Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 15:28   #5976
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Jau, godt poeng. Blir jo litt når det er snakk om nesten 10 etasjer. Takk! Men har gått trapper i snart eit år, så eg veit ikkje heilt kva det er som gjer at eg NO kjenner det.

går fortere opp trappen

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6)
Gammel 15-02-11, 15:30   #5977
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Noen som har erfaring med kokeboken til Skaldeman?
Den som tilhører litt GI-0 ?

Jeg har! Jeg likte den veldig godt, men om du har GI-0 kan du like gjerne bruke den. Det er de samme oppskriftene, minus bilder.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-02-11, 15:32   #5978
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

går fortere opp trappen


Haha, ja kanskje DET er tingen?! Sjefen min uttrykte her ein dag: "var det deg eg såg i full fart oppover trappa mot 10. etasje?" Så full fart var det vel ikkje akkurat men... Men trappene går lettare no. Eg treng eigentleg berre om å gå til 7. men har lagt inn heilt til topps for å gi meg litt meir utfordring.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-02-11, 16:07   #5979
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kjenner til problemet med kattehår, altså. Men her er det også litt opp til katteier å faktisk børste katta! Om det er utekatt så er som regel problemet mindre, men jeg drar over katta med børsten nå og da, og daglig på våren, for da røyter han som en gal!

Men, tenk på det, er det ikke bedre at det er fuglelopper enn at du er allergisk, da? Om katta er ute, så er det så godt som sikkert at h*n kommer til å få litt lopper i pelsen. Om det er fuglelopper skal jo katta ha slanga seg i senga en stund før de går over i sengetøyet, og det fikses lett med et sengeoverkast . Dessuten så lever ikke fuglelopper utenfor pelsen til katta i særlig mer enn en dag eller to.

Katta er veldig sjelden ute. Den uka jeg var der så var hu ute 3 ganger tror jeg. Gikk ikke lenger enn til verandaen heller så. Går loppene over av seg selv da?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 15-02-11, 16:10   #5980
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Katta er veldig sjelden ute. Den uka jeg var der så var hu ute 3 ganger tror jeg. Gikk ikke lenger enn til verandaen heller så. Går loppene over av seg selv da?

Jeg tror nok det må litt fuglejakt til for at loppene skal gå fra fuglen til katta.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-02-11, 17:20   #5981
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilke rettigheter har man når kommunen (eller hvem det nå er) har måket all snøen på fortauet INN i min hage? Hele hagegjerdet er nå dekket, og jeg har tonnevis med snø innenfor.

Problemet er at jeg har hunder, og nå kan de ikke være ute i hagen lenger, fordi de kan gå over gjerdet.

Jeg synes ikke det er holdbart å ha det slik. Det er farlig å slippe de ut, de kan gå rett over og ned i veien og bli påkjørt, eller havne i slåsskamp, eller bli plaget eller stjålet, eller avlivet hvis de løper løse.

jeg har gjerde rundt hele eiendommen og legger stor vekt på å sikre alt slik at de kan være trygge når de er ute. Nå er de ikke trygge lenger. Jeg har problemer med ryggen og har vært avhengig av at de kan løpe og leke i hagen i tillegg til turene våre. Nå kan jeg ikke lenger bruke hagen min til å ha dem ute. De må gå i band i hagen, og de kan ikke løpe og leke når de er i band.

Jeg har veldig lyst til å ringe til kommunen og si fra at jeg ikke vil ha all den snøen inne i hagen min. Nå har det kommet enda mer snø, og hele gjerdet er dekket. Jeg våger ikke slippe hundene løs i hagen lenger. For det er for risikabelt nå som de kan gå over gjerdet.

Hva hadde dere gjort? Denne snøen kan bli liggende flere måneder, og i mellomtiden er ikke hagen min brukende til å la hundene løpe og leke i.

Jeg er veldig frustrert over dette, og ikke så lite sinna !


