Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noe jeg gjør galt? Eller hva kan gjøres bedre?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-10, 11:56   #1
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei
Red face

Noe jeg gjør galt? Eller hva kan gjøres bedre?

Hei på dere

Jeg begynte for en fire uker siden og har gått ned 2 kilo og fornøyd med det egentlig, mn nå sier det stopp, og har gått litt opp, var nede i minus 2.5 kg for en uke siden.., men jeg vet ikke hva jeg gjør galt siden det er akkuratt som om at det ikke vil mer... vet at det en gang vil si stopp for en stund, men lurer derfor på om det er mulig at jeg må endre det jeg spiser. En vanlig dag kan se slik ut:

Frokost: to stekte egg, av og til med baconskive, eller med noe ost
Lunsj: salat med noe kjøtt og olje eller tunfisk med majones
(avogtil blir det kun frokost, avhengig av når jeg spiser den..)
Middag: Salat med kylling eller fisk, fetaost og olje/balsamicodressing, ellrs har jeg prøvd meg på en oppskrift her inne
Kvelds: tunfisk med litt sitron, pepper og ekte majones, litt ost ved siden kan hende...

Noen som kan se noe som kan gjøres bedre? spiser jeg for mye/lite?
Bacongull spises som kos, men ikke så ofte, da er det gjerne bare en kveld i uka..

Tusen takk for all hjelp!


Sist redigert av Isa88 : 23-06-10 kl 11:58. Årsak: siste finish
Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 13:33   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noe jeg gjør galt? Eller hva kan gjøres bedre?

Hei,
I og med at du har en filosofi som heter blanding, egenkomponert så er det du som er ekspert. Veldig vanskelig å komme med råd og tips når du heller ikke oppgir hvor mange kh du skal ha hver dag. Noen kan gå opp noen vann-kilo i forbindelse med mens og/eller eggløsning.
Det er ikke unormalt at vekta svinger litt eller stopper opp, veldig normalt med litt slakke uker i uke 3-4.

Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 14:06   #3
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Noe jeg gjør galt? Eller hva kan gjøres bedre?

Takk for linken og svar
Jeg vil egentlig ligge på minst mulig kh, altså under 20 kh dagen... målet mitt er å gå ned 6 kilo

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 18:12   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noe jeg gjør galt? Eller hva kan gjøres bedre?

En gjennomgang av næringsinnholdet i maten du spiser over et par dager kan kanskje gi deg et lite clue på hvordan du ligger an karbo-messig.

Jeg gikk ned to kg da jeg begynte på lavkarbo - men gikk opp igjen. Vektnedgangen jeg har nå på ca 1 kg i uka kommer av at jeg også kontrollerer kcaloriene (12-1500) pr dag. Noen av oss er litt sære og må passe kcaloriene også
Ta deg tid til å regne litt og se hva du finner utav. Post det gjerne her for det er mange med mye kunnskap som er flinke til å gi råd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg galt? IAIA Ketolysekuren 19 07-01-10 22:31
Hva gjør jeg galt? Summergirl Ketolysekuren 30 17-01-09 02:36
Hva gjør jeg galt? AltforStor Ketolysekuren 10 22-08-07 10:29
Hva gjør jeg galt? wonderland Spørsmål og svar 15 15-04-07 17:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no