Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-11, 18:08   #1
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Ja dette passer til alle måltider, så jeg visste ikke helt hvor den skulle stå.
Hele oppskriften er på 28,14 karber og rekker til å mette 4 voksne å vel så det, så da blir det ikke mer enn 7 karber pr. porsjon:-) noe som er akseptabelt. Hele formen har 75 % fett, 21% protein, så det metter godt.

SKINKEFORM

1 boks bogskinke - 314 gr
140 gr purre
81 gr rødløk
52 gr rød paprika
90 gr frossen spinat ca 6 klumper
4 egg
4 ss cottage chees
4 dl fløte - kan sløyfes og erstattes med 1 helt beger cc
6 gr hvitløk
2 ts paprikapulver
93 gr kavli skinkeost
115 gr mozarella

200-220 grader i ca 30 min. nederst i ovnen.

Kutt alt i biter og surr på panna. krydre etter smak og ønske, ha så cc,fløte, egg, skinkeost i en skål og mos sammen med en stavmikser. Hell skinke og grønnsakblandingen i en ildfastform, ha over eggeblandingen og topp det hele med ost, jeg brukte mozarella denne gang, men alle hvite oster er gode. Serveres alene eller med en god salat.

P.S. Neste gang skal jeg lage denne formen uten fløte og med kun 300 gr ( 1 beger) cottage chees, da blir nemlig hele formen på 19,96 karber og hver porsjon om du deler den på 4 personer, rett under 5 karber og det er bra:-)


Sist redigert av Livsglede : 23-02-11 kl 09:51.
Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 00:10   #2
Didi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 11
Didi er på en erverdig vei

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Har du glemt å skrive inn eggeblandingen? Kan du være snill å skrive inn den? Dette hørtes kjempegodt ut, så jeg har så lyst til å prøve den.
Masse hilsen Didi

Didi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:49   #3
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Opprinnelig lagt inn av Didi, her.

Har du glemt å skrive inn eggeblandingen? Kan du være snill å skrive inn den? Dette hørtes kjempegodt ut, så jeg har så lyst til å prøve den.
Masse hilsen Didi

Åååååå beklager så mye:-) går litt fort av og til her. Nå er det rettet, håper at den faller i smak. Som du ser så kutter du endel karber med å kutte fløten.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 10:53   #4
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Den skal testes

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 13:22   #5
tattoogl
Medlem
 
tattoogl sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Aurskog/Høland
Alder: 47
Innlegg: 172
tattoogl er ny på veien

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Hvilken type fløte bruker du?? For kremfløte inneholder jo ikke mer enn 2,9 karbo pr 100 g..

tattoogl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Max 40 g karbohydrater Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 15:18   #6
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Opprinnelig lagt inn av tattoogl, her.

Hvilken type fløte bruker du?? For kremfløte inneholder jo ikke mer enn 2,9 karbo pr 100 g..

Jeg bruker vanlig kremfløte, men 2,9 X 4 blir 11.6 karber som kan bli redusert om en kutter ut fløte og kun bruker cc så blir det ganske mye mindre karber. Da 400 gr cc inneholder kun 6 karber og bruker du en box som er på 300 gram blir det kun 4,5 karber altså 7,1 karber spart. Det er masse godt fett i ostene og eggen så et fullverdig måltid alikevel.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 17:02   #7
Didi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Eidsvoll
Innlegg: 11
Didi er på en erverdig vei

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Tusen takk, Livsglede, nå skal denne prøves!!
Didi

Didi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:35   #8
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)

Opprinnelig lagt inn av Didi, her.

Tusen takk, Livsglede, nå skal denne prøves!!
Didi


Håper den faller i smak:-)

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er en god frokost til en som både skal gå ned og bygge? Gmp Lavkarbo generelt 1 13-02-11 13:12
Frokost/Kvelds marthetv Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 10-02-11 22:34
Frokost eller lunsj når man står opp sent? Sorgfri Lavkarbo generelt 2 20-08-10 18:06
Noen enkle oppskrifter for frokost,lunsj og middag ? dydde Optimal Ernæring 0 03-03-08 18:58
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no