
Gleder meg!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wW3IQus/]
Millatulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 08:41   #36
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Jeg har brukt ts

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 12:42   #37
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Jeg har liksom aldri turt å lage disse, men nå har jeg noen avokadoer jeg synes har modna for mye, så jeg tror jeg prøver og håper de ikke er FOR modne.. Vil liksom ikke kaste mat.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 13:02   #38
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Avocadomuffins

Disse var overraskende gode, og metter veldig.
De ser kanskje ikke så bra ut med sin litt sære grønnfarge, men smaker utrolig godt med gulost, eller en dæsj rømme og rørte bær

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 18:12   #39
pcogirl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
pcogirl er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

Hei,
jeg er helt ny med å avstå fra det som føles som alt jeg spiser....
sukker, hvetemel, melk, ris(utenom fullkorn), pasta, poteter...
Jeg er ikke vant med å lage alternativt. må ha lavkarbo...

Uansett, lagde denne.. og alle dere sa den er så god... men jeg syntes den var kjempeekkel! Er det fordi jeg ikke er vant med sånt?

Kanskje jeg gjorde noe galt. de er ikke brune. De sto øverst i ovnen i litt over en halv time. og de har ikke hevet. de ser akkurat ut som da jeg la de i, bare at de jo har blitt litt stekt. men de smaker veldig mandel da. jeg tok bare mandelmel istedenfor.. hva var det nå. det noen foreslp i allefall å ta 200 g mandelmel.

kanskje de skulle stekes lenger.
jeg har lagt de i frysreren. kanskje jeg kan ta de frem en annen dag og steke de enda litt lenger. god ide?

pcogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå. Ikke melk, sukker, hvetemel, ris, pasta, melk... pga pcos Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:35   #40
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av pcogirl, her.

Uansett, lagde denne.. og alle dere sa den er så god... men jeg syntes den var kjempeekkel! Er det fordi jeg ikke er vant med sånt?

Uten at jeg vet akkurat hvorfor dine muffins ikke ble gode, kan jeg godt røpe at jeg ikke liker dem så godt, heller Men i mitt tilfelle handler det mest om at jeg ikke liker avocado-smaken/lukten.

Ikke gi opp, prøv deg frem videre med andre oppskrifter!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 20:42   #41
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

pcogirl: Det kan jo være at du rett og slett ikke likte dem Mannen min syns heller ikke at de er spesielt gode, helt greie liskom, men dett er dett. Jeg derimot elsker dem.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:50   #42
pcogirl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
pcogirl er på en erverdig vei

Sv: Avocadomuffins

takk takk

Da prøver jeg videre med noe annet... enn bare mandelgreier, for jeg tror det var den smaken som ble for meget :P jeg fikk jo ikke prøvd med gulost siden det er melk. men geitost funka ikke

Ser forresten nå at nicket mitt er forferdelig! jaja

pcogirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vet ikke ennå. Ikke melk, sukker, hvetemel, ris, pasta, melk... pga pcos Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:52   #43
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av pcogirl, her.

Ser forresten nå at nicket mitt er forferdelig! jaja

Om du vil endre det, så er det bare å ta pm-kontakt med mod eller admin .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:17   #44
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Jeg skal ha denne tråden inn i oppskriftsabonnementstrådene mine, men vil ha med kommentaren til Photo:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sure thing!
Jeg har dog byttet ut soyamel med mer mandler, og raps med smør. Nydelig! Både med og uten krydder.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:22   #45
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Avocadomuffins

Skal testes ut, tross varierte resultat

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:25   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Avocadomuffins

Disse er så gode, altså! Men viktig også at avocadoene er skikkelig modne.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-05-13, 22:53   #47
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Avocadomuffins

Spennende oppskrift. Trur jeg skal prøve den ut nå.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 21:52   #48
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocadomuffins

Da har jeg prøvd meg litt frem. Jeg hadde plutselig ikke nok avocado. Hadde kjøpt 5-6 i Sverige, men de var råtne innvendig... Så det ble bare to avocadoer, så jeg brukte mindre mandelmel også. Men jeg blandet ting i feil rekkefølge, det ble en litt kompakt røre. Men fikk det over i muffinsformer og nå står det i ovnen.

Jeg er veldig spent på smaken. For jeg er nok litt kresen.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 22:42   #49
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Avocadomuffins

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Da har jeg prøvd meg litt frem. Jeg hadde plutselig ikke nok avocado. Hadde kjøpt 5-6 i Sverige, men de var råtne innvendig... Så det ble bare to avocadoer, så jeg brukte mindre mandelmel også. Men jeg blandet ting i feil rekkefølge, det ble en litt kompakt røre. Men fikk det over i muffinsformer og nå står det i ovnen.

Jeg er veldig spent på smaken. For jeg er nok litt kresen.

Røren skal være relativt kompakt. Blir sikkert bra fortell etterpå hvordan resultatet ble

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 24-05-13, 19:09   #50
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Avocadomuffins

Da sitter jeg her og spiser muffins med smør og gulost Resultatet var helt greit nok. Kommer nok til å prøve flere ganger. Jeg var litt reservert på kryddersiden. Så mer krydder skal det bli neste gang.

Konsistensen på muffinsen er omtrent som på nøttepudding mamma pleide å lage. Den er nok egentlig ganske lavkarbovennlig den og. Så den oppskriften får jeg grave frem.

Jeg sitter og tenker på om noen har prøvd å ha soltørket tomat, oliven eller liknende i? Lurer på å prøve det neste gang. Kon

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no