Hekken vår er også ødelagt, den ligger flat under masse masse snø...

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 15-02-11, 17:31   #5982
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg ville tatt en telefon til kommunen ja

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-02-11, 17:35   #5983
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvilke rettigheter har man når kommunen (eller hvem det nå er) har måket all snøen på fortauet INN i min hage? Hele hagegjerdet er nå dekket, og jeg har tonnevis med snø innenfor.

Problemet er at jeg har hunder, og nå kan de ikke være ute i hagen lenger, fordi de kan gå over gjerdet.

Jeg synes ikke det er holdbart å ha det slik. Det er farlig å slippe de ut, de kan gå rett over og ned i veien og bli påkjørt, eller havne i slåsskamp, eller bli plaget eller stjålet, eller avlivet hvis de løper løse.

jeg har gjerde rundt hele eiendommen og legger stor vekt på å sikre alt slik at de kan være trygge når de er ute. Nå er de ikke trygge lenger. Jeg har problemer med ryggen og har vært avhengig av at de kan løpe og leke i hagen i tillegg til turene våre. Nå kan jeg ikke lenger bruke hagen min til å ha dem ute. De må gå i band i hagen, og de kan ikke løpe og leke når de er i band.

Jeg har veldig lyst til å ringe til kommunen og si fra at jeg ikke vil ha all den snøen inne i hagen min. Nå har det kommet enda mer snø, og hele gjerdet er dekket. Jeg våger ikke slippe hundene løs i hagen lenger. For det er for risikabelt nå som de kan gå over gjerdet.

Hva hadde dere gjort? Denne snøen kan bli liggende flere måneder, og i mellomtiden er ikke hagen min brukende til å la hundene løpe og leke i.

Jeg er veldig frustrert over dette, og ikke så lite sinna !


Hekken vår er også ødelagt, den ligger flat under masse masse snø...

Ring og snakk med de - prøve å finn en løsning. Jeg har forsåvidt samme problem - siden det ikke finnes andre steder å legge snøen ligger ALT inne i min hage... i fjor trodde jeg den 3 år gamle tuja hekken skulle krepere - men den tåler visst og ligge bøyd under snøen. De kaster snø helt inn til terrassen vår - MEN det tinte i fjor også... og hekken berga... men hadde jeg hatt hund og behov for å ha de ute der ville jeg også ringt og snakket med de

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-02-11, 17:36   #5984
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvilke rettigheter har man når kommunen (eller hvem det nå er) har måket all snøen på fortauet INN i min hage? Hele hagegjerdet er nå dekket, og jeg har tonnevis med snø innenfor.

Problemet er at jeg har hunder, og nå kan de ikke være ute i hagen lenger, fordi de kan gå over gjerdet.

Jeg synes ikke det er holdbart å ha det slik. Det er farlig å slippe de ut, de kan gå rett over og ned i veien og bli påkjørt, eller havne i slåsskamp, eller bli plaget eller stjålet, eller avlivet hvis de løper løse.

jeg har gjerde rundt hele eiendommen og legger stor vekt på å sikre alt slik at de kan være trygge når de er ute. Nå er de ikke trygge lenger. Jeg har problemer med ryggen og har vært avhengig av at de kan løpe og leke i hagen i tillegg til turene våre. Nå kan jeg ikke lenger bruke hagen min til å ha dem ute. De må gå i band i hagen, og de kan ikke løpe og leke når de er i band.

Jeg har veldig lyst til å ringe til kommunen og si fra at jeg ikke vil ha all den snøen inne i hagen min. Nå har det kommet enda mer snø, og hele gjerdet er dekket. Jeg våger ikke slippe hundene løs i hagen lenger. For det er for risikabelt nå som de kan gå over gjerdet.

Hva hadde dere gjort? Denne snøen kan bli liggende flere måneder, og i mellomtiden er ikke hagen min brukende til å la hundene løpe og leke i.

