Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny og usikker

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-01-10, 19:15   #1
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei

Ny og usikker

Hei trenger litt (les mye) hjelp. Skaldeman sier "mitt forslag er at du ganske enkelt velger et egnet starttalll, feks 25 kalorier pr. kilo kropsvekt...........Men gå aldri under 20 kalorier pr. kilo kropsvekt". Spis til du er mett og jeg er mett lenge før det. Dagens vekt 118 og skulle med det spist ca 2950 kalorier pr. dag. I dag har jeg havnet på 1060 kalorier.Jeg har et forholdstall på 1,65 idag. Må jeg spise mer eller går dette bra? jeg er ikke sulten . Har holdt på i litt over tre uker.

Så wetr spørsmål til hvor finner dere ut at kaffe har en karbohydrat på 100 gr. ? imatvare tabellene jeg har lest står det null............

Håper noen av dere kan hjelpe meg.

Tyto

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 19:22   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ny og usikker

Hva, Skaldeman snakker da vel ikke om kalorier, de driter han i.

Du er vel på 50+ som meg du, ca 12g karbo om dagen. Spis deg mett på fett kjøtt og smør og spis til du er mett og spis igjen når du er sulten. Magert kjøtt kan tilsettes fett
Noen dager spiser man lite og andre dager mere.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 19:58   #3
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei
Smile

Sv: ny og usikker

Det trodde jeg og at han ikke snakket om kalorier,men i spis deg ned i vekt redigert utgave 2007. s.51 skriver han det jeg siterte. Derfor lurer jeg. Jeg har spist som du sier til jeg er mett. Men vil jo ike tape muskler bare fett

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:25   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ny og usikker

Så lenge du spiser nok protein mister du ikke muskler. Spis ca 1g protein pr kg du veier sånn omtrentlig. Jeg spiser 80-100g om dagen, tror ikke jeg trenger så mye mere siden jeg er såpass overvektig.. Trener du må du spise mere enn 1g pr kg.
Og om du en dag innimellom spiser for lite, så ødelegger ikke det for deg.

Men hvordan du klarte deg på 1000kcl og ikke ble sulten skjønner ikke jeg...

Regner ikke karber i kaffe, jeg drikker jo ikke litervis av den

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:39   #5
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei

Sv: ny og usikker

Jeg har spist
20 gr. fløte
10.gr smør
20 gr. olje
100 gr kyllingilet
75. gr bacon
130 gr. jacobs pølse
30 gr løk
Nå tenkte jeg å spise noe ost er litt sulten. Takker for raskt svr og hjelp.

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:40   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: ny og usikker

Er dette ett måltid? Eller alt du har spist på hele dagen?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:56   #7
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei

Sv: ny og usikker

Alt i dag, men har nå spist mer. Skjønte det var litt lite

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:17   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: ny og usikker

Jeg bruker i allefall 50-60 gr meierismør om dagen, om ikke mer! Lite fett og lite grønnsaker synes jeg Men nå drev vel du med en form for kaloriregning? Kalorier er jeg bedre på å spise enn å regne så der må du få hjelp av andre

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:18   #9
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: ny og usikker

Ikke bare litt lite.. Du får lov til å spise deg passe mett, og spise mer når du blir sulten, når det nå enn måtte være på døgnet

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:24   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: ny og usikker

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Ikke bare litt lite.. Du får lov til å spise deg passe mett, og spise mer når du blir sulten, når det nå enn måtte være på døgnet

Så lenge det er en dag i mellom sier Skaldeman at det er OK, men over jevna, blir det farlig lite. Det er ikke en lavkaloridiett..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:40   #11
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: ny og usikker

Her er hva Skaldeman selv svarer på et ganske lik spørsmål her på forumet:

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman, her.

Vi tar en sådan fråga till:
Jag räknade på vad jag åt under en dag och hamnade på 1000 kalorier. Är det för lite? Jag är ju mätt och belåten?

Kalorierna är ointressanta. De är ett mått på vad som händer när du eldar maten i en ugn. Du har ingen ugn i magen. Lyssna på din kropp, som du gör nu. Du gör alltså alldeles rätt, även om du äter väldigt få kalorier.

Det är ointressant om du hamnar på 1000 eller 3000 kalorier. Lyssna på din kropp!
./.

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 21:49   #12
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: ny og usikker

Sorry, hadde ikke fått med meg at du faktisk ble mett. Da ble jo saken anderledes Spiser lite jeg også, men ikke riktig så lite..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 22:47   #13
tyto
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 23
tyto er på en erverdig vei

Sv: ny og usikker

Takk for hjelp og gode svar. Har spist litt mer og det var nok lurt. Er god og mett. Jeg spiser når jeg er sulten og til jeg er mett. I dag har jeg bare ikke vært sulten. Kanskje det endrer seg i morgen. Igjen takk for hjelpen.

tyto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 20:15   #14
blaaveispiken
Nytt Medlem
 
blaaveispiken sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 1
blaaveispiken er på en erverdig vei

Sv: ny og usikker

Hei
jeg er "nyfrelst " skaldeman tilhenger. Tror at det fungerer, og har vel egentlig fått det bevist allerede. Men sliter med å skjønne hvordan man beregner protein mot fett.... Hvis man spiser en nakkekotelett på ca 150 gram - er det som protein å regne eller både protein og fett? Hvor mye fett må jeg legge til ?

__________________


blaaveispiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikker! Julie28 Spørsmål og svar 0 19-07-09 15:03
Usikker dragonia Spørsmål og svar 5 30-06-09 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no