Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vitaminmangel?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-14, 17:55   #1
Tropicana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 29
Tropicana er på en erverdig vei

Vitaminmangel?

Etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg oppdaget av jeg mister ekstremt mye hår. Noe jeg forsåvidt alltid har gjort, men nå er det mye verre enn tidligere. Jeg tenker det kanskje har noe med vitamin mangel å gjøre. Tar dere noen vitaminer når dere er på lavkarbo? Har dere noen anbefallinger av multivitaminer?

Tropicana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 18:42   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin mangel?

Jeg bruker dette
Calcium 1000mg
Vit d 10 ug
Magnesium 900 mg
Thiamin 25 mg
Benfothiamin 100mg
Riboflavin 125mg
Niacin 25 mg
Niacinamide 100mg
B5 100 mg
Pyridoxine 327 mg
P5p 60mg
Mthf 400mcg
Mb12 100 mcg
Biotin 20300mg
Choline 50 mg
Inositol 50 mg
PABA 30 mg
Zinc 35 mg
Taurine 1000 mg
Omega 3 1000 mg
Glutamine 1000mg
Vit c 90mg
Vit e 15mg
Vit a 800mcg

Biotin går på hår.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 21-09-14, 22:18   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin mangel?

Ikke alle tar like mye tilskudd som kamp
Men det er vanlig å ta ulike tilskudd, omega 3, magnesium og d-vitamin f eks.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 08:18   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin mangel?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ikke alle tar like mye tilskudd som kamp
Men det er vanlig å ta ulike tilskudd, omega 3, magnesium og d-vitamin f eks.

Egebtlig så er det bare b vitaminer og en multi

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 09:37   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminmangel?

Vekttap/forbrenning av fett, uavhengig av fremgangsmåte, kan fremskynde såkalt "telogen fase", det vil si hvilefase for hårrøttene, og det kan føre til hårtap. Den gode nyheten er at det er midlertidig, men å sjekke opp verdiene sine før en større kosholdsomlegging, og underveis er uansett ikke en dum ting.
Det som har hjulpet meg, og flere jeg vet om, er en shampoo som heter Nisim. Den begrensa hårtapet ganske betydelig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:22   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitamin mangel?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Egebtlig så er det bare b vitaminer og en multi

Var det jeg også tenkte da jeg så lista di!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:26   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminmangel?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vekttap/forbrenning av fett, uavhengig av fremgangsmåte, kan fremskynde såkalt "telogen fase", det vil si hvilefase for hårrøttene, og det kan føre til hårtap. Den gode nyheten er at det er midlertidig, men å sjekke opp verdiene sine før en større kosholdsomlegging, og underveis er uansett ikke en dum ting.
Det som har hjulpet meg, og flere jeg vet om, er en shampoo som heter Nisim. Den begrensa hårtapet ganske betydelig.

Motsatt hos meg. Hodebunnen omtrent brant og jeg fikk kraftig rødhet i ansiktet. Kastet hele greia til ca 1000 kr etter to-tre uker for da var hodebunnen såpass sår og håravfallet stort at jeg turte ikke lengre. Frisøren sa i ettertid at mange reagerer på den måten... Men for dem det funker funker det utmerket!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-14, 20:44   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitamin mangel?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Var det jeg også tenkte da jeg så lista di!

Har to aminosyrer også da.. En for å bryte ned fett skikkelig og en annen for å fikse tarmen.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 23-09-14, 01:41   #9
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Vitaminmangel?

Jeg bruker Berocca (En brusetablett med alle vanløslige vitaminene) + Tran (eller Makrell) + Magnesium (siden jeg får krampe hvis jeg ikke gjør det).

Jeg spiser 400g+ grønnsaker om dagen og er ikke redd for sterke farger eller kål (som vistnok er bedre enn Spirulina). Dvs. noen av de vannløslige vitaminene er det nok ikke så behov for, men de klarer jo kroppen uansett å kvitte seg med.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 19:06   #10
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Vitamin mangel?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Ikke alle tar like mye tilskudd som kamp
Men det er vanlig å ta ulike tilskudd, omega 3, magnesium og d-vitamin f eks.

Og jeg ville i tillegg til dette tatt multi (biobalans er svinedyr, men inneholder mye bra, kjøpes på helsekost) og gode doser med B-kompleks og C.... Kan bli mye og dyrt ja, men jeg klarer meg ihvertfall ikke så bra med "bare mat". Ikke god nok på å spise innmat, koke kraft, etc... noe som kan gi mye god næring..

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Symptomer på mineral- eller vitaminmangel Fedonisten Kosttilskudd 35 31-10-11 23:37
Flisete neglebånd ... Vitaminmangel? mofe Kosttilskudd 5 27-04-08 20:03
Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel... Malin Ketolysekuren 3 27-01-06 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no