Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo og Blodtypedietten

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-10, 23:32   #1
snitzel68
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 28
snitzel68 er på en erverdig vei

Lavkarbo og Blodtypedietten

Hei ! Er det noen her inne som følger begge disse diettene ? Blir veldig forvirret og vet ikke helt hva jeg skal følge....Hvem av disse skal jeg stole på/følge for at det er best mulig/mest riktig for kroppen min ?

snitzel68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 00:14   #2
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten

Hvilken blodtype har du da? Jeg fulgte blodtypedietten for en del år siden og gikk ned noen kilo, husker ikke hvor mange. Saken er at blodtypen min er 0 Rh -, så dietter av forskjellige lavkarbo-typer passer jo godt. Type 0 skal jo unngå karber og spise smør (om jeg ikke husker feil), og det er jo det jeg gjør nå. For folk som har A og B blir det vel ikke helt enkelt kanskje?

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 00:21   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten

"Oppfinneren" av blodtypedietten får så hatten passer av fagmiljøene hvis du googler litt. En del av det han baserer seg på er direkte faktafeil.

Uansett vil nok denne dietten virke på de fleste fordi du er nødt til å kutte ut en god del usunne matvarer.
Jeg er type A og synes ikke at den maten som "passer til meg" passer meg i det hele tatt.
Jeg valgte lavkarbo for min del

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 00:55   #4
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten

Sant det at blodtypedietten har fått mye kritikk. For meg som er 0 syns jeg da jeg leste bøkene at nesten alt passet. Ting jeg skulle unngå var i mange tilfeller ting jeg ikke likte eller tålte, og motsatt det jeg skulle ha var ting jeg følte var bra for meg. Og som sagt jeg gikk ned på blodtypedietten, men det er så lenge siden nå at jeg husker ikke detaljene, så obviously; jeg har ikke holdt den dietten ved like. Syns imidlertid ikke teorien virker så gal, at de andre blodtypene (0 er jo den opprinnelige) dukket opp i forbindelse med at menneskenes liv forandret seg med innførsel av jordbruk osv. Mens stakkarene med type 0 helst skulle fortsatt med steinaldermaten. Selvsagt, det er jo min subjektive oppfatning, og jeg har ikke akkurat forsket på det. Husker at det som sto om f.eks han jeg bor sammen med, som er AB, også stemte veldig godt. Men det beviser selvsagt ingenting.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 19:01   #5
snitzel68
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 28
snitzel68 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten

Har blodtype o, å synes det var mange begrensninger.....4-5egg i uka, forsiktig med ost, ikke bacon, ikke svinekjøtt og skinke, ikke cc og cf, ikke røkt laks, ikke paranøtter og et par andre ting jeg ikke husker (glemte boka mi på hytta). Tenker først og fremst på helsegevinsten. Synes jo det funker bra på lavkarbo, har tatt av 13kg (ca6kg igjen),å føler meg i fin form, men blir jo litt skremt av hvordan sykdommer/tilstander du kan få av ikke å spise "riktig" mat iforhold til blodtypen din. Men er jo ikke en diett som er "opp i dagen"......

snitzel68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 20:14   #6
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo og Blodtypedietten

Lavkarbo har nok betydeleg sterkare vitskapleg belegg enn "blodtypedietten".

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodtypedietten dolphy Spørsmål og svar 14 22-04-07 23:23
Blodtypedietten er svindel! (vg) guro Generell ernæringsdebatt 4 22-11-05 22:13
Er blodtypedietten lavkarbo? mofe Spørsmål og svar 3 19-09-05 21:31
Atkins + blodtypedietten? Marianne Generell ernæringsdebatt 8 10-05-05 11:07
Blodtypedietten Bodil Blodtypedietten 6 08-02-05 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no