Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Tilfeldig?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-10, 11:32   #1
CindyM
Juniormedlem
 
CindyM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Færøyene
Innlegg: 11
CindyM er på en erverdig vei
Question

Tilfeldig?

Hey, skal bare spørre her litt
Har ikke hatt mens i 4 måneder, etter jeg sluttet med p-pille. Er nå på lavkarbo 1 uke og hva skjer????? Javel, mensen har kommet tilbake.
Tillfeldig? Eller?

__________________


CindyM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 11:41   #2
ChristineSixteen
Medlem
 
ChristineSixteen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 39
Innlegg: 400
ChristineSixteen er ny på veien

Sv: Tilfeldig???

Det merkelig er at jeg har gått fra en veldig stabil menssyklus til en helt ustabil syklus etter jeg begynte på lavkarbo Nå virker det nesten som jeg er i ferd med å miste mensen og... Men det kan kanskje ha noe med det store vekttapet jeg har hatt

__________________
Delmål 1: Ned 30kg Delmål 2: Ned 10kg og under 100kg... Delmål 3: Ned 10 kg Delmål 4: Ned siste 8 kg


ChristineSixteen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 12:08   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Tilfeldig?

Opprinnelig lagt inn av CindyM, her.

Hey, skal bare spørre her litt
Har ikke hatt mens i 4 måneder, etter jeg sluttet med p-pille. Er nå på lavkarbo 1 uke og hva skjer????? Javel, mensen har kommet tilbake.
Tillfeldig? Eller?

For mange så fører lavkarbo til at hormonene/hormonbalansen i kroppen normaliseres og mensen kommer i gjenge. Også for en del som går på p-piller og ellers er uten mens har jeg lest her inne.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 16:07   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tilfeldig?

Her er en tråd om fenomenet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 17:16   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tilfeldig?

Smme skjedde med meg sluttet p-sprøyte var uten mens i 1 år så startet jeg me lavkarb..da hadde jeg mensen i 3 ukerog nå etter en pause med lavkarb hvor da mensen stabiliserte seg til 1 gang i mnd.Til nå hvor det går 14 dager mellom hver gangkjedelig asså,det har jo blitt diskutert her inne før men det er vel egentlig ingen som har sagt akkrat hvorfor dette skjer ..men hormoner osv.blabla...

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 14:21   #6
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Tilfeldig?

Jeg har hatt mensen i 9 uker(!!!) nå, begynner og bli temmelig drittlei. De første 8 ukene blødde jeg MYE og hver dag. har vært hos legen 3-4 ganger tror jeg. Han står helt og fast på at det er hormonforstyrringer etter at jeg slutta på p-sprøyte for 1 og et halvt år siden og stapper i meg p-piller. (noe jeg absolutt ikke vil ha, da jeg legger på meg av absolutt alt som heter hormonprevansjon ). Men har vært flink jente og spist to brett med p-piller men mensen er her fortsatt! Så jeg tviler på at det er som legen min sier, men han sier jeg ikke får noe mer hjelp før jeg har knasket piller i 2-3 mnd til! Kan lavkarbo være grunnen til at jeg har blødd i 9 uker??

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 18:05   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tilfeldig?

Ja det tror jeg helt sikkert at det er lavkarbo som er årsaken.
Har hatt blødninger i flere uker om gangen hver gang jeg er i ketose spesielt.Men det har heldigvis stabilisert seg nå til vanlig suklus

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 18:22   #8
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Tilfeldig?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Jeg har hatt mensen i 9 uker(!!!) nå, begynner og bli temmelig drittlei. De første 8 ukene blødde jeg MYE og hver dag. har vært hos legen 3-4 ganger tror jeg. Han står helt og fast på at det er hormonforstyrringer etter at jeg slutta på p-sprøyte for 1 og et halvt år siden og stapper i meg p-piller. (noe jeg absolutt ikke vil ha, da jeg legger på meg av absolutt alt som heter hormonprevansjon ). Men har vært flink jente og spist to brett med p-piller men mensen er her fortsatt! Så jeg tviler på at det er som legen min sier, men han sier jeg ikke får noe mer hjelp før jeg har knasket piller i 2-3 mnd til! Kan lavkarbo være grunnen til at jeg har blødd i 9 uker??

SEnd blødningene til meg! :hyper:
Jeg sluttet på p-sprøyte fordi vi vil ha flere barn, men jeg får jo ALDRI mensen igjen...

Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 18:44   #9
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Tilfeldig?

Hmm.. Gikk det over av seg selv, eller hvordan gikk det?

Med glede tusta, bare ta dem!!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Menssmerter, tilfeldig eller typisk for PCO`ere? nalana PCOS og karbohydratkontroll 29 01-11-10 21:37
Vet ikke om det er tilfeldig men... Ravna Ketolysekuren 3 03-07-10 19:37
Tilfeldig med betennelser? Max Ketolysekuren 3 03-03-08 13:04
Er dette tilfeldig? Sienna si mamma Lavkarbo generelt 8 28-09-07 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no