Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-08, 13:43   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Jeg er "ferdigslanket" ved hjelp av ketolysekuren, men ligger enda svært lavt på karbene...
Har gått ned 30kg og er nå rundt 80kg fordelt på 187cm.
Trener mye, men lite fremgang.
Treningsveileder mener jeg kanskje får i meg litt lite proteiner.

Har da to spørsmål:
Er det OK å spe på med proteinpulver? Jeg har ei bøtte med Nutrisport 90+ med følgende næringsinnhold:
Næringsinnhold pr. 100gr.:
Energi: 376 kcal.
Protein: 89,0gr. (dry matter)*
Karbohydrater: 2,8gr.
Fett: 2,8gr.
Fiber: 1,9gr.
Laktose: 2,3gr


Er denne grei å ta 50-60g i vann fordelt på et par shaker om dag?

Og så et spørsmål om kreatin.
Jeg har en slik boks:
kreatin_s.jpg
Er dette noe jeg kan/bør putte i meg? Har det effekt på lavkarbokosthold?

Vet jeg evt. kommer til å gå opp i vekt da jeg har gjort det tidligere på kreatin, men det er vel fordi det binder vann i musklene? Vekta har jeg pakket bort, den er ikke lengre så interessant. Jeg er bare ute etter litt mer muskelvekst og styrke...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 17:28   #2
saro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 6
saro er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Heisann!

Heldigen som er ferdig slanka!! Eg begynte på mandag, har du noen gode tips te meg??

Kor långe tid brukte du på 30kg? Ville jo helst at eg sko vært ferdig slanka i går liksom

Hadde ikkje svar på det du lurte på men fint om du har svar te meg

klemmen

saro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:29   #3
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Litt off-topic får vel være lov...
Hei, velkommen og lykke til!
Ja, jeg følte det samme når jeg startet, men tiden og kiloene har flydd, og det er sprøtt hvilke resultater jeg har oppnådd. Hadde jeg aldri trodd når jeg begynte.
Tja...det som har funket for meg har iallefall vært følgende:
1.) Vært utrolig dedikert og streng. Jeg har hatt 3 utskjeielser siden påske, første var etter ca. 3mnd. Ja, jeg var ikke over 20g karbo på 3mnd!
2.) KREV at familie/venner/kolleger støtter deg.
3.) Bruk forumet her flittig, finn oppskrifter, spør om råd.
4.) Sett deg delmål som er oppnåelige.
5.) Kos deg med masse god mat med god samvittighet. Dette var og er fantastisk for meg som tidligere har skjemtes for hver bit jeg har puttet i munnen.
6.) Bruk målebåndet mer enn vekta. Jeg har ikke målt meg i det hele tatt da jeg ikke tenkte på det før 25kg var borte, og da var det på en måte litt meningsløst.
7.) Når du har gått ned endel, unn deg nye klær, og kvitt deg med de gamle. For det første så kan man plutselig føle seg like ille når det ser ut som man står i et hjørne i klærne. For det andre så mener jeg at å ta vare på klær som passet når man var på sitt største er en innrømmelse av at "jeg kommer snart til å være like stor igjen". Da kan man like gjerne la være å slanke seg. Jeg har f.eks kastet flere flotte skjorter (t.o.m. italienske designskjorter kjøpt i Roma), et par flotte findresser etc. Men det er det verdt! Er litt symbolverdien med å kaste dem også - ferdig med det livet liksom!
8.) Jeg har kost meg med whisky, cognac, rødvin, lavkarboøl, Anton Berg mørk sukkerfri sjokolade og uante mengder med bacongull. Man må unne seg litt snop og sånt - og jeg har kost meg med de tingene man kan tillate seg på ketolyse. Sikkert ikke alle som kan spise/drikke alle disse tingene uten å stagnere, men det finner du fort ut.

Det er det jeg kommer på i farta.

Jeg gikk ned de første 26kg på 26 uker. De siste 3-4kg har jeg mistet på 8 uker sånn ca...

