Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kalorier

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-11, 19:14   #1
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Kalorier

det sies at man ikke skal tenke på kalorier her inne.
joda den har jeg tatt til meg.
men tenkte at jeg ville sjekke ut dette.har akkurat regnet ut hvor mye kalorier jeg får i meg i løpet av en dag jeg...3500 KALORIER!!!:
ikke bare det, men er oppi 200-250gr i fett oxo.
er det mulig,ikke rart jeg ikke går ned i vekt.
karbohydrater ligger rundt 10-15 så jeg.
ingen skal komme å fortelle meg at det ikke har noe med saken å gjøre (for noen), for DET har det. herregud,burde ha sjekket dette litt før kanskje,ikke 7 uker etter påbegynt diet


Andre som har sjekket dette å fått sjokk??


Sist redigert av Tittit : 25-02-11 kl 19:23.
  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:18   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Kanskje litt motsatt-sjokk? Jeg lå på 2500-3500 kcal og kiloene forsvant rimelig greit

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:20   #3
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

hehe ja det er noen av dere oxo..heldiggriser

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:24   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Kalorier

Jeg har brukt diett.no hele tiden siden jeg startet, og har ganske kontroll på det meste. Om enn ligger jeg kanskje litt lavt på kalorier nå, men siden jeg er nesten i mål må jeg nok tenke litt på de og. I begynnelsen lå jeg rundt 2500kcal per dag dog.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:29   #5
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

men jeg trener ikke.
er hjemme med 2 småbarn,så løper egentlig mest rundt som ei høne

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:29   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Tenk så lettvint (men kjedelig? ) om alle hadde reagert likt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:36   #7
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

jepp enig i det.
men da hadde alle vært fornøyd hehe (det er ingen dum effekt da)
problemet mitt nå er at jeg føler jeg har snytt meg sjøl og kroppen min med å ikke følge med på hva jeg har gjort og ført i meg.tydeligvis har jeg trodd at fett er det eneste jeg skal tenke på.
kan jo være at jeg er en av de få som må tenke litt på kaloriinntaket.
men nå har jeg iallefall funnet ut av det.
mye jeg finner ut underveis gitt.
det er ingen lett vei å gå fra ett kosthold til ett annet,lærer hele tiden jeg,ved hjelp av bøker og dere

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:37   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

men jeg trener ikke.
er hjemme med 2 småbarn,så løper egentlig mest rundt som ei høne

Bra trening det da, og løpe rundt som ei høne

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:41   #9
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

hehe ja kan jo si det oxo men blir ofte mer stresset av det enn det gjør godt

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:47   #10
anita44
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 9
anita44 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

blir litt stressa kjenner jeg når jeg leser om alle disse utregningene - har trøstet meg med at min motstand i forhold til å veie maten min går helt fint med ketolyse - jeg har lest en hel masse og føler at basiskunnskapen er på plass, også spiser jeg når jeg er sulten - til jeg blir mett - enkelt og greit men med alle utregningene og prøve-feile så blir det fryktelig komplisert! kanskje ketolyse egentlig er for vanskelig å drive med på egenhånd??

__________________


anita44 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 19:57   #11
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av anita44, her.

kanskje ketolyse egentlig er for vanskelig å drive med på egenhånd??

Jeg har da gått ned 30kg på ketolyse - helt på egenhånd. Så ikke stress, det går nok bra. Så lenge du går ned i vekt/omkrets så er det jo ingen som krever at du skal måle og regne på alt.

Jeg har vært ganske flink til å måle, fordi det er min greie. Jeg liker å ha kontroll på alt. Men skjønner godt at noen ikke føler for det. Jeg merker egentlig at jeg kunne tenkt meg å slakke litt på kontrollen nå, men klarer ikke helt å gi opp målingen min - så det er mitt problem.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 20:26   #12
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

jeg har vært veldig opphengt i vekta.
vekta er kastet og jeg gidder ikke mer å stresse med det jeg skal føre i meg.
jeg fortsetter sef med lavkarbo men lar det gå litt mer naturlig for seg.
men nå har jeg begynt å skrive inn i dagbok for kosthold så ser jeg om jeg får i meg det jeg trenger og fjerner det som er unødvendig. har laget meny for 4 dager så jeg slipper å tenke mer på det de neste 4 dagene.fortsetter jeg med dette så tenker jeg på inntaket bare i 10 min hver fjerde dag,det er jo ingenting vis jeg tenker over all den tiden jeg har brukt på maten tidligere.

takker alle som har banket det inn i hode mitt,tok litt tid før jeg tok i bruk tipsene men nå er tipsene tatt i bruk

trodde ikke det var så lett å skrive i den kostholdsdagboken men det var jo som en lek

  Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 22:14   #13
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Hei! Skaldeman blir litt spakere på det med kalorier fra første til siste bok. Han er veldig opptatt da av at man ikke må innta mer en man bruker opp av energi. Altså at kalorier eller energipoeng som han skriver om må at man må passe på, særlig om man ikke går ned.
Og så skriver jo også ofte at man ikke skal gå sulten, men litt sulten blir jeg altså. Er det fordi jeg ikke har holdt på så lenge? Kun en 6-7 uker, altså ikke over de tre mnd han skriver det tar for kroppen og bli randt med å hente energi fra fettet? Spiser en 1600-2200kcal om dagen, med rett fordeling mellom fett, protein og karbo. Hva tenker dere?

