Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 16:28   #1
wbh88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 16
wbh88 er på en erverdig vei

HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Hei!

Lurer litt på om folk her har erfaringer med de tre overnevnte produktene og lavkarbo/Ketose?
Jeg har allerede startet oppladningsfasen på kreatin (5g 5 ganger daglig), men leste nå at pinitolen som er i ATPkreatinen fra Tech Nutrition er med på å øke opptaket av glukose. Det er vel ikke spesielt heldig med tanke på ketose?

Grunnen til at jeg bruker disse tilskuddene er at jeg trener mye for tiden. Har nettopp startet på RYP (3 styrkeøkter i uka), i tillegg har jeg to fotballtreninger, to spinningtimer (Intervall og fettforbrenner) og en 4x4-økt. Dette er en relativt stor treningsmengde som krever mer mat en det jeg får i meg. Jeg bruker ProZyme-proteinet til TN som kun inneholder 0,2g KH per "dose".

Blir veldig glad hvis noen kan dele erfaringer eller komme med opplysninger.

God søndag

wbh88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 19:16   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

øke opptaket av glukose til musklene? det er bra jo

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 19:19   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Musklene trenger glukose uansett hvordan du spiser. Det eneste jeg kan si er at du kommer til å samle vann Ellers høres det vel bra ut!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 20:45   #4
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Bare å kjøre på dette. Tar selv de samme tilskuddene, og spiser ketogent.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:22   #5
wbh88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 16
wbh88 er på en erverdig vei

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Takk for svar!
Hva tenker dere i forhold til treningsmengden? Burde jeg kutte ut noe? Er veldig redd for at det kan bli mye, men hittil har kroppen respondert ganske bra.
Er så sykt lei den siste ringen, så nå skal den komme til pers for godt!

wbh88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 22:30   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Jeg tenker at det er overkill med 3 harde styrkeøkter OG 3 harde økter kondisjon. Regner med at fotballtreningene heller ikke er noe walk in the park. Når skal kroppen få slappe av og bygge opp det du jobber så hardt for å få til? Selv ikke toppidretsutøvere er i full sving hver eneste økt. Restitusjon er nesten halve jobben..

Ved å hele tiden holde kroppen på høygir så gjør du alt annet enn å få bort den siste ringen, da kortisolnivået ditt vil sørge for at den forblir.

Er det noen spesiell grunn til at du går så hardt ut?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 23:49   #7
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg tenker at det er overkill med 3 harde styrkeøkter OG 3 harde økter kondisjon. Regner med at fotballtreningene heller ikke er noe walk in the park. Når skal kroppen få slappe av og bygge opp det du jobber så hardt for å få til? Selv ikke toppidretsutøvere er i full sving hver eneste økt. Restitusjon er nesten halve jobben..

Ved å hele tiden holde kroppen på høygir så gjør du alt annet enn å få bort den siste ringen, da kortisolnivået ditt vil sørge for at den forblir.

Er det noen spesiell grunn til at du går så hardt ut?

Enig med nellie her. Jeg ville og trodd at dette kan være litt overkill hvis det skal pågå over lang tid. For en periode, ja og da for å toppe formen, men jeg er litt skeptisk også.

Den siste ringen så har jeg mer tro på et skikkelig kosthold, mer enn å trene den bort. Samt ta tiden til hjelp og regulere karbohydrater noe. Jeg fikk ihvertfall best resultater på selve fettet gjennom balansert trening og et lavkarbokosthold. Har begrenset tro på ulike typer pulver, kreatin osv Men det er nå meg da.

  Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 21:58   #8
wbh88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 16
wbh88 er på en erverdig vei
Smile

Sv: HJELP! Kreatin, ZMA og Protein

et kan høres drastisk ut, men kroppen har som sagt fungert overraskende bra hittil. Jeg vil ikke si jeg er i "full sving" hver økt, men det er for all del motstand;p
Det er ikke noen spesiell grunn til at jeg går så hardt ut, annet en at jeg har flyttet hjem fra studier til den gudsforlatte plassen jeg er ifra for en halvårsperiode, og der er det ikke så mye annet å slå ihjel tiden med annet en trening. Itillegg trives jeg godt med å trene og jeg blir rastløs av å sitte "på ræva" en hel dag uten trening. Jeg kan jo kanskje nevne at jeg har spist LCHF siden slutten av august og har hatt veldig god utelling både når det gjelder vekt og cm. (rundt - 18kg og -16cm rundt livet). Så det er vel kanskje rastløstheten og jakten på den berømte sommerkroppen som tar meg litt (okey, det hørtes kanskje litt patetisk ut, men dere skjønner vel kanskje hva jeg mener?)?
Men jeg tar rådet deres og kutter en kardio i uken foreløpig så ser vi hvordan det går Kan jo alltids fylle det tomrommet med litt skolearbeid f.eks.

Igjen, tusen takk for svar!

wbh88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Styrketrening for fettforbrenning, kreatin og protein gamlebyen Trening 7 26-04-13 08:04
Fordelingen av fett/protein (trenger litt hjelp) Caprifolium Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 13 21-10-11 20:04
Hjelp, spiser for mye protein! Indiana Ketolysekuren 3 14-07-11 23:54
Trenger litt hjelp til beregning av fett, protein og Kcal. RogerK Spørsmål og svar 2 09-03-11 19:08
Kreatin Hajdi Ketolysekuren 6 23-01-08 16:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no