Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen spørsmål til dere:)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-05-10, 02:51   #1
mria90
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 12
mria90 er på en erverdig vei

Noen spørsmål til dere:)

Hei!
Jeg vurderer sterkt å begynne på ketolyse, har gått litt på det ifjor i 4 uker, men hadde ikke så mye motivasjon, så datt helt ut.
Da gikk jeg ned ca 8 kg, 3 av de er kommet tilbake iløpet av et år.

Det jeg opplevde på ketolyse var ihvertfall at det er svært effektivt, men tror jeg ble for lite kreativ når jeg skulle lage mat, så ble dritlei alt.
Så må vel lete etter inspirasjon etterhvert... tips mottas med takk

Jeg lurer egentlig på hvordan jeg kan gjøre ketolyse litt rimelig?
For jeg synes kjøtt og sånt er dyrt, eller så er jeg vel ikke smart nok.
Jeg er utrolig blakk for tiden, men vil komme igang så fort som mulig.

mria90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:02   #2
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til dere:)

dette lurer jeg på også...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:08   #3
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål til dere:)

First price nakkekoteletter, torskekoteletter og kylling er relativt rimelig.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:11   #4
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål til dere:)

Jeg og mange med meg benytter seg av tilbudene i de ulike kjedene, og i tillegg kjøper jeg inn fryste kjøttvarer da de er en god del rimeligere enn ferske.
Det finnes forrøvrig en tilbuds-avis-tråd og så vil jeg anbefale å søke på tilbud, økonomi og lignende ord i søkefunksjonen. Temaet har vært oppe flere ganger.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 23:53   #5
Juballong
Juniormedlem
 
Juballong sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 39
Juballong er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen spørsmål til dere:)

Hei , det blir en del egg også på ketolysekuren.
Og jeg har handlet ett par ganger i sverige der kjøtt stort sett er billigere.
Men det lønner seg ihvertfall å sjekke litt priser her og der, som feks var det 40 % avslag på alt av grøntfor på obs forrige uke- jeg hamstret innå la det i Tupperware beholdere , der kan det grønne overleve i minst 3 uker !!

håper dere finner ut av ting , lykke til med kuren
(ps. vært på kur fra mars tatt av 8,5kg)

Juballong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 14:51   #6
solihjerte
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 82
solihjerte er ny på veien

Sv: Noen spørsmål til dere:)

Jeg er helt nystartet, men tenkte som deg at dette blir sikkert dyrt. Men synes faktisk det er motsatt. For jeg spiser jo ikke så mye mat egentlig, og jeg kjøper jo ikke snop, is, boller, brus, Mc Donalds, pizza og lettvint "drittmat" lenger. Det brukte nok jeg mye penger på før.
Det som jeg synes burde vært rimeligere i butikkene er grønnsaker som f.eks broccoli og blomkål. Men ofte tilbud på kjøtt, koteletter, kjøttdeig, kylling er ikke så ille pris på.

Jeg har også tenkt at det blir egg og bacon, men jeg er ikke så glad i noen av de delene, så det har bare blitt ett sånt måltid for meg. Nå har jeg bare vært på en uke, men det er masse mat og oppskrifter som jeg gleder meg til å prøve her på forumet.

Hvis du bruker oppskriftene, så er det sikkert mye du kan varierere med.

solihjerte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 16:04   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen spørsmål til dere:)

Hei,
Skulle vel tro at du finner noe av Annika Dalquist eller Skaldemann på biblioteket i Sverige.
Her har jeg samlet sammen litt nyttig informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo… http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Her har du oppskriftsdelen av forumet

Linker til inspirasjon:
Hva har du spist til frokost i dag
Lunsj
Hva skal du ha til middag i dag-tråden
Hva har du spist til kveldsmat i dag
Samling av oppskrifter for lavkarbo.no


Matbudsjettet mitt har i alle fall ikke økt ved overgang til lavkarbo, slutt på snop, brus, impulskjøp… jeg har blitt veldig flink til å planlegge og kjøper mesteparten av kjøtt etc i Sverige. I tillegg så blir det jo ikke kastet middagsrester lenger da det er ypperlig til frokost eller lunsj.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Noen spørsmål om hva dere spiser joggebukse-jenta Ketolysekuren 9 31-01-08 21:14
Spørsmål til dere erfarne ... Fredrikke Ketolysekuren 9 23-05-07 13:43
Driver dere eller har dere drevet med noen sportstyper Tidligere bruker Trening 29 02-02-06 21:52
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no