God helg!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 00:04   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Hei! Skaldeman blir litt spakere på det med kalorier fra første til siste bok. Han er veldig opptatt da av at man ikke må innta mer en man bruker opp av energi. Altså at kalorier eller energipoeng som han skriver om må at man må passe på, særlig om man ikke går ned.
Og så skriver jo også ofte at man ikke skal gå sulten, men litt sulten blir jeg altså. Er det fordi jeg ikke har holdt på så lenge? Kun en 6-7 uker, altså ikke over de tre mnd han skriver det tar for kroppen og bli randt med å hente energi fra fettet? Spiser en 1600-2200kcal om dagen, med rett fordeling mellom fett, protein og karbo. Hva tenker dere?

God helg!

Litt sulten er det ikke noe i vegen for å bli. Jeg blir litt sulten på færre kalorier enn deg, så hva som føles alright er individuelt. Jeg synes det å være mett føles verre enn å være sulten fordi ved et for høyt inntak av mat er jeg redd maten lagres som fett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:11   #15
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Ja, takk for svar! Man må jo bli litt sulten når man spiser mer en man bruker, men merker også at det går lettere over igjen, så håper da kroppen suger av eget fett. Er vel derfor Skaldeman er ganske streng ang. småspising, så jeg prøver holde meg til 3 måltider (spiste 4 i starten men mindre sulten nå) så kroppen rekker bruke av eget lager før den får påfyll

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:26   #16
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Ja, takk for svar! Man må jo bli litt sulten når man spiser mer en man bruker, men merker også at det går lettere over igjen, så håper da kroppen suger av eget fett. Er vel derfor Skaldeman er ganske streng ang. småspising, så jeg prøver holde meg til 3 måltider (spiste 4 i starten men mindre sulten nå) så kroppen rekker bruke av eget lager før den får påfyll

Fire måltider er ikke småspising. Du kan godt fodele matmengden på fire måltider om du liker å ikke bli så mett. Småspising er å ikke ha ordentlige måltider og istedet bare spise litt nå og da gjennom hele dagen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:27   #17
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

jeg foretrekker 3 måltider om jeg ikke spiser frokost før 10-11 på formidagen.
er jeg oppe rundt 5.30 (har morgen friske barn) blir det 4 måltider.

jeg har begynt å kjenne på når jeg bør stoppe å spise og det er en deilig følelse.

etter noen fin justeringer har jeg i menyen gått fra 3500 kalorier om dagen til mellom 1800-2000. var ie mye som sulle til heller.jeg har bare ikke sett det før nå.

  Svar med sitat
Gammel 26-02-11, 17:34   #18
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

En felle som er lett å gå i er å sove for lite og dermed ha mer tidsrom å kunne bli sulten i. Når man er trøtt er det også vanskeligere å spise fornuftig. Om man er oppe langt på natt f.eks er det lett å bli sulten om det er lenge siden middag, men om man hadde lagt seg til normal tid så en fikk 7-8 timer søvn ville en lagt seg før en ble for sulten. Nok søvn er dessuten viktig for å unngå overvekt hormonelt sett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:12   #19
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Ja, jeg sliter litt med å sovne tidlig for tiden, har så mye energi! Skal finne fram ergometersykkelen igjen så får jeg trimme litt på kvelden, så blir jeg nok trøtt! Men har satt kl. 21 som grense for når jeg kan spise, for spiste før mye om kvelden så syns det er greit å ha en regel for meg selv

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:42   #20
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kalorier

Ja å være like sliten i kroppen som i hodet gir en likevekt som hjelper for innsoving. Magnesium om kvelden hjelper også. Yoga er supert, med avslutning i død mann stillingen i sengen. Snork.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 01:03   #21
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalorier

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

En felle som er lett å gå i er å sove for lite og dermed ha mer tidsrom å kunne bli sulten i. Når man er trøtt er det også vanskeligere å spise fornuftig. Om man er oppe langt på natt f.eks er det lett å bli sulten om det er lenge siden middag, men om man hadde lagt seg til normal tid så en fikk 7-8 timer søvn ville en lagt seg før en ble for sulten. Nok søvn er dessuten viktig for å unngå overvekt hormonelt sett.

