Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Jeg hadde normale hormonprøver

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-10, 10:50   #26
blondheks
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Skedsmo
Alder: 50
Innlegg: 5
blondheks er på en erverdig vei

Sv: Jeg hadde normale hormonprøver

Opprinnelig lagt inn av Hellejenta, her.

Jeg var hos legen for snart 2 uker siden og fikk tatt hormonprøver - da jeg ofte har lange sykluser (noen ganger opptil 6-7 uker), og jeg og sambo prøver å bli gravide.
Hormonprøvene viste seg å være helt normale.

Grunnen til at jeg begynnte med lavkarbo var fordi jeg mistenkte at jeg kanskje hadde PCO (s), pga uregelmessig syklus. Og ville spise lavkarbo da jeg har hørt at det er svært gunstig hvis man har denne sykdommen (hadde også 10kg som jeg ville få bort).

Jeg har bare spist lavkarbo siden midten av juli.

Tror dere jeg kan ha denne lidelsen til tross for at hormonprøvene var normale.

Jeg har ingen andre symptomer på denne lidelsen unntatt at jeg bestandig har hatt tendens til å legge på meg rundt magen samt har uregemmessig syklus/ lange sykluser.
Hva tror dere? Tror dere at 1 1/2 mnd på lavkarbo kan ha ført til at hormonene har stabilisert seg? Eller tror dere at hormonene har vært stabile hele tiden, og at jeg ikke har denne lidelsen?

ja det kan du ,, nytter ikke med vanlige hormontester ,, be om test av testosteron.. tokk flere vanlige hormontester jeg de var "normale" men ble nå testet for testosteron og da fikk jeg diagnosen!

blondheks er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 22:53   #27
pityriasis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 28
pityriasis er på en erverdig vei

Sv: Jeg hadde normale hormonprøver

For å oppklare det som diskuteres om diagnosekriterier her, siterer jeg det som nå er internasjonal konsensus om diagnostiske kriterier for PCOS:

Diagnosen stilles ved tilstedeværelse av to av følgende tre kriterier:
1) Oligomenoré (intervall ml menstruasjoner > 35 dager) eller amenoré (intervall > 6 måneder

2) Kliniske eller biokjemiske tegn på hyperandrogenisme:
Klinisk: hirsutisme(økt hårvekst), akne(kviser) eller alopeci(hårtap)Biokjemisk: økt total testosteron, økt fritt testosteron, lavt kjønnshormonbindende globulin (SHBG) (altså blodprøvesvar forenlig med PCOS)
3) Minst ett polycystisk ovarium påvist på ultralyd

Kan altså ha PCOS uten menstruasjonsforstyrrelser, uten karakteristiske blodprøver, uten klassiske symptomer eller uten polycystisk ovarier - ettersom det holder med 2 av 3 kriterier!


Skriv gjerne ut og ta med til legen din. PCOS er en forholdsvis ny diagnose og mange fastleger har lite kunnskap om dette. (Kilde: NEL - Norsk Elektronisk Legehåndbok)

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wG0dVf5/]

Sist redigert av pityriasis : 26-09-10 kl 22:56. Årsak: Feil format
pityriasis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mer proteiner, mindre karbohydrater og moderat med kcal. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva hadde du til frokost i dag? Sungrazer Lavkarbo generelt 2 29-03-10 21:24
"Normale" drops på ketolyse Ella-A Ketolysekuren 13 14-01-09 20:33
Jeg hadde aldri ... nattfrue Livets lyse side 13 12-08-08 14:44
Hormonprøver. turid PCOS og karbohydratkontroll 2 20-07-06 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no