Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter på Ketolysekuren i morgen ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-13, 21:23   #1
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Starter på Ketolysekuren i morgen ...

Kan dere skrive hva dere spiser om dagen...altså frokost, lunsj, middag og evt kvelds? Trenger litt enkle tips...

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 22:58   #2
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen...

Lykke til! Anbefaler deg å lese på allerede eksisterende tråder om temaet. Mange tips til de ulike måltidene i oppskrifter her.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 09:38   #3
Taxikrabben
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 27
Taxikrabben er på en erverdig vei

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen...

Omelett, steikt egg med bacon, kokt egg, noen skinkeblingser med litt majones på, avokado, oppskårne agurkbiter og små tomater er typisk frokost og kveldsmat for meg (ikke alt på en gang, selvfølgelig, hehehe)
Hender jeg tar en Skyr til frokost på jobb om jeg ikke rekker å lage til noe, men den inneholder jo en del karbo (6,4), så kanskje ikke så lurt i starten når man skal holde seg lavt.

Til lunsj har jeg som regel salat med tunfisk eller kylling. Eller middags rester fra dagen før.

Middag er typisk kylling, fisk eller kjøtt med grønnsaker til. Disse kan man enten koke, wokke, bake i ovnen, gratinere med ost, eller lage mos av (brokkoli og blomkål most med en skvett fløte og en smørklatt er suuupergodt (gjerne også litt sellerirot i) ) Lager også en del champignon og rødløk som jeg steiker og har creme fraiche i. Soppstuing altså :P

Til mellommåltider (pleier ikke være nødvendig) så kan man spise litt nøtter eller en babybel ost eller noen skjeer cottage cheese.

Noen tips på veien i hvert fall

__________________
MÅLET nå er 10kg (NÅDD!!), ØNSKET er 20kg (på vei) og DRØMMEN er 30kg



Taxikrabben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 16:23   #4
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen...

Tusen takk for svar
Skal saumfare oppskriftstrådene...men finner mye som er generell lavkarbo..

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-13, 16:57   #5
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen...

Om du har tenkt til å følge ketolyse, er det jo en idè å kjøpe boka Der har du måltidsplaner og oppskrifter og alt du behøver...

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 05-11-13, 11:15   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen...

Hei
Lykke til.
Best resultat er ved å lese boken og følge konseptt med minst mulig "slinger i valsen"
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-11-13, 15:39   #7
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen ...

Visst du ser i journalen min (link i signaturen) så har jeg begynt å skrive opp hva jeg spiser i løpet av dagen og hvor mye karbo, fett og proteiner jeg får i meg

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 17:20   #8
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Starter på Ketolysekuren i morgen ...

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Visst du ser i journalen min (link i signaturen) så har jeg begynt å skrive opp hva jeg spiser i løpet av dagen og hvor mye karbo, fett og proteiner jeg får i meg


Tusen takk, skal rett inn og kikke Lykke til videre

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
I morgen starter jeg på ketolysekuren! tess89 Ketolysekuren 16 03-10-10 15:23
I morgen starter jeg! Lille Blå Eurodiett 5 12-04-10 23:07
Starter i morgen Adelaide Ketolysekuren 21 12-01-09 09:22
I morgen starter jeg :o) Lisbeth Ketolysekuren 8 10-01-08 06:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no