Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Når ingenting metter ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 08:28   #51
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når ingenting metter ...

takk
da skal jeg prøve ut dette jenter

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 08:35   #52
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når ingenting metter ...

takk for at dere er så snille å gir meg så mange svar

  Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 09:32   #53
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

takk for at dere er så snille å gir meg så mange svar

Vi må prøve å hjelpe hverandre vettu

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 22-02-11, 11:15   #54
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Det er som Photo skriver vanlig å være ekstra sulten i begynnelsen til kroppen skjønner den nye tegningen den skal følge. Kroppen har ikke mer glukogen på lager og tror da den sulter. ( Man kan få ulvehunger av hard trening og enkelte medisiner også) Å spise grønnsaker vil trolig lindre sulten. Du trenger ikke meieriprodukter for å få i deg fett. Avokado, oliven, egg og olje har også mye fett. Fet fisk og fett kjøtt også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:31   #55
Jill
Juniormedlem
 
Jill sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 22
Jill er på en erverdig vei

Sv: Når ingenting metter ...

slettet


Sist redigert av Jill : 24-02-11 kl 22:28.
Jill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lchf Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:38   #56
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Når ingenting metter ...

Eg lurer på noko angåande majones. Jajaja, eg er klar over at å lage sin eigen er det beste, men dersom ein ser fekk frå det, er Mills eller Hellman's ok? Då eg budde i USA syntes eg Hellman's var ok, men synest strengt tatt at Mills sin er best... Laga ein gong majones med olivenolje, det blir ikkje gjort igjen, alt for mykje smak! Trur de at rapsolje vil fungere?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 19:41   #57
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg lurer på noko angåande majones. Jajaja, eg er klar over at å lage sin eigen er det beste, men dersom ein ser fekk frå det, er Mills eller Hellman's ok? Då eg budde i USA syntes eg Hellman's var ok, men synest strengt tatt at Mills sin er best... Laga ein gong majones med olivenolje, det blir ikkje gjort igjen, alt for mykje smak! Trur de at rapsolje vil fungere?

Jeg spiser bare mills ekte majones. Skal jeg lage selv bruker jeg faktisk soyaolje fordi den har minst smak - men antar rapsolje vil fungere bra også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:08   #58
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg spiser bare mills ekte majones. Skal jeg lage selv bruker jeg faktisk soyaolje fordi den har minst smak - men antar rapsolje vil fungere bra også

Soyaolje er vel ikke lett å få tak i kaldpresset vel? Solsikkeolje er både billig og mulig å få kaldpresset. Den har mild, nøytral smak.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:20   #59
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg spiser bare mills ekte majones. Skal jeg lage selv bruker jeg faktisk soyaolje fordi den har minst smak - men antar rapsolje vil fungere bra også

Rapsolje funker ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 22:28   #60
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Når ingenting metter ...

Okei! Då ser eg, tenkte på den der kaldpressa, norske...kva er det den heiter nå igjen? Elles høyrte eg også noko om avokadoolje... Kanskje eg kan fortsette med Mills då, sånn utenom takk for svar!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:00   #61
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Okei! Då ser eg, tenkte på den der kaldpressa, norske...kva er det den heiter nå igjen? Elles høyrte eg også noko om avokadoolje... Kanskje eg kan fortsette med Mills då, sånn utenom takk for svar!

Den fra Mills er ikke kaldpresset vel? Tenker du på den grønne flaska du får i vanlige matforretninger er ikke den noe særlig sunt å bruke. Avokado-olje er sikkert godt. Men kjøp på helsekostbutikk eller på Jacobs i Oslo.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:04   #62
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Den fra Mills er ikke kaldpresset vel? Tenker du på den grønne flaska du får i vanlige matforretninger er ikke den noe særlig sunt å bruke. Avokado-olje er sikkert godt. Men kjøp på helsekostbutikk eller på Jacobs i Oslo.

Nei, eg tenkte på den rapsolja som eg kan bruke til å lage majones, Odelia heiter den vel. Forklarte meg sikkert ikkje godt nok Sidan eg bur på Stord, er vel handling i Oslo relativt uaktuelt Men takk uansett!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-02-11, 23:05   #63
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Nei, eg tenkte på den rapsolja som eg kan bruke til å lage majones, Odelia heiter den vel. Forklarte meg sikkert ikkje godt nok Sidan eg bur på Stord, er vel handling i Oslo relativt uaktuelt Men takk uansett!

