Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Jobblunch

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-06, 07:22   #1
MissMina
Juniormedlem
 
MissMina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 38
Innlegg: 12
MissMina er på en erverdig vei

Jobblunch

Noen som har tips for typisk "ha med i veska" mat?

Det går over 12 timer fra jeg reiser på jobb til jeg er hjemme igjen, og dette er jo litt lenge å gå uten mat!
Jeg påøver å komme i ketose nå,så det er jo litt begrenset hva jeg kan spise av vanlig lavkarbo mat også nå før jeg skal øke på karbs`a..
For i den lille kantina vår er det KUN brødmat, å det går jo ikke!

__________________
Livet er for kort til å irritere seg over ting man ikke kan gjøre noe med...
MissMina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 08:20   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Jobb lunch

Er ingen ketolyse-ekspert, men...
For det første, er det jo toppers om dere har kjøleskap på jobb. Da har du mange muligheter...
Tips; kokte egg, ost, kald kylling, proteinshake, middagsrester, salat m/kjøtt/fisk?

Ofte er det lurt å planlegge dagen i forveien.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 10:47   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Også kan du lage gryteretter som du deler i porsjoner og fryser ned

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 18:08   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Min faste lunch:

Man tager en passende (salat)bolle m/lokk. Kutter opp et par ringer paprika i biter, litt mangetouts (flate sukkererter), en vårløk, en stilk selleri, og 100 gram kyllingkjøtt eller reker eller krepsehaler eller skinke.
Et par spiseskjeer dressing helles over (olje eller caesar el. noe) og blandes i. Skjær opp en neve ruccula og legg over, så et par never med oppkuttet blandet salat. Lokk legges på.

Når det er tid for spisepause tas lokket av, en tallerk legges over, hele greia snus, og *vips* så har man en flott anrettet salat på tallerken, uten kliss og søl.

Grønnsaker og innhold forøvrig kan varieres etter tid/råd og hva man har lyst på.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 15:31   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

enig med nille der! ellers er det mange gode oppskrifter på diverse salater som kan spises med gaffe på lunch-sidene på oppskrifter her på forumet, jeg vil deriblant anbefale min tunfisksalat, hihil

om jeg ved et nødsfall glemmer å ta med lunsj på skola, er min nødløsning en pose nøtter. det er kanskje ikke holdbart i lengden, men det er mettende og funker som sagt som en god nødløsning!
nå vet jeg ikke om det er tillatt med nøtter i din diett? ketolyse har jeg ikke særlig peiling på.

gudd løkk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 14:35   #6
shady
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 52
shady er på en erverdig vei

Sv: Jobb lunch

Jeg er så heldig å ha salatbar i kantina på jobb, men likevel prøver jeg alltid å ha med en pose nøtter og noen Atkinsbarer (morning shine) i tilfelle jeg blir sittende lenge på jobb.

Det finnes atkins shakes også, selv synes jeg ikke de smaker noe særlig, men kan jo være verdt å prøve.

Av og til kan du jo ha med matpakke med rugbrød/lavkarbobrød i tyyyynnne skiver også, men det er ikke lurt hvis du vil i ketose.

Sånne små "baby bels" oster er et annet alternativ, pluss oliven og fetasnacks som du får kjøpt i butikken.

Lykke til!

__________________





shady er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for tiden gravid med kostkontrollert svangerskapsdiabetes Svar med sitat
Gammel 21-01-07, 15:32   #7
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Jobb lunch

Jeg spiser 2 skiver tysk rugbrød, hver av dem smurt med omtrent 1-1.5 ss kokosfett og en kvart boks leverpostei.

