Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Tzatziki!

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-08, 17:25   #1
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Tzatziki!

Fikk så lyst på tzatziki selv, så her er en ketolyse-vennlig oppskrift

Tzatziki:
1 boks sæterrømme
3 fedd hvitløk
1/2 ts salt
1/2 ts sort pepper
og ca en halv til en hel agurk.. jeg brukte ca 3/4

Riv agurken med et rivjern og strø over saltet. La det trekke i 10 minutter og slå av vannet, et tips er å ha agurken i et kaffefilter for da kan du virkelig skvise vannet ut av den Så blander du agurken, hvitløken og rømmen, og smaker til med pepper.. Den gjør seg best hvis den får stå en stund før du skal spise, sånn at hvitløken rekker å sette smak

Antall karber, sånn ca:
1 boks sæterrømme - 8,7
Agurk, varierer etter hvor mye du bruker, men la oss si 200g - ca 3
3 fedd hvitløk - ca 1 karb pr fedd = 3

Totalt ca 14,7 karber i hele greia Blir MYE tzatziki altså

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv

Sist redigert av Marita : 25-05-08 kl 02:23.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 01:16   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tzatziki!

Sorry, men en boks rømme inneholder 300 gram rømme, 2,9 gr er antall gram pr 100. Dermed blir det snarere 14,7 gr kh for hele røra. Men fortsatt ikke så veldig mye!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 02:23   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Tzatziki!

HAHA ikke lett når huet ikke funker Fiksa det nå!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 03:48   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tzatziki!

Fort gjort

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-05-08, 13:47   #5
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Tzatziki!

Nå har jeg laget Tzatziki her:-) Jeg brukte bare 100 g rømme til en agurk. Så nydelig asså!
haha så min lunch idag ble 2 eggemuffins med skinke, paprika, purre og gressløk å en dasj Tzatziki ved siden av. Merkelig kombinasjon, men dog nydelig:-) nam nam


Jeg vet ikke hvor ketolyse vennlig det måltidet var, for jeg regner ikke karbs ennå.


Sist redigert av Tone-G : 25-05-08 kl 14:01.
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 09:45   #6
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Tzatziki!

Tror jeg må prøve denne.... er veldig skeptisk til rømmeprodukter (aldri likt det) men begynte å kunne spise det da jeg oppdaget pulverpose-dip'er. Men å lage noe fra scratch her må jo være mest lavkarbovennlig ja... denne høres spennende ut ja. Kanskje prøve meg på 1/4 av oppskriften eller noe sånt

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-05-08, 19:35   #7
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Tzatziki!

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Tror jeg må prøve denne.... er veldig skeptisk til rømmeprodukter (aldri likt det) men begynte å kunne spise det da jeg oppdaget pulverpose-dip'er. Men å lage noe fra scratch her må jo være mest lavkarbovennlig ja... denne høres spennende ut ja. Kanskje prøve meg på 1/4 av oppskriften eller noe sånt

Du kan lage den på matyoghurt også.. jeg valgte sæterrømme, fordi da får vi i oss mer fett samtidig Tzatziki er egentlig å anse som ganske magert

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 18:59   #8
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Tzatziki!

Laget denne i dag. Den var kjempegod!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:21   #9
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Tzatziki!

Lager denne nå Blir sikkert godt til mine spicy kjøttboller for de ble litt sterke...

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrift på Tzatziki? quebec Oppskrifter 15 25-06-08 21:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no