Ok. Godt. Ja det kan du fint bruke.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 01:50   #64
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg spiser bare mills ekte majones. Skal jeg lage selv bruker jeg faktisk soyaolje fordi den har minst smak - men antar rapsolje vil fungere bra også

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Soyaolje er vel ikke lett å få tak i kaldpresset vel? Solsikkeolje er både billig og mulig å få kaldpresset. Den har mild, nøytral smak.

Hverken soyaolje eller solsikkeolje er særlig gunstige ... Selv om jeg vil holde en knapp på solsikkeoljen jeg også. Den er ikke usunn per se, mens soyaoljen er uten ernæringsmessig verdi, og den kan ikke kaldpresses fordi soyabønnene er bortimot umulige å presse olje av uten varmebehandling.

Men begge disse består av mye omega 6, som det er for mye av i det norske kostholdet i forhold til omega 3. Olivenolje består mest av omega 9 som er nøytral i sammenhengen. (Rapsolje er jeg mer usikker på hvor skal plasseres hen i landskapet, men jeg skal lese meg opp på det.)

Overvekten av omega 6 skaper mange problemer i kroppen. I følge Barry Sears (forfatteren av "Finn din sone", skaperen av Sonedietten - er ikke sikker på hvor mye info som finnes om den på forumet, men den har et eget underforum) gir det en betennelsestilstand som igjen gir et grunnlag for forskjellige sykdommer.

Let gjerne opp info som tidligere er skrevet om dette her på forumet, MHM som er ernæringsfysiolog og har skrevet bok sammen med Fedon har lagt ned en stor innsats på forumet når det gjelder dette. Hun skriver om hvilke oljer som er anbefalt og ikke, veldig god veiledning

Rapsolje går bra i majones, hvis man liker smaken. Jeg har hørt at den fra Odelia er best. Selv ville jeg brukt avocadoolje eller valnøttolje i majones - eller kokosfett forsåvidt, men litt vanskeligere pga høyt smeltepunkt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 10:05   #65
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hverken soyaolje eller solsikkeolje er særlig gunstige ... Selv om jeg vil holde en knapp på solsikkeoljen jeg også. Den er ikke usunn per se, mens soyaoljen er uten ernæringsmessig verdi, og den kan ikke kaldpresses fordi soyabønnene er bortimot umulige å presse olje av uten varmebehandling.

Men begge disse består av mye omega 6, som det er for mye av i det norske kostholdet i forhold til omega 3. Olivenolje består mest av omega 9 som er nøytral i sammenhengen. (Rapsolje er jeg mer usikker på hvor skal plasseres hen i landskapet, men jeg skal lese meg opp på det.)

Overvekten av omega 6 skaper mange problemer i kroppen. I følge Barry Sears (forfatteren av "Finn din sone", skaperen av Sonedietten - er ikke sikker på hvor mye info som finnes om den på forumet, men den har et eget underforum) gir det en betennelsestilstand som igjen gir et grunnlag for forskjellige sykdommer.

Let gjerne opp info som tidligere er skrevet om dette her på forumet, MHM som er ernæringsfysiolog og har skrevet bok sammen med Fedon har lagt ned en stor innsats på forumet når det gjelder dette. Hun skriver om hvilke oljer som er anbefalt og ikke, veldig god veiledning

Rapsolje går bra i majones, hvis man liker smaken. Jeg har hørt at den fra Odelia er best. Selv ville jeg brukt avocadoolje eller valnøttolje i majones - eller kokosfett forsåvidt, men litt vanskeligere pga høyt smeltepunkt

Det norske kostholdet,ja. Stemmer det overens med lavkarbofolket sitt?"Det norske folk" betyr de som spiser margarin på sine lass med brødskiver og steker i soyaolje. Som spiser lite egg fordi de har hørt man ikke skal spise for mange. (Egg inneholder umettet fett.) Og fettet i margarin og soyaolje på plastflasker er usunt fett når det har vært i panna og i margarinproduksjonen.

Olje som er kaldpresset er helt ok, selv om det beste er å få den direkte fra matvaren den kommer fra. At man spiser frø og nøtter, altså. Å kun innta planteolje som fettkilde blir uheldig selvsagt. Men med egg, kylling og avokado i kosten får man det umettede også, og fisk i tillegg får man omega 3. Jeg vil si ja takk begge deler. Mettet fett får man gjennom melkeprodukter. Valnøttolje smaker fortreffelig, men ikke så lett å få tak i kaldpresset. På vanlige butikker må man ike kjøpe den. Kun Jacobs i Oslo av matforretninger har en bra variant som jeg har sett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 10:53   #66
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Når ingenting metter ...