Jeg er veldig frustrert over dette, og ikke så lite sinna !


Hekken vår er også ødelagt, den ligger flat under masse masse snø...

Jeg hadde samme problemet et par år tilbake. Løsningen ble at de kom og hentet snøen..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-02-11, 17:58   #5985
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja jeg håper de kan det, for slik det er nå kan ikke hagen brukes på flere uker Er rett og slett litt sinna. de kunne fint ha samlet snøen andre steder, og så tatt det bort når de har kommet med lastebil og fjernet snø før.

edit skrivefeil


Sist redigert av Kanskje : 15-02-11 kl 18:15.
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 15-02-11, 17:59   #5986
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har! Jeg likte den veldig godt, men om du har GI-0 kan du like gjerne bruke den. Det er de samme oppskriftene, minus bilder.

Er det?
Ingen nye i det hele tatt?

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 15-02-11, 18:33   #5987
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Er det?
Ingen nye i det hele tatt?

Noen er det vel, jeg husker ikke riktig. Du kan jo låne den på biblioteket før du evt kjøper det. Var det jeg gjorde

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-02-11, 20:08   #5988
Minnepinna
Medlem
 
Minnepinna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 61
Innlegg: 231
Minnepinna er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Disse lavkarbo/ketolyse-bøkene, får man lånt dem på bibliotek???

__________________

Minnepinna sin journal


Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-02-11, 20:11   #5989
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Disse lavkarbo/ketolyse-bøkene, får man lånt dem på bibliotek???

Jepp - gå inn på sidene til ditt lokale bibliotek og søk de opp. Om de ikke finnes lokalt hos deg, kan de bestilles for lån fra andre bibliotek

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Gammel 15-02-11, 21:09   #5990
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en veldig gammel kokebok etter min oldemor, der finner jeg masse spennende Det aller meste kan gjøres om til lavkarbo

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-02-11, 22:25   #5991
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan øyekatar smitte mellom katt og menneske?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-02-11, 22:26   #5992
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer også nå.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 15-02-11, 23:19   #5993
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan øyekatar smitte mellom katt og menneske?

Altså, man kan bare få øyekatarr om man i utgangspunktet er tett i nesen!
Om nesen er åpen, vil bakteriene skylles fint ut og ingen katarr oppstår! Du, som jeg kranglet med barnelegen om det på spl. skolen!

Tenker du forresten på om du kan smitte katten eller omvendt?
Katter kan smitte mennesker med enkelte ting(som du sikkert vet), men jeg har aldri hørt omvendt!
En veterinær sa på tv her om dagen at en hund ikke kunne smitte et menneske med forkjølelse og omvendt, fordi det er forskjellige virus som gir forkjølelse hos hund og hos menneske! Tipper det som regel gjelder mellom katt og menneske også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-02-11, 08:44   #5994
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Altså, man kan bare få øyekatarr om man i utgangspunktet er tett i nesen!
Om nesen er åpen, vil bakteriene skylles fint ut og ingen katarr oppstår!

Det stemmer ikke helt. Det forutsetter også at tårekanalene er helt åpne ellers skyldes det ikke ut i nesa. Grums og gugge i øynene kan tette for kanalene.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 16-02-11, 10:49   #5995
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte Cocosa igår på helsekost. 500 ml - extra virgin oil.
Men det står merket MCT på etiketten.
Så det egentlig er mct og cocosa av samme ting?

__________________
Min lille journal

Mitt mål er ca 65-70 kg..
Sist veiing torsdag 3/2 - 96,4 kg
trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 16-02-11, 10:56   #5996
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av trønderpija, her.

Jeg kjøpte Cocosa igår på helsekost. 500 ml - extra virgin oil.
Men det står merket MCT på etiketten.
Så det egentlig er mct og cocosa av samme ting?

Cocosa inneholder 50% MCT, så til en viss grad er det det sammen, ja!

