Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvis en er ute, uten niste..

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-10, 18:32   #1
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvis en er ute, uten niste..

Hvis en er ute, på f.eks et kjøpesenter som jeg var på idag.
Og en blir plutselig akutt sulten og til slutt svimmel.
Hva gjør en da?
Hvor finner en ok mat å spise da?
Blir liksom litt rart å kjøpe en pakke pålegg å knaske på!

Endte opp med å bite i det sure eplet og spise et halvt av et halvt frokostbrød-greier.
Heller litt opp, enn å svime av liksom..

  Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:38   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Opprinnelig lagt inn av Bollemage, her.

Hvis en er ute, på f.eks et kjøpesenter som jeg var på idag.
Og en blir plutselig akutt sulten og til slutt svimmel.
Hva gjør en da?
Hvor finner en ok mat å spise da?
Blir liksom litt rart å kjøpe en pakke pålegg å knaske på!

Endte opp med å bite i det sure eplet og spise et halvt av et halvt frokostbrød-greier.
Heller litt opp, enn å svime av liksom..

Hvis dagligvaren der har sånn salatbar hvor man plukker sammen selv er jo saken grei. Ellers er det da ikke noe i veien for å kjøpe en pakke skinke eller noe og mumse ivei? Mener jeg har lest her inne om en som kjøpte seg en halv kilo smør en gang han ikke hadde med seg niste...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:43   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Babybel eller Norvegia kommer jo i søte små pakker!
Kyllinglår/vinger er flott, en pakke ost og en med skinke, Skyr er glimrende som nødmat.
Har vært flere tråder om dette og folk ha masse gode forslag!

Lavkarbo ferdigmat
Rask mat
Fastfood og glemte matpakker

__________________

Sist redigert av Kitt : 20-11-10 kl 18:56.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:44   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

De fleste kjøpesentre pleier å ha enten kafè der man kan kjøpe seg salat, eller en eggesandwich-ta bort brødet og spis det andre. Jeg pleier å be om ekstra egg eller bacon hvis kafèen har slik luxus.

Ellers flyr jeg inn på en dagligvare og først kikker i delikatessen(varmedisken) om de har en bit ribbe, kotelett el.l , om ikke kjøper jeg feks skyr og en boks fløte og heller litt fløte på skyr eller feks en pakke roastbiff og en tube majones. Det er mange, mange alternativer. Er det helkrise kjøper jeg løkpølse med rekesalat og tar bort brødet. Eller løvstek uten pomesfrites( den spiser gubben eller unga) og uten mais i salaten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:45   #5
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Jeg hiver meg gjerne over noe pålegg om jeg blir sulten. Man får små oster, både Norvegia og Babybell, som jeg ikke tror noen legger merke til hva er om du vil være diskre. Eller så kan du jo kjøpe småpølser, som mårrpølse og små pepperonipølser. Ta deg en neve og bare og la posen ligge i lomma eller i handleposen. Ellers er det jo ofte en matbutikk på sentrene, og om de har ferskvaredisk så kan du jo kjøpe et kyllinglår eller lignende. Folk legger ikke så mye merke til hva du spiser som du kanskje føler. Kan jo kjøpe deg noen Atkins barer, og de ser jo ut som sjololade trur jeg. Har ikke prøvd selv, men tror det skal finnes noen med ca 3 kh pr bar. Så det er ingen grunn til å gå rundt i svime og lide

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 18:49   #6
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Opprinnelig lagt inn av Bollemage, her.

Hvis en er ute, på f.eks et kjøpesenter som jeg var på idag.
Og en blir plutselig akutt sulten og til slutt svimmel.
Hva gjør en da?
Hvor finner en ok mat å spise da?
Blir liksom litt rart å kjøpe en pakke pålegg å knaske på!

Endte opp med å bite i det sure eplet og spise et halvt av et halvt frokostbrød-greier.
Heller litt opp, enn å svime av liksom..

Har vært i samme situasjon
Stupte innom nærmeste matbutikk og kjøpte to kyllinglår.
Syntes nå du klarte deg ganske bra. 1/4 "frokostbrød " var ikke veldig mye

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:39   #7
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Det er da ingen grunn til å være flau over hva en spiser,det er jo det samme som å være flau av å spise lavkarbo mat det da.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 21:42   #8
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er da ingen grunn til å være flau over hva en spiser,det er jo det samme som å være flau av å spise lavkarbo mat det da.

