Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Salte sitroner

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 17:28   #1
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Salte sitroner

Jeg kan ikke finne noe om dette ved søk på forumet, så jeg legger inn en oppskrift her. Dette er en tilsetning til salat, som del av dressing eller som dressing alene. Det gir en nydelig smak til salaten. Ikke bruk noe annet med salt i dersom du bruker annen dressing i tillegg.

Ta en sitron og vask den godt. Skjær fire-fem snitt fra siden inn mot midten av sitronen, men ikke gjennom. Bruk et halvt norgesglass eller tilsvarende og varm det først med varmt vann som du heller ut før du legger sitronen i glasset. Hell på masse salt så det står et par cm opp i glasset. Fyll deretter glasset med kokende vann. La det stå 3-4 dager.

Sitronen brukes slik:
Det er sitronskallet som brukes. Del sitronen helt gjennom i de tidligere snittene. Legg skallsida mot ei fjøl og "fileter" båten slik at bare det gule fra skallet er igjen. Kast kjøttet. Skjær skallet i små terninger. Legg i et lite glass og ha i litt av saltlaken fra glasset den hele sitronen lå i. La glasset med oppskåret sitronskall stå i kjøleskapet og bruk til salater.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 17:41   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Salte sitroner

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

Jeg kan ikke finne noe om dette ved søk på forumet, så jeg legger inn en oppskrift her. Dette er en tilsetning til salat, som del av dressing eller som dressing alene. Det gir en nydelig smak til salaten. Ikke bruk noe annet med salt i dersom du bruker annen dressing i tillegg.

Ta en sitron og vask den godt. Skjær fire-fem snitt fra siden inn mot midten av sitronen, men ikke gjennom. Bruk et halvt norgesglass eller tilsvarende og varm det først med varmt vann som du heller ut før du legger sitronen i glasset. Hell på masse salt så det står et par cm opp i glasset. Fyll deretter glasset med kokende vann. La det stå 3-4 dager.

Sitronen brukes slik:
Det er sitronskallet som brukes. Del sitronen helt gjennom i de tidligere snittene. Legg skallsida mot ei fjøl og "fileter" båten slik at bare det gule fra skallet er igjen. Kast kjøttet. Skjær skallet i små terninger. Legg i et lite glass og ha i litt av saltlaken fra glasset den hele sitronen lå i. La glasset med oppskåret sitronskall stå i kjøleskapet og bruk til salater.

Saltsylta sitroner (marrokanske sitroner) er også godt som tilbehør!
Da må de syltes i 4 uker, da spises hele sitronen
Holder seg i flere mnd i kjøleskapet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 22:24   #3
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Salte sitroner

så spennende, det må prøves

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salte mandler (bilder) Makronella Kake/dessert og snacks 49 03-02-15 16:33
Salte lepper Nero Spørsmål og svar 3 18-09-10 09:29
Salte, ristede mandler Mailin Kake/dessert og snacks 0 16-09-10 23:29
Salte snacks! Karin Annen mat 3 10-01-08 13:50
Salte retter med cottage cheese? Raskolnikov Oppskrifter 0 06-01-06 17:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no