Så on-topic igjen...
Skal laktosen legges til karboantallet? Isåfall er det 5,1g karbo/100g proteinpulver...er kanskje litt vel mye?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 22:45   #4
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Da prøvde jeg - Forumtrollet - å benytte søkefunksjonen
Resultat: Mandag begynner jeg på kreatin. Regner med kraftig vektøkning (noe jeg ikke vil få med meg da jeg ikke bruker vekta lengre) og skikkelig pump i musklene
Mandag er det også over på skikkelig harde treningsøkter 3x i uka. Skal kikke litt nærmere på RYP i løpet av helga.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-11-08, 23:58   #5
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Hva har du inntatt umiddelbart etter trening da intill nå ?

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 07:15   #6
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Et par skiver lollipopbrød med hvitost...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 20:04   #7
saro
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 6
saro er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

hei igjen!

Tusen takk for svar! Fantastisk.
Men... nå har det snart gått ei uka, å eg e i ketose. Men eg går jo ikkje ner i vekt.

Ein normale dag for meg nå er:
1-2 egg med bacon te frokost
salat med feks tunfisk, agurk å tomat te lunsj
kyllingfilet med masse grønnsaker, feks fløtegratinert blomkål å brokkoli te middag
omelett å bacon te kvelds.
+ masse vann å tilskuddene.

Har også prøvd bacongull men får dårlig samvittighet, siden det e chips liksom, har og smalt litt pepsi max..

E detta rett meny liksom?

På forhånd takk for svar

saro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 08:15   #8
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Bacongullet har mye salt og kan binde opp vann i kroppen.
Ellers ser kostholdet ditt greit ut det, noen går ikke ned om de spiser fløte eller rømme.
Hvor mye fett får du i deg? Viktig med masse masse fett.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 00:20   #9
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Foreslår at du finner noe proteinpulver uten karbs og blander dette med vann og kanskje cocosa og drikker før du går i dusjen. Mulig 20g er nok. vet ikke helt

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:13   #10
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Skal forsøke å ta ca 50-70g proteinpulver av det jeg allerede har fordelt på 2 shaker (vann) om dag. Jeg har vel et par isbokser igjen med proteinpulver.
Jeg ligger normalt så lavt på karbene ellers at det slett ikke er sikkert at det vipper meg ut av ketose. Verdt et forsøk.
Hvor mye cocosa bør jeg ha i shaken? Jeg har brukt å slenge oppi en god dæsj med extra virgin olivenolje...

Skal prøve å ta protein+kreatin sammen med at jeg hiver meg på RYP fremover...så får jeg om 6 uker gjøre opp status.

Når jeg evt har svidd av det proteinpulveret jeg har får jeg kjøpe noe annet med mindre karber, har kikket litt på Pro-90 Isolate fra www.tn.no...
Det har 1,5g karbo/100g. Er dette ok?
Trenger noe som smaker GODT siden det skal blandes med vann - det jeg har nå er ikke noe særlig blandet med vann, men vet av erfaring at jeg venner meg sånn passe til smaken. Acquired taste antar jeg.

Om jeg om 6 uker har lagt på meg fett igjen vet jeg nå hva som skal til for å bli kvitt det igjen!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 11:44   #11
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Tommygutt/Runegutt har erfaring med cocosa. Den skal visst øke forbrenningen og kan taes før trening. Det er stor forskjell på cocosa og olivenolje. Det ene er kortkjedet mettet fett, det andre er stort sett umettet/enumettet. Melk, om du tåler melkesukkeret pga karbene er også en meget bra drikk.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 23:15   #12
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Ketolyse/lavkarbo - proteinpulver og kreatin?

Kjøpte en boks cocosa i dag. Kostet jammen meg 174,- så den bør funke.
Kjørte i meg en stor shake etter trening i dag. Godt.
Også puttet i meg en god del kreatin - og drukket ca 5l vann.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Proteinopptak - kreatin janmesi Trening 20 23-01-08 18:01
Kreatin Hajdi Ketolysekuren 6 23-01-08 16:43
Ketolyse/lavkarbo og Diabetes 2 Teodora Ketolysekuren 12 31-12-07 13:16
Ketolyse/lavkarbo og sykluser Csilla Ketolysekuren 8 11-07-07 15:44
ketolyse proteinpulver Eplemannen Kosttilskudd 1 25-01-06 19:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no