Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Dårlig vektoppgang hos ettåring

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 23:29   #26
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Hvis hun vokser i lengden og er frisk og aktiv, ville jeg ikke vært noe bekymret. Jeg synes det virker som hun spiser bra.

Yngstejenta mi veide 10,6 kg på ettårskontrollen, og var blant de 10 % lengste barna. Nå er det snart 15-mnd-kontroll, og hun har ikke blitt rundere. Hun spiser bra, men det er mye løping etter storesøster, og herjing i sofa og seng. Når hun er ute og aker vil hun ofte gå opp bakken selv. Ikke rart hun ikke legger på seg! Jeg tror ikke barn er nødt til det, heller, hvis de vokser bra i lengden og er friske ellers. Slikt er forskjellig.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:37   #27
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Helsesøstra jeg gikk hos med jentungen holdt på å klikke i vinkel da den ene mora på barselgruppa fortalte at ungen (9-10 mnd?) ikke ville ha poteter, men heller fikk pasta. Man skulle tro ungen ville styrke med i morra om hun ikke straks fikk i seg en kg poteter!

Hehe.. min gutt har ALDRI spist poteter og gjør det fremdeles ikke, med unntak av når de er karamelliserte.. Han er ikke noe syk av den grunn Har aldri spist noe særlig poteter selv heller, så det passer veldig fint for meg :P

Det er rart hvor "viktige" potetene er for folk altså!! Søstra mi og familie spiser så mye poteter, samme med alle vennene mine og de forstår ikke at vi aldri spiser det :P hehe..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:43   #28
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Du får ikke til å "skvise" inn et lite måltid før hun legger seg da? Yoghurt eller lignende?

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 10:06   #29
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Nå har jeg ikke barn selv - ennå, men kan love at det ikke kommer til å bli servert poteter hjemme hos oss.

Synes det høres ut som hun spiser bra. Det som er så bra med unger, er at de stort sett lytter til kroppen, spiser når de er sultne og stopper når de er mette. Har ikke fått ødelagt apetitten av slanking og dårlig samvittighet ennå.. Og så lenge hun kan få mer hvis hun fremd er sulten, synes jeg ikke dette høres lite ut i det hele tatt. Som alle andre her inne sier også, så lenge hun er frisk og rask, er det garantert ingen grunn til bekymring. =) Fortsett med det gode kostholdet, du! Alt for mange unger som blir foret med sukker og annen drit.. Jeg gruer meg allerede til mitt lille frø skal i barnehage, med alt det fører med seg av kneip, syltetøy og nugatti.. Skal prøve å finne en sukkerfri barnehage, men de gror vel ikke på trær.. dessverre..

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 10:44   #30
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Vil jo helst at hun skal ligge unna melk og kneipp og alt sånt, men har for lenge siden skjønt at det ikke er noe vits i å håpe på at resten av verden skal rette seg etter mine ønsker der. Hun begynner snart i barnehagen og der er det melk og frukt i lange baner. Ser ikke noe poeng i å gjøre en sak ut av det akkurat.

Måtte le litt når jeg stakk innom butikken etter jobb i dag. Var en gjeng med gutter på type 13-14 år der, som hadde vært inne og shoppa for skolen. Det gikk i sjokolademelk, melkesjokolade og sjokoladeboller liksom Grøss! Sånn er det blitt! Tror det er veldig naivt å tro at man kan hindre barna sine i å "bli sånn".

Fokuserer mest på å ha et godt grunnkosthold i bunnen. God sunn mat hjemme, også får resten bare gå sin gang. Skal hvertfall ikke være noe veldig fokus på å måtte spise "riktig" hele tiden..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 13:12   #31
Khb
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 50
Khb er på en erverdig vei

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Eg syns også det virkar som jenta di et både sunt og godt!

Barn er så utruleg ulike i størrelse og fasong, at så lenge ho virkar frisk og rask, ville eg ikkje ha bekymra meg.

