Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-14, 16:18   #1
Mingeling
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 11
Mingeling er på en erverdig vei

Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Helt ny i denne verden og om du leser jornalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....22#post1479922
Så kan du lese at jeg ikke er superstreng med meg selv.

Men, jeg prøver etter beste evne og roe ned kh nivået. Har planlagt å spise litt pizza i morgen kveld siden vi får besøk. Derfor har jeg et lite problem. Hva gjør jeg når jeg skal på cafè i lunsjavtale? Klarer ikke få i meg salat, så det er utelukkende. Kan ikke si så mye til min venn, så må prøve finne en litt "usynlig" måte hvis det er mulig uten å rase opp i vekt pga litt pizza og et cafèbesøk som tilfeldigvis kommer på samme dag. Drikker ikke kaffe, kun vann (liker ikke noe annet.mvil ikke vekke misstanke ved å spørre om vi kan sitte et annet sted enn i en cafe og den hvite løgnen om at jeg ikke har penger vet jeg ikke fungerer, da bare betaler han. Kjenner jeg gruer meg og er litt rådvill her nå.

Noen tips?

__________________
Jeg har funnet min egen vei som fungerer for meg. Nå går jeg rolig og pent nedover mens jeg bruker mine tre svangerskap som delmål på veien ned til hovedmålet .
Mingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo álá Mingeling Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 16:32   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Hva er det i en salat du ikke får i deg? Det er mye forskjellig i en salat... Og man kan alltids bestille med eller uten diverse ingredienser.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 16:42   #3
Mingeling
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 11
Mingeling er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Er desverre det aller, aller meste. Jeg har og har hatt tipptopp blodprøverhele livet, så får tydeligvis i meg det jeg trenger likevel. Jeg spiser erter, paprika, løk, blomkål, og rosenkål. Utover dette spiser jeg ikke salat i ordets rette forstand. Jeg har prøvd tonnevis av ganger og spesielt når jeg gikk gravid prøvde jeg, men nå orker jeg ikke bruke energi på det. Det fungerer like dårlig som å prøve få i meg kaffe..

Fikk et tips om omelett og prøve småspise på brødet. Late som jeg er mett når jeg har fått i meg omeletten.

Uff, gruer meg jeg. Spørs om ikke jeg bare må krype til korset og si det som det er, men vet det vil vekke dårlige minner fra en tid der min venn slet med å få i meg en ert...

__________________
Jeg har funnet min egen vei som fungerer for meg. Nå går jeg rolig og pent nedover mens jeg bruker mine tre svangerskap som delmål på veien ned til hovedmålet .
Mingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo álá Mingeling Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 16:47   #4
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Det er jo noen kafeer og restauranter som serverer ostegratinerte, eller fløtegratinerte grønnsaker.. ? Lykke til

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 17:18   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Omelett er lurt ja, evt. burger og så ikke spise brødet.

Går jo an å ta en liten hvit løgn dersom han lurer på hvorfor du ikke spiser brødet. Si noe vagt om at du tror du reagerer på brødmat/ hvetemel/ gluten, og at du derfor kutter det ut for en kort periode for å se om det stemmer.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:22   #6
Mingeling
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 11
Mingeling er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Burger var også en bra ide. Tenkte spise litt brød, ala ta små biter og skravle meg gjennom resten.

__________________
Jeg har funnet min egen vei som fungerer for meg. Nå går jeg rolig og pent nedover mens jeg bruker mine tre svangerskap som delmål på veien ned til hovedmålet .
Mingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo álá Mingeling Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 18:37   #7
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Under meg over hvorfor du MÅ spise pizza når dere får besøk når du kan lage så god lavkarbopizza, og hvorfor du ikke kan "avsløre" at du spiser lavkarbo når du er på cafe??
Ta en thailatte uten sukker (eller med søtningsmiddel) med godt med kaffefløte, fin cafekos

Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 19:31   #8
Mingeling
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 11
Mingeling er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Jeg vil gjerne lage lavkarbopizza, men usikker om vi rekker teste ut før gjestene kommer i morgen. I dag jager jeg mannen ut en stund så jeg får prøvd brudekjolen som kom i dag og i morgen er jeg borte hele dagen. Kan du gi meg en som er helt sikker blir vellykket, så er jeg med på å prøve.

Det andre spørsmålet ditt ønsker jeg ikke gå mer i detaljer på enn det jeg allerede har skrevet.

__________________
Jeg har funnet min egen vei som fungerer for meg. Nå går jeg rolig og pent nedover mens jeg bruker mine tre svangerskap som delmål på veien ned til hovedmålet .
Mingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo álá Mingeling Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 19:39   #9
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp, skal på cafe, hva gjør jeg?