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:25   #8
Trillian
Juniormedlem
 
Trillian sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Sandefjord
Alder: 52
Innlegg: 14
Trillian er på en erverdig vei

Sv: Jobb lunch

dytter litt på denne jeg, siden jeg starter opp med ketolyse i morgen.....:nikker:

__________________
Trillian: I'm not fat, I'm just height challenged



Trillian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/atkins Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 23:45   #9
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Jeg har nesten alltid med meg omelett i nistepakka jeg. Lettvindt og mettende

Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 09:37   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Jeg har enten frittatta, kjøttboller, kyllingfilet eller egg med. Alltid salat ved siden av.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 09:46   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Jeg lager lunsj til mannen hver kveld, han går på lavkarbo. I forregår stekte jeg hjemmelagde kjøttboller og la dem oppå en halv boks kikerter i matboksen. Sendte med hvitløksrømme i en liten boks ved siden av. Kikerter er ikke akkurat ketolysemat da, men du varierer som du vil.
I dag har han med seg hjemmelaget chili con carne med rømme ved siden av. I dag skal vi ha kyllingfilet med grønnsaker og creme fraiche-saus til middag og da lager jeg en ekstra kyllingfilet som han får med seg i morgen, med grønnsaker til.

Middagsrester er genialt! Jeg lager ekstra middag hver dag slik at det blir mer igjen til mannens lunsj dagen etter (i dag blir det litt chili con carne med rømme på meg til lunsj også, gitt).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 10:49   #12
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Jobb lunch

Jeg lager omelett og så slenger jeg med noen kyllingklubber med kebabdressing dipp til mannen men må vel finne på noe nytt og spennende snart.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 21:30   #13
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg lager lunsj til mannen hver kveld, han går på lavkarbo. I forregår stekte jeg hjemmelagde kjøttboller og la dem oppå en halv boks kikerter i matboksen. Sendte med hvitløksrømme i en liten boks ved siden av. Kikerter er ikke akkurat ketolysemat da, men du varierer som du vil.
I dag har han med seg hjemmelaget chili con carne med rømme ved siden av. I dag skal vi ha kyllingfilet med grønnsaker og creme fraiche-saus til middag og da lager jeg en ekstra kyllingfilet som han får med seg i morgen, med grønnsaker til.

Middagsrester er genialt! Jeg lager ekstra middag hver dag slik at det blir mer igjen til mannens lunsj dagen etter (i dag blir det litt chili con carne med rømme på meg til lunsj også, gitt).

Skulle ønske jeg var mannen din, gitt...!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 21:32   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jobb lunch

Hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 22:49   #15
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Jobblunch

Jeg hadde i en periode dilla på Avocado som jeg presset litt sitron over å hadde enten reker eller hvitløksmarinerte krepsehaler over med masse majones på..
Det er veldig godt, og veldig lavkarbo

Det er godt med litt agurk og tomat ved siden av det..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 23:01   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jobblunch

En av eldstejenta mi sine yndlingsmiddager er "plukkemat". Det hadde vi i dag. Da setter jeg frem masse skåler på spisebordet, med feks. stekt kylling i biter, agurk, tomat, oliven, fetaost, paprika i biter, eplebåter, salatblader, rå gulrotstaver osv, og lager 1-2 gode dressinger til (feks. rømme med krydder og hvitløk, samt urte- eller hvitløksmajones). Hun spiser og spiser!
Det beste av alt er at det alltid blir igjen en stoor salatboks til min mann dagen etter, da fyller jeg bare restene oppi en boks og sender med ham på jobben.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:07   #17
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jobblunch

140 g bacon skjæres i biter og stekes på middels varme
Ha oppi 1/2 hakket løk og en lavkarbopølse når baconet begynner å få farge.
Stek til baconet har blitt brunt, og avkjøl
Visp 6 egg, 1/2 dl fløte og 4 ss bakepro
Riv 60 g ost og bland inn i røra sammen med avkjølt bacon/løk/pølse
Bruk skje og fyll 6 store muffinsformer
Riv 70-80 g ost og strø på toppen

Stekes midt i ovnen på 175 g i 20-25 min. Sjekk at osten har blitt lysebrun.

Bon apetit

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 17-09-08, 15:24   #18
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Jobblunch

Min faste lunsj er en bama favorittsalat pose oppi den putter jeg agurk, tomat, egg, skinke, avocado og kanskje kylling. Det varierer litt, men jeg får nå iallefall dekket salatdosen for dagen da
MEN nå har jeg kjøleskap på jobb og det er dessuten jeg som handler inn til den felles lunsjen her så jeg er muligens litt bortskjemt

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no