Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Mellommål, helt fy?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-08-10, 18:10   #1
Superbolla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 48
Innlegg: 24
Superbolla er på en erverdig vei

Mellommål, helt fy?

Er i oppstartsfasen, og kjenner at jeg er ganske fysen (sugen) til tider... Er det ok å "skeie ut" med mellommåltider? (Da med ost, skinke, egg og sånt).
Eller MÅ man holde seg til hovedmåltidene? Vil jo helst få litt pangstart, men det går kanskje trægere med mye småspising?

__________________
Vet du hva kalorier er?
Det er små uhyrer som lusker rundt i huset om natten, og syr inn klærne dine mens du sover...

Superbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman.. Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:14   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Mellommål, helt fy?

Du har postet under skaldeman-delen, men det står fedon i filosofiboksen din.

Hvilken retning følger du, og hva sier den retningen om mellommåltider da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:20   #3
Kolve
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 140
Kolve er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Spis når du er sulten :-D, det vil ganske fort regulere seg selv at du ikke er sugen på noe i mellom.

__________________
Tror jeg har en litt rar måte å se ting på, men sånn går no dagene
Kolve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:23   #4
Superbolla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 48
Innlegg: 24
Superbolla er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Har bytta på filosofien min np, hvis det forvirrer.. Sto: Fedon, men på vei til steinalder... Er fersk på Skaldeman, men etter noen sprekker prøver jeg igjen..

Så jeg snakker mellommål på Skaldeman...

__________________
Vet du hva kalorier er?
Det er små uhyrer som lusker rundt i huset om natten, og syr inn klærne dine mens du sover...

Superbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman.. Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:25   #5
Superbolla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 48
Innlegg: 24
Superbolla er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Opprinnelig lagt inn av Kolve, her.

Spis når du er sulten :-D, det vil ganske fort regulere seg selv at du ikke er sugen på noe i mellom.

Er faktisk ikke så mye sulten, bare fysen... Men ser ut som jeg skal klare å begrense meg til fire måltider i dag, og det er ikke så ille...

__________________
Vet du hva kalorier er?
Det er små uhyrer som lusker rundt i huset om natten, og syr inn klærne dine mens du sover...

Superbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman.. Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 18:43   #6
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mellommål, helt fy?

Hvis jeg merker at jeg har behov for noe mellom måltidene tar jeg et par t-skjer med Cocosa i kaffe eller te. Det hjelper for meg.

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-08-10, 23:34   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mellommål, helt fy?

Hei,
Fysing kan faktisk være et symptom på at du får i deg for lite fett, for mange hjelper det også å ta krom tabletter.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:09   #8
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Istarten var jeg også sulten hele dagen så da spiste jeg ost og annen JA mat men errerhvert gikk den småsultenheta over og jeg måtte faktisk huske på og spise... I store deler av min vektnedgang har jeg faktisk bare stist 2 ganger om dagen, fordi jeg har ikke vært sulten mer enn det.
I boka til Skaldemann står det jo spis når du er sulten, ikke fordi klokka er 12...
Så det har jeg gjort

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:20   #9
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Enig. Bare spis når du er sulten. Ikke tenk på klokkeslett, eller at du nettopp har spist. Etter hvert som forbrenningen (i ketose) blir bedre vil man nok se at sulten dempes. Bare pass på fettkvoten, eller prosentandel (75)

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:22   #10
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

For meg er det mer en dårlig vane jeg sliter med å bryte, tror jeg, dette med mellommåltider...
Bl.a. har jeg liksom vennet meg til å spise litt småtteri når jeg kommer hjem og før vi finner ut hva vi skal ha til middag og når. Før var det mye ost og kjeks da, nå er det ofte spekemat og ost. Eller jeg tar noen nøtter, men mistenker at det ikke er helt bra.
Om kvelden er det også kjekt å ha noe når man sitter ved pc-en og surfer eller jobber med diverse foreningsarbeid og sånt. Litt vrient å venne seg av med, men det hjelper på nå etter 8 uker, synes jeg.
Vi får se hvordan det går fremover.

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 23:37   #11
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Om du spiser deg mett nok og får i deg nok fett kommer du sannsynligvis til å slutte med den unødvendige snacksen.

Men er det så farlig om du spiser et par ostebiter e.l. etter jobb? Det skulle ikke ha noen negativ effekt på "dietten" din. Nøttene derimot ville jeg droppet. (Om det er nødvendig er selvsagt avhengig av hvor mye karbo du har lagt deg på pr dag/hvor mye du får i deg fra andre kilder den dagen/og størrelsen på nøtteporsjonene)

Jeg forstår godt hva du mener med dårlig vane. Jeg merker også at "suget" kommer av og til. Spesielt om kvelden. Men nå i det siste har jeg vært for mett til å snacke. Tror også det har hjulpet at jeg har kuttet ut alt søtt, inkl alt med søtningsmiddel.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 28-08-10, 22:35   #12
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Ja, jeg prøver å kjenne etter om jeg kanskje kan være mett - og stort sett så er jeg jo egentlig det!
Men når man har småspist i mange, mange år, så tenker jeg at det er nesten litt som å slutte å røyke - man må bryte vanene!
Har ikke spist så mye nøtter i det siste, mer ost. Var mer 'avhengig' i begynnelsen (altså for 8 uker siden), av å ha innpå noe ofte.
Holder meg helt unna sukker og nesten unna kunstig søtning. Det er de der tyggisene mine, grmpfh. Fant ut at de inneholder 72 karbohydrater pr 100 g, og en bit veier ca 1 gram = omtrent 1 kh. Så det er nok best å holde seg til maks 2 om dagen, dermed basta.
Svigermor holdt på å dåne da jeg bad om fløte i kaffen forleden - måtte nøye meg med lettmelk gitt. Dumt! Klarte igjen å si nei til kake - bra!

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:37   #13
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Mellommål, helt fy?

Det der med tyggiser... de er det best og kutte ut, da når du tygger forbereder du magen på at nå kommer det mat... Og siden det bare er en tyggis, så kommer det jo ikke noe mat. Men magen venter jo mat, så da blir du små sulten og får liksom lyst på en liten matbit...
Bare et Tips altså

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny Tøvsjur Spørsmål og svar 6 15-02-10 10:41
Helt ny her! Håpefull Ketolysekuren 64 22-02-09 16:57
Helt ny Gremlings Spørsmål og svar 4 08-12-08 17:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no