Du kan også sjå litt på kva gener ho har å arve på. Nokre venner av oss er litt låge begge to, dei har to guttar som nok har fulgt dei vanlege kurvene, men jenta deira er lita for alderen.(2,5 år og bruker str 86) Likevel er ho full av energi og glimt i auga, så ingenting å seie på det.
Den eine nevøen min på 3 år, er nesten like tung som min 7 åring. Men begge er friske og raske.

Her i huset har eg på agendaen å få meir proteiner og fett i kosten til guttegjengen.

Khb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 14:56   #32
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Nei, har ikke lyst til å ha for mye fokus på maten jeg heller, sånn åpenlyst, men er heller ikke hypp på å få en sutrete unge hjem fra barnehage, de få timene man da har til å kose seg, fordi de har vært høye på sukker hele dagen, og blodsukkeret er på vei ned når man skal hente.. Derfor jeg hååper at det skal finnes/at man får plass i sukkerfri barnehage den dagen vi har kommet så langt. =)

Gubben fikk omtrent bakoversveis da jeg sa at jeg ikke ville lære ungen hva sjokolade og sukker er for noe, og at jeg helst ser at ikke besteforeldre lærer dem det heller.. De vil tidsnok bli introdusert for det.. Han er redd for at de andre ungene skal le når vår ikke vet hva sjokolade er.. Ha-ha... søtt da.. Tror ikke det er noen fare for at den ikke skal få med seg det rimelig kjapt.. =)

Frukt ser jeg ikke noe galt i. Du gir ikke frukt til datteren din eller? Har fremd bare et nurk i magen, jeg da, så har ikke fått testet ut noen av mine "bestemte" meninger i praksis ennå..

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 15:10   #33
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Joda, hun får frukt også. Ikke hver dag, men innimellom. Faren hennes kjøper inn av og til. Også får hun frukt når hun er hos mamman min. Synes ikke det gjør noenting egentlig. Ei klementin eller en halv banan i ny og ne har ikke skadet noen.

Hører nok av historier om folk som har blitt nektet godteri når de var små og som har tatt det igjen med mente når de har fått tilgang på det, så holder henne ikke unna det heller.. På lørdag er det lørdagsgodt.

Det er ikke veldig lett å vite hvordan man skal gjøre med kostholdet deres.. Og man har hvertfall mange planer om det før man får barn. Planer som brått blir knust, når de kommer mer ut i verden. Eller når man skal begynne å innføre mat og det eneste som glir ned er risgrøt eller banan

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 15:23   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hører nok av historier om folk som har blitt nektet godteri når de var små og som har tatt det igjen med mente når de har fått tilgang på det, så holder henne ikke unna det heller.. På lørdag er det lørdagsgodt.

Har hatt besøk av unger som ikke var vant til noe særlig godis ja og noen har kastet seg over skåla på bordet og kjørt innpå med begge hender - bokstavelig talt! Lite sjarmerende.

Sitat:

Det er ikke veldig lett å vite hvordan man skal gjøre med kostholdet deres.. Og man har hvertfall mange planer om det før man får barn. Planer som brått blir knust, når de kommer mer ut i verden. Eller når man skal begynne å innføre mat og det eneste som glir ned er risgrøt eller banan

Man svelger en del kameler etterhvert ja, både medhårs, mothårs, på langs og på tvers...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 15:44   #35
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har hatt besøk av unger som ikke var vant til noe særlig godis ja og noen har kastet seg over skåla på bordet og kjørt innpå med begge hender - bokstavelig talt! Lite sjarmerende.


Man svelger en del kameler etterhvert ja, både medhårs, mothårs, på langs og på tvers...

Opplever også at de som ikke får noe slikt hjemme noen gang, ikke vil ha annet når de er her. Mine er så vant til at vi har sånt i skapet at de rett og slett ikke syns det er noe fantastisk i det hele tatt!

