Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Melk til de små?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-12-10, 23:12   #1
kirsty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 47
Innlegg: 3
kirsty er på en erverdig vei

Melk til de små?

Hei!
Jeg har en på 15 mnd og mine foreldre er helt sjokkerte for at vi ikke gir henne melk å drikke. Vi er litt sånn at melk er for kalven osv... vi er ikke sånn totalt mot melk, og hun får melkeprodukter som ost og av og til yoghurt, men vi drikker ikke selv melk og har det derfor ikke i hus. Stresser heller ikke med å kjøpe det siden vi mener hun ikke trenger det, får jo i seg nok kalsium gjennom kosten? Hun får bare hjemmelaget mat, sunn og variert kost. Hun fikk morsmelkerstatning til hun var 12 mnd, og etter det har hun bare drukket vann. Hva mener dere andre lavkarbo folk? Synes dere jeg burde begynne å la henne drikke H-melk?

__________________


kirsty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 11:08   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Melk til de små?

Guttungen her tålte rett og slett ikke melk da han var liten. Han ville ikke ha så mye av det, men melk var jo sunt og noe man måtte ha så vi pushet på! Uffameg. Men etterhvert begynte vi å ane at det var en grunn til at han ikke ville ha det og ganske riktig - da vi kuttet ut all melk og melkeprodukter ble det slutt på veldig løs avføring, stinkende fiser og vond mage. Da var han 3 år og siden har han ikke drukket melk. Nå er han 12 år, spiser yoghurt, men vil ikke ha verken melk eller ost.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:52   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Melk til de små?

Hverken min sønn på 17 eller datteren på 11 har drukket melk annet enn i barnehagen og på skolen!
Sønnen er 193cm høy, slank og flott. Snuppa er en av de høyeste i klassen, frisk og fin.
Barne-/astma-/allergilegen vi alltid har brukt mente svært bestemt at kumelk er for kalver og slett ikke noe man må tvinge i ungene!
Mine har alltid spise yoghurt og ost og fått melk som kakao eller på frokostblandinger etc om de har villet, men det har aldri vært noen automatikk i å servere det, nei!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 16:32   #4
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Melk til de små?

Gutten min på 9 år har aldri drukket melk, vi gikk rett på vann. Har aldri vært noe problem. Han får kalsiumtilskudd med frokosten hver dag og er en frisk og sunn gutt som aldri blir verken syk eller knekker bein og slikt.. (det er vel det de påpeker med viktigheten med melk, nettopp det med beina)

Mener da at barn ikke må få melk, og hvis de vil ha det, kan de jo få, men det kan en ta når de er gamle nok til å vurdere det selv. Min blir bare dårlig av melk og takker fint nei hvis noen tilbyr han slikt.

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 17:47   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Melk til de små?

Jeg syns også at melk er for kalven men det hender jeg brukte melkeprodukter i matlaging til andre (tåler det ikke selv).

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 19:40   #6
kirsty
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 47
Innlegg: 3
kirsty er på en erverdig vei

Sv: Melk til de små?

Takk for svar allesammen

__________________


kirsty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 19:41   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Melk til de små?

Jenta mi (15 måneder) får melk i barnehagen, men ikke hjemme
Dette fordi at jeg ikke synes det er en såååå viktig sak, at jeg føler det er noe vits i å bruke energi på å få dem til å ikke gi henne det i barnehagen.. Føler de har nok av allergier og styr og holde orden på, når det gjelder kidsa.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Syk av melk? Enid Generell ernæringsdebatt 13 06-07-08 11:37
Melk ok? Joika Lavkarbo generelt 3 12-05-06 22:00
Q-melk VS Tine melk Aadi Generell ernæringsdebatt 12 14-04-06 17:08
melk.... Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 3 06-02-06 19:08
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no