Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva trenger jeg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-09-06, 18:44   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Hva trenger jeg?

Hva trenger jeg egentlig av ting og tang når jeg nå skal begynne med lavkarbo kost?
Jeg leser dere bruker en MCH..eller noe...Er det olje av noe slag?
Burde jeg ta noe kosttilskudd?
Kan jeg bruke Cottage Cheese om jeg skal komme i ketose?
Det er så lenge siden jeg prøvde meg på dette sist at jeg husker ikke alt...

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 20:21   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger jeg?

Hei
Ønsker du vekttap med ketose kan du lese om dette på www.ketolyse.no, det er ikke så mye en trenger, bortsett fra kosttilskudd med vitaminer og mineraler.

Skal du leve sunt på lavkarbo for å holde vekten, er det neppe nødvendig med annet enn kanskje kromtilskudd forutsatt at dere spiser blandede salater, varierte grønnsaker, nøtter, krydder, fet fisk flere ganger daglig. For en sikkerhets skyld kan tran være et godt tilskudd.

Det finnes en jungel av mere eller mindre rasjonelle tilskudd, de fleste er i mine øyne unødvendige untatt i spesielle tilfeller og problemet blir å finne objektive råd.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 20:43   #3
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Sv: Hva trenger jeg?

Takk for godt svar,Torkil.
Jeg har vært inne og lest om ketolyse(...ble det riktig skrevet?..) kuren før i dag, og den virker interessant! Lurer på om jeg ikke skal få tak i boka..Men som den impulsive og utålmodige personen jeg er skulle jeg gjerne hatt den NÅ!!
Men kan jeg spise Cottage Cheese når jeg går på den?
Har jo lest om mange som er veldig fornøyde med kuren, og som har hatt ett vellykket vekttap!
Dette tror jeg blir spennende, og jeg gleder meg til å ta fatt!

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 21:51   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger jeg?

Ja du kan spise Cottage cheese på Ketolysekuren, man kan i grunn spise svært mye forskjellig mat på ketolyse. Sunn, ren mat i alle varianter med lite karbohydratinnhold.

Jeg er en av de som stortrives og som er ufattelig glad for at jeg begynte med ketolyse og anbefaler deg på det varmeste å kjøpe boka/låne den på biblioteket

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-09-06, 23:36   #5
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hva trenger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Ja du kan spise Cottage cheese på Ketolysekuren, man kan i grunn spise svært mye forskjellig mat på ketolyse. Sunn, ren mat i alle varianter med lite karbohydratinnhold.

Jeg er en av de som stortrives og som er ufattelig glad for at jeg begynte med ketolyse og anbefaler deg på det varmeste å kjøpe boka/låne den på biblioteket

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 07:21   #6
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Sv: Hva trenger jeg?

Først må jeg jo si at jeg syntes dere begge har vært kjempe-flinke! Også lurer jeg på hva dere spiser...Frokost? Lunsj?

Jeg vel så og si overbevist om at ketolyse kuren er det rette for meg! Men må jeg ha noen spesielle vitaminer og greier ved siden av?
Stemmer det at man kan få kjøpt en "pakke" bestående av bok,vitaminer og sticks? I såfall hvor?
Og...hva gjør man etterpå for å beholde vekta?
Åhhh...gleder meg til å ta fatt på mandag ! Blir ikke før mandag siden jeg skal på jentetur i dag og blir borte helt til søndag, nemlig!
Og hvor raskt har jeg dette i posten om jeg bestiller fra ketolyse.no?

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no