Jeg har sett at Kinsarvik.no selger valnøttolje og avocado-olje.
Er ikke disse noe gunstige?
Liten peiling på oljer, så jeg bare lurer:P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 10:58   #67
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Jeg har sett at Kinsarvik.no selger valnøttolje og avocado-olje.
Er ikke disse noe gunstige?
Liten peiling på oljer, så jeg bare lurer:P

Jo, Kinsarvik sin er bra . Takk for tipset forresten


Sist redigert av Huldr : 25-02-11 kl 14:25. Årsak: presisering
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 12:11   #68
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg lurer på noko angåande majones. Jajaja, eg er klar over at å lage sin eigen er det beste, men dersom ein ser fekk frå det, er Mills eller Hellman's ok? Då eg budde i USA syntes eg Hellman's var ok, men synest strengt tatt at Mills sin er best... Laga ein gong majones med olivenolje, det blir ikkje gjort igjen, alt for mykje smak! Trur de at rapsolje vil fungere?

jeg bruker first price for det blir så dyrt med Mills.

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 14:02   #69
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det norske kostholdet,ja. Stemmer det overens med lavkarbofolket sitt?"Det norske folk" betyr de som spiser margarin på sine lass med brødskiver og steker i soyaolje. Som spiser lite egg fordi de har hørt man ikke skal spise for mange. (Egg inneholder umettet fett.) Og fettet i margarin og soyaolje på plastflasker er usunt fett når det har vært i panna og i margarinproduksjonen.

Olje som er kaldpresset er helt ok, selv om det beste er å få den direkte fra matvaren den kommer fra. At man spiser frø og nøtter, altså. Å kun innta planteolje som fettkilde blir uheldig selvsagt. Men med egg, kylling og avokado i kosten får man det umettede også, og fisk i tillegg får man omega 3. Jeg vil si ja takk begge deler. Mettet fett får man gjennom melkeprodukter. Valnøttolje smaker fortreffelig, men ikke så lett å få tak i kaldpresset. På vanlige butikker må man ike kjøpe den. Kun Jacobs i Oslo av matforretninger har en bra variant som jeg har sett.

Det var da voldsomt til fordommer . Det er da ikke sånn at alle andre enn "lavkarbofolket" er uvitende tullinger ... eller at det å spise lavkarbo automatisk medfører et sunt kosthold!

Når jeg skrev "det norske kostholdet" gjorde jeg det fordi vi spiser lite fett av den typen de gjør i middelhavslandene, altså mye olivenolje (omega 9). Vårt kosthold er preget av for mye omega 6. Det gjelder ikke mindre på lavkarbodietter der mange får i seg mye av fettet de spiser gjennom for eksempel majones. Det er slett ikke alle som spiser mye avocado, valnøtter og fet fisk. Og fettsyresammensetningen i animalske produkter er ikke like god som den tidligere har vært fra naturens side, på grunn av foring med "unaturlig" fôr. Se f eks Schrødingers katt om fettsyreprofilen i kylling, eller om laksen som inneholder mindre omega 3 enn før på grunn av at laksen blir foret med raps.

Jeg ville i grunnen bare opplyse om dette med balansen mellom omega 3 og 6 jeg ... Hvorfor ikke bruke oljer som bidrar i positiv retning når man kan gjøre det?

Jeg fant ikke den tråden jeg var ute etter, men det står en del om ulike fettyper her.

Og majonestråden her.


Sist redigert av Huldr : 25-02-11 kl 14:22.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:35   #70
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når ingenting metter ...

i forbindelse med omega 3,6 og 9.
jeg har drevet å brukt udo`s choice.
vis det er usunt å få i seg for mye av dette i kosten,hvorfor er denne oljen så sunn da?
spør bare fordi jeg er nysgjerrig.

noen som vet?