Et veldig godt poeng! Jeg merker godt at kroppen min "craver" mer når jeg ikke er uthvilt, selv om det ikke er så ille som når jeg spiste høykarbo.

Et annet viktig poeng med nok hvile er at fettforbrenningen settes igang i løpet av natten. De fleste våkner med ketoseånde dersom antall timer er tilstrekkelig. Skaldeman gikk ned sine siste kilo ved å kutte ut frokosten og forlenge fettforbrenningen som var satt igang i løpet av natten - og siden kroppene våre er så mye flinkere til å forbrenne fett på et ketogent kosthold, er dette mulig uten å gå i dørken av lavt blodsukker Mener å ha lest at han greide seg med fløtekaffe fram til godt utpå formiddagen.

Selv aner jeg ikke hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av dagen. Prøver å være strikt med karbohydratene, men spiser meg mett når jeg er sulten. Likefullt er frokosten en vane det er vanskelig å bryte - synes det er godt å spise i bilen på vei til jobb Merker at fettbålet brenner bedre de ukene jeg er flink til å spise mye fett og protein, og ikke så bra i uker med mye grønt, brøderstatning eller søtstoff. Etter en periode med mye salat er det godt med biff igjen, og omvendt. Tror jeg hadde tørna om jeg skulle spist det samme uke etter uke etter uke ... men det er jo meg, da

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:47   #22
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

ja det er jo sant.
det har jeg ikke tenkt på.
om jeg sover nok antall timer om natten har jeg en slags ketose smak i munnen.
nei nå skal det bli slutt på å sitte lenge oppe om kveld/natten.
har barn som er veeeldig tidlig oppe, og de er i tillegg noe oppe om natta.
legger jeg meg tidlig nok blir ikke antall timer sammen lagt så dårlig.
er så godt å ha dere folka her inne som påpeker ting flere ganger,
jeg må liksom ha det meste inn med teskje før det når inn hehe.

by the way..jeg har fått dratt igjen glidlåsen på en fleece jakke nå som er lenge siden sist jeg har sluttet å se på vekta,sjekker bare klærne.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:48   #23
Bæstemor
Juniormedlem
 
Bæstemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Innlegg: 48
Bæstemor er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Hei.
Spennende diskusjon dette. Jeg har også lurt litt på dette med kaloriene. Tror poenget til Skaldeman med at du ikke skal tenke kalorier er viktig for å få "snudd" tankegangen. Og i tillegg er det ikke skummelt å legge om kostholdet for oss som er veldig overvektig når vi ikke må telle kalorier.
Etterhvert så lærer man ca hvor mye som er i hva, så blir det en vane og man tenker ikke så mye på det.

__________________
Livet er ikke for amatører.










Bæstemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:59   #24
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalorier

jeg tenkte ikke på kalorier i starten enda jeg er en av dem som har kalorifobi.
men da jeg fant ut at jeg fikk i meg 3500 kalorier om dagen fikk jeg sjokk.
så mange kalorier klarer ikke kroppen min å forbrenne bort.
dette merket jeg på vekta selv om jeg fyrer oppunder fettbålet.
gjør ett forsøk nå med å spise fet mat uten å tilsette ekstra fett, som feks fløte,rømme,majones,creme fraishe. bruker litt ost på magre kjøttstykker.
dette blir spennende. kanskje det går litt raskere da.ikke det at det må det men hadde jo vært morro da

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 09:45   #25
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Kalorier

Ja, jeg syns også dette er moro! Har gått litt sport i å spise riktig! man har tatt meg et eller to glass vin i helgene, og har de to siste helgene tømt en pose bacongull. Skal prøve å ikke kose meg for mye denne uka for å se om jeg kan få enda bedre fyr på fettbålet. Spiste kylling med majones to måltider lørdag og trodde det var nok fett, men da jeg la det inn i vektklubben for å sjekke fant jeg ut at det bare ble 60-65% fett så da måtte jeg gasse på med pisket kremfløte (mmm..) for å få opp fettbalansen. Nevner det bare fordi kjøtt uten ekstra fett kan bli for mye protein om det er magert fett og det ikke blir stekt i smør/olje så jeg sjekker innimellom

Lurer på om jeg skal begynne telle gram i stedet for prosent, men har vært så enkelt med % iom at det kommer opp av seg selv i vektklubben.no (Grete Roede sin, gratis for oss som har gått på kurs en gang eller fem )

Jeg spiser forøvrig ikke før lunsjtider, kun kaffe med fløte på morgenen, og har en frisk gåtur til jobb så håper det hjelper på fettbålet mitt!

Skravle-skravle.. Blir så entusiastisk! Takk for fine dialoger her inne!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalorier pr dag hope10 Ketolysekuren 52 24-03-12 23:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier dani Ketolysekuren 2 02-08-09 11:25
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
kalorier Trolljenta Spørsmål og svar 14 25-05-06 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no