Jeg var foresten på julemesse i dag,da tok jeg med meg en skyr.Så kjøpte jeg kaffen

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:03   #9
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Enig med de over, vær på lag med deg selv, ikke la andres blikk styre deg.

Sambo spiser smør i biter når det kniper.
Jeg leste en historie her inne som jeg fortalte som eks på hvor gæren det går an å bli, men han syntes ideen var god...

Psyker ut folk på jobben med fettfobi også, med en leiv meierismør i handa, ti-hi
Men så har han gått jevnt ned i vekt med mindre karbo også, vankelig å krangle med det.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 23:30   #10
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Jeg har kjøpt baconpølse uten brød jeg når det er superkrise.... :P eller pålegg.. roastbiff er jo nam nam,..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 08:17   #11
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Takk til dere som foreslår Skyr. Jeg tenkte de var like unyttige som den vanlige yoghurten. Det selges jo overalt, i kiosker og dagligvarebutikker.

Lærte noe nytt i dag!

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:16   #12
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Skyr er kjempegreit i nøden, men kjøper det ikke hjemme(kun naturell til baking)..
Ellers har de fleste butikker noe, men jeg sliter med å finne noe på café. Har en coop cafe her der de har både omelett og egg og bacon, da ber jeg om ett ekstra egg istedenfor brødet
Spurte bakeriet om de hadde noe som var glutenfriit(til min sønn), men neida, ingenting som han kan spise der!!! Grr...

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:30   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Takk til dere som foreslår Skyr. Jeg tenkte de var like unyttige som den vanlige yoghurten. Det selges jo overalt, i kiosker og dagligvarebutikker.

Lærte noe nytt i dag!

Det finnes to sortes Skyr. Den smaleste boksen har færrest karber.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 11:49   #14
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Ja, de brede boksene som heter skyr joghurt er det sukker i.. ca 10% mener jeg å huske, så de styrer jeg unna :P

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 12:30   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Både skyr og babybel-oster er stort sett lett tilgjengelig, ja.

Skjønt, min erfaring er at etter et par måneder med ketogen mat, så forsvant hele denne problemstillingen. Jeg blir rett og slett aldri "krise-sulten" - om jeg begynner å merke antydning til sult når jeg er ute - lavmælt og veloppdragen sultfølelse - så er det liksom helt opp til meg om jeg vil finne noe å tygge på, eller liksom si til magen at hei, det går bra, vi har ost og smør i kjøleskapet hjemme.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:22   #16
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Takk for mange gode tips!

  Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 21:54   #17
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

I dag endte jeg opp med ei grillpølse, jeg har nemlig hjerne belagt med teflon, så jeg hadde ikke fått med meg at vi skulle på museum istedenfor å være på skolen. Og maten min MÅ varmes for å være god, synes iallefall jeg, så etter museumet var jeg så sulten at jeg faktisk sjangla M.a.o like før jeg svima av Så da kjøpe jeg ei grillpølse, uten brød. Han i kassen på Narvesen hadde tydeligvis problemer med dialekta mi (jeg er fra stavanger, bor i trøndelag) for han titta på meg og sa "kaffe uten bolle?" Det ligner ikke en gang på "pølse uten brød" - selv på stavangerdialekt

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 10:18   #18
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvis en er ute, uten niste..

Jeg kjøper meg ei ølpølse hvis jeg må ha noe i farta. Det er for øvrig ikke pølser med øl i, slik jeg trodde første gangen jeg hørte navnet, men snackspølser man tydeligvis skal spise mens man drikker øl :P ) Du finner dem sammen med drikkevarene i butikken. Det er nok endel lugubre tilsetningsstoffer i disse, men smaken og næringsinnholdet er helt upåklagelig

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Niste Covn Ketolysekuren 8 21-04-10 15:03
Hei, hvis noen har tid Patella Mer enn 30 kg overvekt 10 10-07-09 11:34
Sender barna på tur med sunn kakao og bolle-niste elian Barns kosthold 56 08-02-09 15:03
Hva skjer hvis ... hildabakk Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 02-06-07 01:04
Hvis man sprekker? Roy82 Lavkarbo generelt 2 06-03-05 18:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no