Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Prikker/utslett under brystene

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 23:56   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg
Arrow

Prikker/utslett under brystene

Jeg har begynt å få utslett under brystene, Det blir varmt og klamt, og så kommer røde prikker, noen ganger som små kviser. det klør ikke, og gjør ikke vondt, men er plagsomt, det ser ikke pent ut, og kan lukte litt surt, antagelig siden det blir klamt under dem

Jeg har pleid å vaske med bommul og klorhexidin, og så smørre med sinksalve, . Og så bruke talkum når jeg har dusjet.

Men finnes andre råd og tips? Desverre henger brystene noe, så det er jo derfor dette problemet har oppstått. Bruker gode bher, men likevel .......

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 07:31   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Prikker/utslett under brystene

Bh i bomull om du finner det, vask hver morgen og kveld med en mild såpe (underlivssåpe kanskje?) og tørk forsiktig og "pudre" med potetmel. Jo, du leste riktig - potetmel er tingen for slike fuktutslett. ) Finnes ikke noe mer fantastisk for såre babyrumper!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 07:36   #3
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Prikker/utslett under brystene

Canesten.

Not kidding, det kan være sopp i huden særlig når det er konstant varmt og fuktig og lukter...
Apoteket har noe dyr flytende såpe mot denslags - ikke på resept. Edit: Fungoral!! Teflonhjerne slår til igjen!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!




Sist redigert av KarMa40 : 16-02-11 kl 20:52.
KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 07:44   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Prikker/utslett under brystene

Aloe vera lindrer og hjelper potetmel også, som beskrevet tidligere

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 07:49   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Prikker/utslett under brystene

Jeg bruker rollon stop 24 under både armene og under brystene. Det har funket utmerket for meg for denne sure klamme lukten under brystene har også jeg vært plaget med.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:16   #6
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prikker/utslett under brystene

Enda bedre BHer i riktig størrelse.
Jeg var mye plaget med det tidligere, men så gikk jeg over til å kjøpe dyre BHer på BH-butikker og fikk hjelp til å finne riktig størrelse, og vips så var problemet borte (selv om jeg hadde stoooore og hengete pupper).

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:28   #7
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Prikker/utslett under brystene

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har begynt å få utslett under brystene, Det blir varmt og klamt, og så kommer røde prikker, noen ganger som små kviser. det klør ikke, og gjør ikke vondt, men er plagsomt, det ser ikke pent ut, og kan lukte litt surt, antagelig siden det blir klamt under dem

Jeg har pleid å vaske med bommul og klorhexidin, og så smørre med sinksalve, . Og så bruke talkum når jeg har dusjet.

Men finnes andre råd og tips? Desverre henger brystene noe, så det er jo derfor dette problemet har oppstått. Bruker gode bher, men likevel .......

fått det problemet jeg også. prøvde både aloevera,talkum,mildsåpe. men det hjalp ikke. så var det og dra til legen og klar beskjed at det er sopp. så jeg fikk resept på salve.( har også bryster som henger) fikk også beskjed og unngå såpe akkurat der

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)

Sist redigert av alexsandra : 20-02-11 kl 00:30. Årsak: ..
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:34   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Prikker/utslett under brystene

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

fått det problemet jeg også. prøvde både aloevera,talkum,mildsåpe. men det hjalp ikke. så var det og dra til legen og klar beskjed at det er sopp. så jeg fikk resept på salve.( har også bryster som henger) fikk også beskjed og unngå såpe akkurat der

Heijeg har brukt kortisonsalve i korte peroder, med hell

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 00:38   #9
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Prikker/utslett under brystene

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Heijeg har brukt kortisonsalve i korte peroder, med hell

er det uten resept?

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 01:08   #10
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Prikker/utslett under brystene

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

er det uten resept?

Ja de er uten resept

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Røde prikker på overkropp Larsie Fysisk og mental helse 81 25-04-14 13:33
Brystene minker seint ... Mercy Spørsmål og svar 10 14-03-10 13:17
Om å gi 'prikker' eller tilbakemeldinger Ciss Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 19 16-06-08 13:21
Grønne prikker polvott Lavkarbo generelt 62 19-12-07 19:07
Prikker Tussa Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 11 23-08-07 16:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no