Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Geniale sjokoladebiter

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-09, 03:15   #26
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Geniale sjokoladebiter

Paprikapotetgull og melkesjokolade

Jeg har laget en annen variant med mer fett
-En halv pakke delfiafett
-ca 75-100 gr smør
-ca 50 gr 86 % sjokolade
-fløte (du bestemmer selv hvor mye, smak deg fram)
-litt søtning om du vil (jeg bruker splenda)

Smelt fett og sjokolade, ha i fløte og smak til med søtning. Hell blanding i doble muffinsformer og sett i kjøleskapet. De stivner veldig fort, og strengt tatt er vel dette fett med sjokoladesmak
Men det geniale med denne er at den kan brukes som sjokoladepålegg også. Når sjokoladebitene begynner å smelte etter å ha vært i kjøleskapet, så blir de helt smøremyke

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 02:26   #27
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Geniale sjokoladebiter

Har blitt en favoritt hos meg.

I dag laget jeg med 70% sjokolade, en spiseskje kokospulver og 10 gram rosiner.
Skal prøve med 86% og stevia neste gang.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg coconutchocolate.jpg (12,5 KB, 113 visninger)
__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 12:51   #28
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Åh, dette hørtes godt ut! Må testes! Men jeg har bare "Kokosfett" (det har inget annet navn) kjøpt i Sverige. Er dette det samme som Delfiafett mon tro?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:33   #29
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Geniale sjokoladebiter

mmm...vil ha med kokos i!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-07-09, 12:23   #30
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Geniale sjokoladebiter

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Åh, dette hørtes godt ut! Må testes! Men jeg har bare "Kokosfett" (det har inget annet navn) kjøpt i Sverige. Er dette det samme som Delfiafett mon tro?

Vil tro det er det samme ja. Står jo kokosfett på Delfiafettpakkene også.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 14:05   #31
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Det fungerte meget bra, i tilfelle noen lurte. Det smaker himmelsk! Hvor sunt det "svenske" kokosfettet er i forhold til Delfiafett og Cocosa er jeg dog usikker på, men skulle vel tro det er mye det samme?

Jeg hadde oppi noen vaniljeessensdråper, litt kokosmasse og et par valnøtter i hver isbitform. Nydelig kveldskos, sammen med en kopp grønn te!

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-09, 22:33   #32
tingel
Nytt Medlem
 
tingel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 7
tingel er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Dette både høres og ser godt ut! Tror jeg må teste det en dag,er litt svak for sjokolade...

Men hvor mange karber er det i disse oppskriftene egentlig?
Har nettopp startet med lavkarbo, og klarer ikke helt å regne det ut selv med mine begrensede kunnskaper...

tingel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 19:45   #33
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Noen som har prøvd å lage disse med Cocosa? Smaker man forskjell på dette og Delfiafett?

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 01:28   #34
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Geniale sjokoladebiter

Dette er jo perfekt å lage til barne-lørdagskosen også. Sunt snop forkledd som det lekreste smågodt! Skal prøve disse til eldstejenta på lørdag, si at det er vanlig smågodt og se om hun merker noe, hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 02:23   #35
Linda63mod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 23
Linda63mod er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

ÅÅ dette ser godt ut!! Skal prøve
Takk for at du deler oppskrift!

Linda63mod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:26   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Geniale sjokoladebiter

Kremt ... Hvordan får jeg sjokoladebitene ut av isbitformen?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 00:55   #37
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Geniale sjokoladebiter

OMG

Tror jeg må ut å handle imorra... Meeeen hvor mange karber er det i 85% sjokolade tro?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 01:54   #38
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Geniale sjokoladebiter

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kremt ... Hvordan får jeg sjokoladebitene ut av isbitformen?

Jeg bruker sånne myke i silikon eller hva det er fra IKEA, da er det ikke noe problem å få dem ut

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-09, 10:22   #39
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Geniale sjokoladebiter

Fanken, at jeg ikke kom på det. Jeg har jo hele 7 sånne IKEA-silikonbrett i alle slags kule fasonger i skuffen, allikevel brukte jeg et ordinært i plast. *dåne*
Men hvordan får jeg dem ut da? Må vel la dem smelte bittelitt. Fankern!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:21   #40
mill@
Juniormedlem
 
mill@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vakre Noreg
Innlegg: 17
mill@ er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Blåser litt liv i denne jeg, de hadde ikke delfiafett på butikken, men jeg har dødslyst på sjokolade, og har alt bortsett fra delfia, går det ann å lage uten delfia da?