Man må ofte ta noen runder med seg selv og det man trodde om barn og barneoppdragelse, ja!
Når Sønnen har sin 13 ørebetennelse på like mange måneder og kun vil ha pannekaker og rød saft, ja da blir det pannekaker og rød saft!
Når lille Snupp har tatt mandlene og ikke kan gråte en gang fordi hun har så vondt i halsen, da kjører mor på med is og sorbeter og kalde drikker i alle varianter!

Men det er flest hverdager og det er da man legger grunnlaget for hvilket kosthold som vil prege oppveksten og forhåpentligvis resten av livet til barnet, så det er lurt å legge ned litt tankearbeid om hvordan man vil ha det. Bare man er åpen for at det ikke er helt sikkert at det blir akkurat sånn man har tenkt alltid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:33   #36
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Ja, herregud, for all del... Vil jo ikke nekte dem lørdagsgodisen etterhvert, men har en venninne som syntes det var så festlig å se babyen sin lyse opp når hun fikk sjokoladen i munnen, lenge før den hadde beg å spise noe særlig fast føde engang.. Det jeg mener.. Ikke noe vits i å trykke det i dem når de ikke er gamle nok til å be om det engang.. =)

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:47   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Her hjemme må vi slutte med den svarte brusen. For den er hun VELDIG nysgjerrig på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:21   #38
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Hehe.. den svarte brusen likte ikke jeg når jeg var liten, for onkelen min, som var 15 år da, tok kaffe på ei flaske og skulle la oss smake. Ja, da var det gjort, ville ikke ha noe av det :P Ikke før jeg ble 10-11 år turte jeg å smake det igjen, så nå vil jeg jo ha det og har fått høre historien. Gjorde dette med min egen gutt, utvanna kaffe og flaska ville han ikke se, men så var han på besøk og fikk ekte brun brus, og da var det gjort

Men nå går det i farris blanda med eplejuice her i hus Cola i sukkerfri variant kan han heller få ved unntakstilfeller, for jeg vil ikke bruke mye kunstig søtning..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:25   #39
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Hvis vi glemmer et brukt brusglass på bordet, med bare en bitteliten skvett i, så jakter hun den ned og sutter på glasset som om det skulle vært gull

Jeg er ikke fan av juice, pga tenna. Men svigermor forer henne gjerne med juice til det tyter ut av øra hennes. Skulle gjerne vært tøff nok til å si i fra at det ikke er greit, men er liksom ikke så husvarm ennå. Ikke så farlig når det kommer fra tutekopp da

Heldigvis så er hun veldig glad i vann, så drikker mye av det Helsessøtra var veeeeldig opptatt av at hun fortsatt skulle få morsmelkserstatning.. Synes alle andre har fått beskjed om at MME skal byttes ut med kumelk når de fyller ett? De blir liksom ikke enig med segselv, de helsesøstrene, har jeg skjønt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 00:30   #40
-marie-
Medlem
 
-marie- sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 44
Innlegg: 109
-marie- er på en erverdig vei

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hehe, nei, det er bare ikke så lett å ikke bekymre seg.. Har tross alt ansvaret for det lille livet

I dag har hun spist en porsjon havregrøt med smør, ei brødskive med fiskepudding, smør og majones, en porsjon til med havregrøt med masse smør og bringebærsyltetøy, 1 klementin, 1/2 banan og en god porsjon kyllingfilet, kålrotstappe og dressing, med en god klikk smør i kålrotstappa.

Ikke akkurat eksemplarisk, men hun var hos mamma frem til middagen og der får hun spise som dem.
Synes fortsatt hun spiser som en hest, jeg

Oj, det var mye! Tror ikke du skal bekymre deg nei, de styrer matinntaket greit selv

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vil jo helst at hun skal ligge unna melk og kneipp og alt sånt, men har for lenge siden skjønt at det ikke er noe vits i å håpe på at resten av verden skal rette seg etter mine ønsker der. Hun begynner snart i barnehagen og der er det melk og frukt i lange baner. Ser ikke noe poeng i å gjøre en sak ut av det akkurat.

