Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-10, 19:12   #1
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Jeg har lånt Fedons "Naturlig slank - Med kost i balanse", og kikket på den foreslåtte fireukersmenyen. Er det noen her som har forsøkt å følge denne til punkt og prikke? Gikk dere ned i vekt? Jeg spør fordi jeg synes det var overaskende mye karbohydrater der. F.eks skal man på torsdag i uke 1 spise 2 frukt, 1 dl korn, 2 knekkebrød, basmatiris og 1 skive brød! Kan virkelig dette kalles lavkarbo? *Småsjokkert*

Og et spørsmål til: "Må" (dvs bør) man drikke melk? Det står nemlig oppført skummelt melk på nesten alle dagene.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 19:19   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Klart det kan kalles lavkarbo. Lindberg er en lav-GI diett, så du kan liksom ikke sammenligne den med Ketolyse og andre ketogene dietter

Men anyways. Den menyen ser litt rar ut Tror det lønner seg å kjøpe en nyere bok Mange som sier at menyene i de eldste bøkene er litt i magreste laget. Evt lese om prinsippene og ikke bare se på menyene.

Ingen som MÅ drikke melk. Jeg drikker aldri melk hvertfall og det går helt fint med meg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 16:18   #3
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Ja, jeg forsøker å få tak i Fedons Metode for tiden så jeg får sjekket ut den. De hadde den ikke på biblioteket her, og jeg finner den ikke på nettbutikkene (kun på Fedons nettsider, og der er den dyyyr).


Er det virkelig ingen her som faktisk har forsøkt å følge ukesmenyene?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 23:25   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Det er jo nesten ingen her som spiser Lindbergsk, så sjansen for svar er sikkert ikke så stor

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:56   #5
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Jeg levde på Linbergsk før jul men fulgte ikke menyene i boka, men gikk nede hos han på klinikken hans.
BRØD skulle vi ikke spise helst ikke knekkebrød heller, ikke frukt osv hvis man ville ned i vekt man kan gradvis innføre noe av dette etterhvert men ikke på vektnedgang, det fikk iallefall jeg beskjed om.
Som fett skulle man spise gode oljer , creme fraiche osv men det er helt klart mindre fett på denne dietten enn feks på ketolyse.
Når jeg fulgte alle råd om lav GI så gikk jeg sakte men sikkert ned uten å sulte. Det er dette som som jeg skal tilbake til.

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:56   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

Jeg levde på Linbergsk før jul men fulgte ikke menyene i boka, men gikk nede hos han på klinikken hans.
BRØD skulle vi ikke spise helst ikke knekkebrød heller, ikke frukt osv hvis man ville ned i vekt man kan gradvis innføre noe av dette etterhvert men ikke på vektnedgang, det fikk iallefall jeg beskjed om.

Men i alle bøkene så står det jo at man kan spise en liten porsjon av både visse typer brød og visse typer knekkebrød som et C-måltid om dagen, pluss 2 porsjoner frukt med f.eks nøtter til.. Dette når man holder på med dietten og skal ned

Jeg har ikke fulgt noen ukesmenyer og sånt som brød og knekkebrød blir evt en liten porsjon maks èn gang om dagen også blir resten av dagen proteiner + grønnsaker + litt fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:33   #7
sunroad
Medlem
 
sunroad sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 150
sunroad er på en erverdig vei

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

ja jeg vet det står i bøkene , men hvis man kan unngå brød og frukt så var det det beste, jeg gikk jo der hos han i flere mndr i fjor.....men frukt kunne man spise litt av hvis man spiste mandler eller noe sånn ved siden av....

__________________
Vær deg selv-alle de andre er opptatt
sunroad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon aktig Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 14:06   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Opprinnelig lagt inn av sunroad, her.

ja jeg vet det står i bøkene , men hvis man kan unngå brød og frukt så var det det beste, jeg gikk jo der hos han i flere mndr i fjor.....men frukt kunne man spise litt av hvis man spiste mandler eller noe sånn ved siden av....

Ja, når du drar på Lindbergklinikken, så får du et opplegg og råd som er spesielt tilrettelagt for DEG, ikke for ALLE

Jeg anbefaler å LESE bøkene og følge rådene og retningslinjene der. Men da de nye bøkene og ikke disse bøkene fra 2001.

Evt lese de "klistrede" trådene på Lindbergdelen av forumet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 19:39   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Jeg har også gått på Lindbergklinikk i flere måneder, og det er slik som Nellie sier, at hele poenget med å gå på disse klinikkene er jo at du får tilpasset opplegget til det som passer DEG. Syns det er litt viktig å presisere at dette er individuell tilpasning og ikke selve Fedon metoden som den er beskrevet i bøkene som sådan (for ja, man kan spise litt frukt og brød/pasta/ris på Lindbergdietten).

En diett bestående av mindre enn 150 gram karbohydrater per dag kan karkateriseres som lavkarbo. Dersom man følger Lindberg-dietten får man i seg ca 120 gram karbohydrater per dag (mener jeg det var, husker ikke eksakt), og den kan derfor karkateriseres som lavkarbo. Hovedpoenget med Lindbergdietten er dog å regulere blodsukkeret vha Lav GI mat, så akkurat antall karbohydrater er det ikke så stort fokus på her som ved f.eks. ved ketolysedietten.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 01:29   #10
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Fikk endelig tak i Fedons Metode, nå! Kjøpte den brukt fra en privatperson til super pris.

Ukesmenyene i denne er ikke like rike på karbohydrater som i de eldre bøkene, men jeg synes fremdeles det er mye "unaturlig" og rar mat her. Havregryn, diverse magre melkeprodukter, bønner, Lindbergbrød.. osv.

Vurderer uansett å forsøke å følge ukesmenyene en periode, siden det sannsynligvis er den enkleste måten å gå ned i vekt på.

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 14:24   #11
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har fulgt ukesmenyene i boka?

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Fikk endelig tak i Fedons Metode, nå! Kjøpte den brukt fra en privatperson til super pris.

Ukesmenyene i denne er ikke like rike på karbohydrater som i de eldre bøkene, men jeg synes fremdeles det er mye "unaturlig" og rar mat her. Havregryn, diverse magre melkeprodukter, bønner, Lindbergbrød.. osv.

Vurderer uansett å forsøke å følge ukesmenyene en periode, siden det sannsynligvis er den enkleste måten å gå ned i vekt på.

Hvorfor er det rar og unaturlig mat, egentlig? Det er jo ting som er tillatt i små mengder på denne kuren. I forhold til Ketolyse f.eks så er det annerledes matvarer, men dette er jo tross alt Lindbergkuren. Ikke Ketolyse eller Atkins.
Og du MÅ jo hverken spise havregryn, bønner, Lindbergbrød eller noe annet som du ikke vil

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
fedon, lindberg, naturlig slank, ukesmeny


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketosediett - noen spm mens jeg venter på boka mi! Adventure Lavkarbo generelt 5 22-11-09 17:45
Atkins boka vs ketolyse boka Ayasofia Ketolysekuren 3 01-02-08 18:53
Ny her, trenger noen start-tips mens jeg venter på boka Emmy Ketolysekuren 14 03-01-08 20:22
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 23:25
Noen som har kjenskap til denne boka? Solstråle Lavkarbobøker 2 27-05-04 11:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no