Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Jeg går ikke ned ...

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-11, 17:35   #1
Isis33
Juniormedlem
 
Isis33 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Hordaland
Alder: 45
Innlegg: 14
Isis33 er på en erverdig vei
Unhappy

Jeg går ikke ned ...

Nå har jeg holdt på med lavkarbo i 2 mnd og ikke fusket en eneste gang, men jeg går virkelig ikke ned... Det går 1 kg opp og ned hele tiden, men skjer ikke noe mer enn det.. Har itillegg gått opp 3% i fett og i dag har jeg funnet ut at jeg har økt 7 cm rundt midjen.. Så dette fungerer virkelig ikke..

Jeg har kuttet ut brus og kaffe i mange uker og jeg spiser bare når jeg er sulten.. En vanlig dag for meg ser slik ut:

Frokost:
2 kokte egg med osteruller (ost, kylling/serrano, flate sukkererter og majones)
evt 2 stekte egg i smør med bacon

Lunch:
Ofte ingenting, men av og til 2 osteruller (se over)

Middag:
Kylling eller fisk (100-200g) med grønnsaker (spinat, sopp, asparges, tomat, salat..) og fløte eller rømme (avhengig av hva jeg lager)

Kvelds:
Ofte ingenting evt maarud baconsvor eller avocado med reker og majones

Jeg prøver å drikke 2 liter vann om dagen samt at jeg drikker noen kopper te om dagen. Hvis jeg drikker kaffe så blander jeg med fløte.

Hver morgen og kveld drikker jeg 1 ss udos choice samt at jeg drikker tran til frukost.

Skjønner virkelig ikke en dritt om hvorfor det ikke fungerer, men om dere har noen gode tips så tar jeg immot med stor takk!!

__________________


Isis33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 19:02   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg går ikke ned ...

Synes kanskje det virker som om du spiser litt lite? Har du forsøkt å legge inn på diett.no for å se sammensetningen?

Hvor mange kilo ønsker du å gå ned - dvs. hvor høy er du og hva veier du i dag? Det kan ha endel å si for vektregulering (nedgang)

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 19:16   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg går ikke ned ...

Enig, sjekk ut maten din på diett.no. Det kan se ut som om du spiser altfor lite, spesielt kanskje protein - men også fett.

For å gjøre det enkelt, proteininntaket i gram bør være omtrent det samme som vekta di (husk at 100 g biff bare har ca 20 g protein i seg), spis minst like mange gram fett som du spiser protein. Grønnsaker spiser du så mye du vil av. Dette er den "enkle" måten og gjøre det på.

Svært svært mange av oss oppnår ikke vekttap bare ved å spise lavkarbo uten å telle og ha full kontroll. Da er diett.no et fint hjelpemiddel slik at man får sjekket at man spiser NOK mat og noenlunde bra fordeling av næringsstoffer.

Hva slags kosthold kom du fra opprinnelig forresten?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det ikke rart hvordan selvbildet ikke følger speilbildet? Imp Generell diskusjon 4 09-04-11 00:24
Vegetarianere er ikke sunnest og lever nøvendigvis ikke lengst. ada-emilie Fysisk og mental helse 0 16-09-10 00:25
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no