Måtte le litt når jeg stakk innom butikken etter jobb i dag. Var en gjeng med gutter på type 13-14 år der, som hadde vært inne og shoppa for skolen. Det gikk i sjokolademelk, melkesjokolade og sjokoladeboller liksom Grøss! Sånn er det blitt! Tror det er veldig naivt å tro at man kan hindre barna sine i å "bli sånn".

Fokuserer mest på å ha et godt grunnkosthold i bunnen. God sunn mat hjemme, også får resten bare gå sin gang. Skal hvertfall ikke være noe veldig fokus på å måtte spise "riktig" hele tiden..

Halleluja! Sånn tenker jeg og

__________________
Jeg er gift og mamma til to små
-marie- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 00:58   #41
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

dattera mi på snart 11 har spist brød og poteter hele livet. nå veier hun 20 kg og er ca 120 høy, så kan ikke si at høykarbo kost har hjulpet henne noe særlig med veksten nå har vi ikke poteter til middag lenger og hun spiser stort sett det samme som meg + brød på skolen og noe yoghurt innimellom. nå er jeg spent på hvordan veksten hennes utvikler seg

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 09:09   #42
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

dattera mi på snart 11 har spist brød og poteter hele livet. nå veier hun 20 kg og er ca 120 høy, så kan ikke si at høykarbo kost har hjulpet henne noe særlig med veksten nå har vi ikke poteter til middag lenger og hun spiser stort sett det samme som meg + brød på skolen og noe yoghurt innimellom. nå er jeg spent på hvordan veksten hennes utvikler seg

Forskjell på unger og utvikling, ja! Min 11,5 år gamle snupp er 158høy og veier 54kg! Hun er høyere enn en av mine venninner og sin egen farmor!
Jada, pappa er 193, men hun er ikke estimert til å bli mer enn 170, så hun er bare tidlig ute!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:04   #43
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Kan ikke akkurat si at detta har gått helt den rette veien. Eller. NÅ begynner det å bli mye bedre, men etter ca tre måneder med sykdom KONSTANT bortsett fra 1-2 dager med friskhet imellom, så var det ikke akkurat mye igjen av den lille snuppa mi.. Denne uka har hun hatt en enorm apetitt og er helt sikker på at hun har vokst 5 cm bare siden mandag

Går veldig mye i smoothie om dagen, så jeg passer på å fete opp den skikkelig.


Mmmmnamnamnam, sier ho

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:11   #44
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Lurer på hva jeg kan gi henne for å få håret hennes til å vokse, forresten

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:37   #45
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lurer på hva jeg kan gi henne for å få håret hennes til å vokse, forresten


er ikke sikkert det kommer til å vokse så mye enda... niesa mi på 6 år har først fått nok år nå til å kunne sette det opp i strikk.... har vært så tynn og pistrete frem til nå at det har vært umuligt

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:57   #46
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lurer på hva jeg kan gi henne for å få håret hennes til å vokse, forresten

Det kommer når det kommer. Jentungen her hadde fistynt og fint hår til hun var 4-5 år gammel omtrent, hennes tante så ut som en bowlingkule til hun var 2 år visstnok. Nå har jentungen langt hår, det har blitt litt tykkere da, men ikke på langt nær sånn som mitt og broren sitt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:49   #47
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

knallsøt snuppe du har håret kommer nok av seg selv etterhvert

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:52   #48
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig vektoppgang hos ettåring

Ja.. Hun har fått masse hår i det siste, men bare baki nakken og på toppen, så hun har en kraftig hockeysveis going on om dagen Men det som kommer ut krøller seg da, så da virker det jo kanskje som at det går veldig, ekstra mye treigt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vektoppgang Trulte42 Spørsmål og svar 15 12-09-10 00:33
Dårlig ånde og dårlig kroppslukt ved ketolyse, stemmer dette? isbjørndama Generell diskusjon 8 26-03-10 19:16
Vektoppgang? SuperMamma Ketolysekuren 7 08-01-10 13:25
Vektoppgang Frua Ketolysekuren 11 20-04-09 12:43
Vektoppgang Donna Spørsmål og svar 2 26-10-08 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no