__________________



mill@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:36   #41
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

det var jammen bra du blåste liv i denne....men jeg har ingen isbitformer i hus! hmm.... jeg må på Ikea til uka

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal

Sist redigert av Lurer* : 12-09-09 kl 21:33.
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-09, 20:48   #42
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Geniale sjokoladebiter

Spennende! Må prøves! Takk!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 22:45   #43
Chrissus
Nytt Medlem
 
Chrissus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Halden
Alder: 69
Innlegg: 7
Chrissus er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Denne sjokoladen er supergod og uten rossiener eller nøtter er det bare 0,8 karber i en bit. Tusen Takk Nalana!!

Chrissus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 20:53   #44
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Geniale sjokoladebiter

Første gang jeg lagde disse ble de nydelige! lagde dem med 70% kakao sjokolade.
Ved andre forsøk brukte jeg 86%. Denne gangen skildte hele røren seg! Hva skjedde?? Jeg kokte kanskje delfiafettet og fløten litt lengere enn "ett lite oppkok". Var det det som gikk galt?

*Fattig og bitter student*

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 00:42   #45
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Geniale sjokoladebiter

Opprinnelig lagt inn av Maissa89, her.

Første gang jeg lagde disse ble de nydelige! lagde dem med 70% kakao sjokolade.
Ved andre forsøk brukte jeg 86%. Denne gangen skildte hele røren seg! Hva skjedde?? Jeg kokte kanskje delfiafettet og fløten litt lengere enn "ett lite oppkok". Var det det som gikk galt?

*Fattig og bitter student*

Det var sikkert sjokoladen som fikk for høy temperatur. Jeg pleier å ta den av platen og la varmen fra det andre smelte sjokoladen mens jeg rører.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 18:46   #46
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Geniale sjokoladebiter

Ja, det var sikkert det. Under første forsøk gikk alt fint, å da brukte jeg mye mindre varme.

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:09   #47
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Geniale sjokoladebiter

Dette så utrolig godt ut - og genialt! Gjett om jeg skal til Ikea for å kjøpe isbitformer!

Men, for ordens skyld... er Delfiafett friskemeldt?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 19:42   #48
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Geniale sjokoladebiter

Spanande!
Men eg lurer på - har dei same konsistens som delfiakake? For den greier eg berre ikkje å ete..

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 00:55   #49
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Geniale sjokoladebiter

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Dette så utrolig godt ut - og genialt! Gjett om jeg skal til Ikea for å kjøpe isbitformer!

Men, for ordens skyld... er Delfiafett friskemeldt?

Tror det kommer an på hvem du spør

Ifølge Dr Bruce Fife (coconutresearchcenter.org) kan man til og med bruke kokosolje til fritering fordi det tåler varme så godt uten å bli helseskadelig. Så spørsmålet er vel egentlig hva som er blitt gjort med dette delfiafettet. Selv holder jeg meg til kaldpresset kokosolje, tror det er det beste.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 21:20   #50
Molico
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hordaland
Innlegg: 2
Molico er på en erverdig vei

Sv: Geniale sjokoladebiter

Jeg har en enkel oppskrift på sjokolade biter også

100 g 70% sjokolade
100 g Cocosa (brun)
250 g Grovhakkede nøtter (paranøtter, valnøtter etc)

Kle en form med aluminiumsfolie og fordel nøttene jevnt utover.
Smelt sjokoladen over vannbad og rør cocosaen godt inn. Hell sjokoladeblandingen forsiktig over nøttene (skal såvidt dekke nøttene), og sett formen rett inn i kjøleskapet.
Cocoas blir flytende ved ca 24 grader og trenger det kjølig for å stivne. Blir formen stående på kjøkkenbenken, vil sjokoladen og cocosaen lett skille seg.
Dersom en bruker den grønne Cocosaen vil en få smak av kokos på sjokoladen. Ved å bruke den brune Cocosaen får en en med Bitter og ren sjokolade smak.
Begge to er veldig gode litt for gode kanskje
det ble for tomt i allefall

__________________
Molico



Molico er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hundrevis av geniale erstatningsoppskrifter! Photobscura Lavkarbo generelt 2 14-04-07 21:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no