Denne deigen er vel utprøvd som lavkarbopizzabunn http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54238
men du burde jo prøve først.. blir jo ikke tukk, fluffy og vanlig bunn.
etter en stund på lavkarbo, så vil denne virke veldig OK for deg også.
Lykke til med helga

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:50   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

MÅ du spise på kafé, da? Jeg drikker bare kaffe når jeg er på kafé, jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 21:57   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

MÅ du spise på kafé, da? Jeg drikker bare kaffe når jeg er på kafé, jeg.

Som trådstarter skriver så drikker hun ikke kaffe.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:08   #12
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Jeg har bestilt omelett uten brød uten problemer. Om de spør, sier jeg bare at magen ikke tåler brødet og da er de fornøyde. Kommer som regel med salatblad, agurk og tomat da, men det trenger du jo ikke spise.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:40   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Som trådstarter skriver så drikker hun ikke kaffe.

Ah, jeg leste visst litt fort, og oppfattet at vedkommende drakk kaffe og vann ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 11:31   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Hvorfor kan du ikke si at du spiser lavkarbo? Om du har et reelt vektproblem, så er det jo noe de fleste godtar.

Jeg pleier ofte å bestille omelett. Og la brødet ligge. Et måltid der jeg ikke blir 100%mett går jo helt fint.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 15:12   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Og jeg spiser oste&baconburger uten brød. Godt og enkelt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-03-14, 16:42   #16
sti87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 8
sti87 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Hei! Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil si at du spiser lavkarbo?

sti87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 10:40   #17
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Mingeling, her.

Helt ny i denne verden og om du leser jornalen min her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....22#post1479922
Så kan du lese at jeg ikke er superstreng med meg selv.

Men, jeg prøver etter beste evne og roe ned kh nivået. Har planlagt å spise litt pizza i morgen kveld siden vi får besøk. Derfor har jeg et lite problem. Hva gjør jeg når jeg skal på cafè i lunsjavtale? Klarer ikke få i meg salat, så det er utelukkende. Kan ikke si så mye til min venn, så må prøve finne en litt "usynlig" måte hvis det er mulig uten å rase opp i vekt pga litt pizza og et cafèbesøk som tilfeldigvis kommer på samme dag. Drikker ikke kaffe, kun vann (liker ikke noe annet.mvil ikke vekke misstanke ved å spørre om vi kan sitte et annet sted enn i en cafe og den hvite løgnen om at jeg ikke har penger vet jeg ikke fungerer, da bare betaler han. Kjenner jeg gruer meg og er litt rådvill her nå.

Noen tips?

Hvordan gikk det? Og hvordan går det med deg nå?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 12:48   #18
Mingeling
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Innlegg: 11
Mingeling er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, skal på kafé, hva gjør jeg?

Takk som spør. Jeg gjorde litt "midt i mellom". Var ikke mye der jeg kunne spise som ikke var svindyrt. Kjøpte meg en muffins til 21 kr tror jeg og bare nippet til den sammen med et glass vann. Var meget lite jeg fikk i meg. Min venn så på meg slik jeg tenkte og jeg var nødt til å si noe. Men jeg klarte samtidig og berolige han med at alt var under kontroll, så da roet han seg og vi fikk en intens men hyggelig lunsj sammen .

Nå har jeg straks gått ned 6 kg på 3 uker og er fornøyd med det. Driver fremdeles med prøve-feile-metoden, men begynner å se hva jeg kan og ikke kan spise. F.eks fungerer det å spise litt brød til spesielle ting, og det betyr at jeg kan erstatte ris med litt brød. Det gjør det mye enklere å kutte risen. Men jeg driver også å tester ut litt lavkarbobrød, så mulig jeg havner på det likevel. I mellomtiden unner jeg meg brød der det er naturlig siden kroppen syns det er ok i små mengder. Nå skal det sies at jeg ikke dytter i meg hverken masse fett eller unødige kcal, men jeg er aldri sulten og dette fungerer for meg. Tror jeg har funnet min vei og har funnet ut når jeg kan ta sikte på å nå mitt mål.

Alt i alt veldig fornøyd med veien jeg har staket ut .

__________________
Jeg har funnet min egen vei som fungerer for meg. Nå går jeg rolig og pent nedover mens jeg bruker mine tre svangerskap som delmål på veien ned til hovedmålet .
Mingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo álá Mingeling Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal feire bursdag til min sønn idag, hva gjør jeg sejla Ketolysekuren 5 06-09-09 21:40
Hva gjør jeg når jeg skal slutte med ketolyse?? anneca Ketolysekuren 2 06-11-08 16:09
Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da? Lollypop! Ketolysekuren 14 30-09-07 17:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no