Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-11, 21:54   #1
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Ønsker meg oppskrift på hjemmelaget kebabkrydder, noen som har en oppskrift å dele?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:00   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Kanskje det finnes noe her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30489

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:07   #3
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Takk for tråden, men dessverre ikke en krydderblanding der som heter kebabkrydder. Kan godt være at en av de kan brukes, men jeg har ikke peiling på hva slags krydder som blir brukt på kebabkjøtt.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:44   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Prøv garam masala. Om du har tilgang på innvandrerbutikker får du "rene" kryddere uten salt/smaksforsterkere/fyllstoffer til en billig penge. Rajah er et godt kryddermerke, krydderet kommer i sylinderformede bokser som rommer en del. Du trenger i alle fall en god spiseskje for å få nok smak. Prøv å styr unna bittesmå glass fra toro/hindu om du kan.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:54   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Har dessverre ikke tilgang på innvandrerbutikk. Og grunnen til at jeg vil ha en hjemmelaget oppskrift er for å unngå ferdigkrydder fra Toro eller andre produsenter.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:55   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Men er garam masala kebabkrydder? Er det et eget krydder, eller er det en blanding?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 00:37   #7
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Eg har eit glass som heiter kebabkrydder, Santa Maria.
Det inneholder: sort pepper, paprika, spiskummen, oregano, cayennepepper, kvitløk, gurkemeie og koriander.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 07:17   #8
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Men er garam masala kebabkrydder? Er det et eget krydder, eller er det en blanding?

Ja, det er en krydderblanding, og, ja, det er det pakistanerne som lager kebab i Oslo, bruker. Kebaber fra Tyrkia o.l. smaker derimot helt annerledes.

Styr unna Santa Maria og salt heller selv.

En flott kebab får du av å ha strimlet lam eller kylling i en ildfast form med 1 ss olje, 1 ss garam masala, salt etter ønske og evt. litt presset hvitløk eller hvitløkspulver.

Stek til gyllent, kanskje 10 min? - på sterk ovnsvarme. Det går også greit i panna, men det smaker mer grillet i ovnen.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 07:19   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

p.s. ofte er det lurt å google selv. prøv "garam masala kebab" for tips og oppskrifter...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 07:30   #10
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ja, det er en krydderblanding, og, ja, det er det pakistanerne som lager kebab i Oslo, bruker. Kebaber fra Tyrkia o.l. smaker derimot helt annerledes.

Styr unna Santa Maria og salt heller selv.

En flott kebab får du av å ha strimlet lam eller kylling i en ildfast form med 1 ss olje, 1 ss garam masala, salt etter ønske og evt. litt presset hvitløk eller hvitløkspulver.

Stek til gyllent, kanskje 10 min? - på sterk ovnsvarme. Det går også greit i panna, men det smaker mer grillet i ovnen.

DVs., de har nok sin egen blanding som de handler inn engros, men de krydderene som går igjen i begge blandinger er ganske like. Om du vil lage din egen utfra 5-10 ulike kryddere, og smake deg frem så går det også bra, men garam masala er den "enkle løsningen" om du vil ha en kjapp og smakfull hjemmelaget kebab.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 08:30   #11
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

MonaS sin oppskrift på mauriske svinekebaber er god

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 13:05   #12
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

DVs., de har nok sin egen blanding som de handler inn engros, men de krydderene som går igjen i begge blandinger er ganske like. Om du vil lage din egen utfra 5-10 ulike kryddere, og smake deg frem så går det også bra, men garam masala er den "enkle løsningen" om du vil ha en kjapp og smakfull hjemmelaget kebab.

Takk for mange svar! Det er nok det jeg er ute etter, å lage min egen blanding med de 5-10 forskjellige krydderne og ikke den enkle løsningen med å bruke garam masala.

Var derfor jeg startet tråden for å høre om noen hadde en oppskrift på dette, men da er det bare for meg å prøve meg frem når jeg vet jeg kan ta utgangspunkt i garam masala, og bruke de samme ingrediensene og blande selv.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 13:08   #13
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

MonaS sin oppskrift på mauriske svinekebaber er god

Ahh! Endelig en oppskrift med de forskjellige krydderne og mengdene spesifisert! Tusen takk for linken!


For øvrig; jeg har både googlet og søkt i forumet før jeg startet tråden.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:36   #14
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

=sukk=
Skjeivlesingsdjevelen slo til igjen: "Noen som har oppskrift på karbohydrater?"

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 20-10-11, 15:52   #15
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

[quote=Zillah;1234783]=sukk=
Skjeivlesingsdjevelen slo til igjen: "Noen som har oppskrift på karbohydrater?"[/quot

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 00:39   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Men hva med saus til babben, noen som har oppskrift på det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 15:01   #17
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men hva med saus til babben, noen som har oppskrift på det?

Spørs litt hvordan saus du mener. Synes Nannah sin hurtigsalsa er veldig god til, blander også rømme(ev. tyrkisk youghurt)-majones-hvitløk-krydder etter smak, og så vil jeg tro at denne paprikasausen er god til babber

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-10-11, 18:51   #18
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har oppskrift på kebabkrydder?

Godt spørsmål, Carisma. Til nå har jeg bare brukt den ferdige kebabdressingen fra Aramso, som har 3,2 g kh pr 100 gram.

Takk for linker, Zincite.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har oppskrift på rømmegrøt? MoaMoa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 60 10-12-12 11:38
Noen som har oppskrift på blomkålsuppe? emma1 Middag 4 11-03-10 13:24
Har noen en oppskrift på rødkål? BigO Oppskrifter 2 13-12-09 08:31
Rømmegrøt- oppskrift noen ? gamlasnyeliv Lavkarbo generelt 2 08-08-09 11:54
UER Noen som har en oppskrift? lavendel Lavkarbo generelt 2 24-04-07 17:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no