MCT er mellomkjedede fettsyrer , som har den unike egenskapen at de omsettes som energi i stedet for å lagres.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-02-11, 11:02   #5997
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Okei :-) leste en eller annen plass at cocosa er bedre enn mct. Men d frister å kjøpe mct i tillegg.

Jeg er så dårlig i engelsk at det er vanskelig å lese mer om mct å cocosa - de korrekte info.
Mulig jeg er litt rotete selv om jeg har linker til noen tråder om d. Men vesentlig forskjell m de to har jeg bare ikke funnet ut.

__________________
Min lille journal

Mitt mål er ca 65-70 kg..
Sist veiing torsdag 3/2 - 96,4 kg
trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert
Gammel 16-02-11, 12:45   #5998
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fy flate, nå er jeg forbanna!

Fikk svar fra Sony Ericsson, bare p**spreik, alt sammen:

Sitat:

Takk for din henvendelse til Sony Ericsson Contact Center.

Vi beklagar problemet ni upplever med er Sony Ericsson Spiro.


Vi rekommenderar att ni i första hand uppdaterar telefonens programvara. Det kan ni göra med hjälp utav våran uppdateringstjänst som ni finner på vår hemsida.


http://www.sonyericsson.com/cws/supp...ro?cc=no&lc=no


Skulle problemet fortfarande kvarstå efter en uppdatering bör ni lämna in er telefon till er återförsäljare för service. Då kan en servicetekniker undersöka/ åtgärda produkten.

Med vennlig hilsen

Hvorpå jeg svarer:

Sitat:

Dette var overhodet ikke til hjelp, som du ser i mailen jeg sendte, så følger det ikke med noen usb-kabel til telefonen min, og den koster faktisk ganske mye å kjøpe i tillegg! Jeg har nå gått gjennom sidene til Sony Ericsson via nettet på telefonen min, men kan ikke se at det går an å oppdatere på denne måten. Jeg er svært skuffet! Det er et helt vanlig minnekort jeg har kjøpt fra sammen leverandør som jeg kjøpte mobilen fra (netonnet.com), og nå skal jeg ikke kunne få brukt walkmanmobilen min til det den er ment for? Det hadde vært fint om jeg kunne på noen måte ha fått tilsendt programvaren på telefon, for jeg synes ikke det er riktig å skulle belaste kunden for enda mer pengebruk for å kunne benytte en så åpenbar funksjon i telefonen

Mvh

Dette er lureri, altså! Herregud! Jeg gir meg ikke på dette, jeg skal IKKE bruke 250 på en kabel som strengt tatt skulle vært standardutstyr i mobilpakken!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 16-02-11, 13:05   #5999
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fy flate, nå er jeg forbanna!

Fikk svar fra Sony Ericsson, bare p**spreik, alt sammen:


Hvorpå jeg svarer:


Dette er lureri, altså! Herregud! Jeg gir meg ikke på dette, jeg skal IKKE bruke 250 på en kabel som strengt tatt skulle vært standardutstyr i mobilpakken!

250, hva slags kabel er det? Bruker ikke telefoner flest en micro-USB-kabel som koster typ 70 kr på clas? Ikke for å undergrave frustrasjonen din altså, den er berettiget.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 16-02-11, 13:10   #6000
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

250, hva slags kabel er det? Bruker ikke telefoner flest en micro-USB-kabel som koster typ 70 kr på clas? Ikke for å undergrave frustrasjonen din altså, den er berettiget.

Det var det jeg også trodde, og jeg gikk med godt mot på Clas O., men neida, det var ikke dén kabelen ca i prisklassen du beskriver, men en egen SE-kabel (visstnok mini-usb, eller noe). Jeg kunne alternativt blåse femti kr mindre på en Samsung-kabel, men atte liksom ... Herregud! Man må ha ny programvare i en telefon som har en egen sd micro minnekortslot for å kunne lese gjeldende minnekort? Uh.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no