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:42   #71
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Udo's Choice er bra fordi den inneholder mange sunne oljer i riktig forhold til hverandre

Vi trenger omega 6 også, det er ikke usunt i seg selv. Det som er usunt er å få i seg for mye av det i forhold til de andre. Men Udo's er balansert. Så bare fortsett med den du

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 16:44   #72
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Når ingenting metter ...

takk

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 18:58   #73
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det var da voldsomt til fordommer . Det er da ikke sånn at alle andre enn "lavkarbofolket" er uvitende tullinger ... eller at det å spise lavkarbo automatisk medfører et sunt kosthold!

Når jeg skrev "det norske kostholdet" gjorde jeg det fordi vi spiser lite fett av den typen de gjør i middelhavslandene, altså mye olivenolje (omega 9). Vårt kosthold er preget av for mye omega 6. Det gjelder ikke mindre på lavkarbodietter der mange får i seg mye av fettet de spiser gjennom for eksempel majones. Det er slett ikke alle som spiser mye avocado, valnøtter og fet fisk. Og fettsyresammensetningen i animalske produkter er ikke like god som den tidligere har vært fra naturens side, på grunn av foring med "unaturlig" fôr. Se f eks Schrødingers katt om fettsyreprofilen i kylling, eller om laksen som inneholder mindre omega 3 enn før på grunn av at laksen blir foret med raps.

Jeg ville i grunnen bare opplyse om dette med balansen mellom omega 3 og 6 jeg ... Hvorfor ikke bruke oljer som bidrar i positiv retning når man kan gjøre det?

Jeg fant ikke den tråden jeg var ute etter, men det står en del om ulike fettyper her.

Og majonestråden her.

Neida, ikke fordommer, da misforsto du meg. Poenget mitt var snarere at det blir feil å generalisere nordmenns kosthold og vise hvorfor det plutselig advares mot omega 6, som tidligere ble anbefalt. Det blir så teit når det ene blir advart mot fordi da blir det ubalanse fordi man da spiser mye av noe annet. Men vi er enige begge to, ser jeg, vi vil ikke utelukke hverken omega 3 eller 6. Det er bra.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 21:20   #74
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Når ingenting metter ...

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Neida, ikke fordommer, da misforsto du meg. Poenget mitt var snarere at det blir feil å generalisere nordmenns kosthold og vise hvorfor det plutselig advares mot omega 6, som tidligere ble anbefalt. Det blir så teit når det ene blir advart mot fordi da blir det ubalanse fordi man da spiser mye av noe annet. Men vi er enige begge to, ser jeg, vi vil ikke utelukke hverken omega 3 eller 6. Det er bra.

Vel, det er ikke en generalisering, det er fakta. Ingen betviler dette. Men myndighetene ser ikke dette som noe problem, det er forskjellen. Det blir litt som med lavkarbo, det er ikke offisielt godtatt kunnskap. Men det har like fullt vært kjent lenge. Du finner mye rundt omkring på forumet om dette hvis du leter, det er bl a diskutert i de trådene jeg har linket til.

Det går nesten ikke an å få for lite omega 6, fordi det finnes i nesten all mat, men det er veldig lett å få for lite omega 3, derfor er det så viktig å skyve forholdet over i riktig retning. Og derfor bør man bruke matoljer som ikke består av mye omega 6, for ikke å forskyve dette forholdet ytterligere


Sist redigert av Huldr : 25-02-11 kl 21:43. Årsak: presisering
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 12:04   #75
kallemann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Tjodalyng
Innlegg: 22
kallemann er på en erverdig vei

Sv: Når ingenting metter ...

Hei
Jeg er ny på Skaldeman og ny på forumet, men dette så ut som en tråd jeg kunne svare på. Kanskje noen har skrevet dette, men jeg skulle prøve en oppskrift fra boken hans.

Jeg tok svinekjøttdeig som jeg blandet med oliven, fetaost, fløte og krydder. Det står at du skal steke en liten kjøttkake å smake om det har god smak, men problemet var at den lille "tennisball størrelse" som jeg prøvesmakte var så utrolig mettende at det ble lunsjen min.....

Utrolig godt og utrolig mettende.

En annen ting jeg lurer på. Er det få gutter på Skaldeman?

kallemann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå skjønner jeg ingenting Lillemeg1 Ketolysekuren 11 13-08-10 14:30
Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising. HP Lavkarbo generelt 9 19-01-06 17:37
Fett metter minst Kristian Lavkarbo generelt 16 10-10-04 07:58
HÆH??? Nå forstår jeg INGENTING!!! Carbokiller Lavkarbo generelt 5 18-08-04 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no