Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søtstoff og alkohol

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-08, 23:36   #1
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Søtstoff og alkohol

Hva er grunnen til at vekten kan stagnere ved inntak av for mye søtstoff? Jeg vet jeg spiser for mye av det men er så søtsyk

Og så lurer jeg på det med alkohol - er det sånn at et glass rødvin i uka er OK men ikke mer? Man kan vel ikke bare regne karber men også hvordan alkohol påvirker forbrenninga? Eller..?

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:43   #2
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Søtstoff og alkohol

Det KAN være søt stoffer i søtsakene som kroppen reagerer på...Sier ikke at det ER det,men at det KAN!!!
Tror du skal satse på tørr hvitvin i stede for rød vin pga karbene...


( Er det bare vi 2 som er våkn her inne??hihi)

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:49   #3
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Hm- Hvor mange karber er det i et glass rødvin da?
Ketolyse er en del jobb altså! Men det er vel verdt det til slutt..

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-08-08, 23:54   #4
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Har prøvd med ketosticks etter et par glass hvitvin...å den ble helt hvit...så jeg tror den setter ned forbrenningen. Men kom relativt fort tilbake i ketolyse da.Tror å at søtstoff oppfører seg slik at forbenningen går ned.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:04   #5
K`s choice
Medlem
 
K`s choice sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 41
Innlegg: 68
K`s choice er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Huffameg- Nei, nå er det full skjerpings! Ikke noe mer vin på ei stund, og kutt i søtstoffer + veiing av mat.

__________________
Vekt 26 sept: 81, 9 kg.
Vekt 3 okt: 81,5 kg.
Vekt 10 okt: 81,0 kg.
Vekt 17. okt: 80,2 kg.
K`s choice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tusler over til Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:05   #6
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Søtstoff og alkohol

Man reagerer helt forskjellig på mat,alko og søtstoffer...Det er nesten helt umulig å gi råd,man må bare prøve seg frem..Litt etter litt!!
Ikke tenk slik at det som egentlig ikke passer inn i ketolyse kuren må man ha litt av,tenk heller å styre unna det,for kuren sin skyld og din egen...Mange ganger kan det føre til at man får i seg litt mer enn man hadde tenkt å da kan det få følger den ene eller andre veien!!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:11   #7
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Ja det beste er vel om du tester noen matvarer eller drikker med sticksen.Feks drikk litt pepsi max å ta en test etter ca 2 timer. Det var slik jeg fant ut at jeg reagerte på en del ting.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:13   #8
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Søtstoff og alkohol

Det er et lurt råd annhild

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:18   #9
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Ja ikke sant for vi er som sagt veldig forskjellige.Kjenner de som tåler veldig godt det jeg ikke tåler i det hele tatt.

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 00:39   #10
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Søtstoff og alkohol

Stemmer det!!Her går det ikke ann å gi exakte råd,siden det er så forskjellig fra person til person,men et råd kan jeg komme med,er du usikker på noe,så prøv heller litt eller litt hvis du vil/må (?) eller la vær hele greia..Noen ting,som søt saker og sånn,er jo strengt tatt i nødvendig,så klarer man la vær jo bedre er det...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 14:39   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Annhild, her.

Har prøvd med ketosticks etter et par glass hvitvin...å den ble helt hvit...så jeg tror den setter ned forbrenningen. Men kom relativt fort tilbake i ketolyse da.Tror å at søtstoff oppfører seg slik at forbenningen går ned.

Det stemmer ikke helt at alkohol setter ned forbrenningen.
Leveren vil forbrenne alkoholen først, før noe annet. Da settes alt annet "på vent". Når all alkohol er forbrent, vil kroppen begynne med ketolyse igjen. Så lenge du har alkohol i blodet vil ikke du ha noen fettforbrenning, og heller ingen vektnedgang...

Imidlertid er det ikke lurt å drikke noe særlig med alkohol de første ukene etter at man begynner på ketolyse, men det tror jeg er for at kroppen har mye som skal omstilles, og da trenger den ikke å måtte hanskes med alkohoforbrenning i tillegg.

Ellers står det på vinmonopolets sider hvor mye sukker pr liter det er i nesten all vin som de har.
F.eks: Er det 4g sukker pr liter, så er det altså 0.4 g karbohydrat pr dl... og det blir sånn ca 0,8 på et glass - alt etter hvor stort glasset er...
Det sier seg selv at man bør styre unna viner med 20 g sukker pr liter så lenge man holder på med ketolyse

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 14:09   #12
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Men hvorfor blir sticksen hvit etter et par glass vin da?

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 14:11   #13
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Søtstoff og alkohol

Sticksene viser om kroppen din forbrenner fett. Når du drikker alkohol, forbrenner kroppen alkohol før den gjør noe annet - ergo blir det ikke utslag på sticksen. Du bør få utslag igjen så snart kroppen er ferdig med å forbrenne alkoholen.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 15:21   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av K`s choice, her.

Hva er grunnen til at vekten kan stagnere ved inntak av for mye søtstoff? Jeg vet jeg spiser for mye av det men er så søtsyk

Og så lurer jeg på det med alkohol - er det sånn at et glass rødvin i uka er OK men ikke mer? Man kan vel ikke bare regne karber men også hvordan alkohol påvirker forbrenninga? Eller..?

Hjernen skiller ikke på kunstig søtstoff og sukker. Ergo, viss du spiser mye søtstoff, tror kroppen at den får sukker og reagerer deretter. Så lenge du fortsetter å spise søtstoff, vil søtbehovet ditt opprettholdes. Det eneste er rett og slett å kutte ut søtstoff. I vertfall for en god periode, slik at kroppen venner seg av med det. Jeg VET at det er både hardt og vanskelig, men det går
Det er ikke alle som reagerer med vektstans pga. søtstoffene. Det er helt individuelt.

Når det gjelder alkohol, så går du ikke ut av ketose pga. alkoholen. Men fettforbrenningen blir satt på vent til alkoholen er ute av kroppen. Da først starter fettforbrenningen igjen.

Ellers så finnes det masse tørre viner, både rød og hvit. Vet det er flere tråder her om det

Ellers når det gjelder stix, husk at det er kun en indikator. Les om ketose og stix her: Post#1: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092&page=2

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 00:00   #15
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Takk for supre svar Men om jeg drikker 1 flaske vin da? Går jeg ut av ketolysen da?

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 11:15   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Annhild, her.

Takk for supre svar Men om jeg drikker 1 flaske vin da? Går jeg ut av ketolysen da?

Det kommer an på hvor mange karber (gram sukker pr liter vin) det var i vinen -og hvor mange karber du hadde igjen av "dagens dose".

Husk at mange reagerer annerledes på alkohol når man er i ketose.
Jeg ble ganske så pirrevipp etter to glass første gangen jeg drakk etter å ha begynt på kuren ...
Det var litt uvant, he, he.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:45   #17
Annhild
Medlem
 
Annhild sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Molde
Alder: 51
Innlegg: 97
Annhild er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Hehe ja det blir billigere har jeg fått erfare.Det med søtstoff er jeg helt enig i...slik jeg og tror. Nå er jeg mye klokere...takk

__________________
10 kg er nådd
Men aldri tilbake til mitt gamle jeg
Annhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse,lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-08, 23:53   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff og alkohol

Annhild: Om sticksen din ble hvit på grunn av noen glass vin, så er det sannsynlig at du drakk en vin med litt for mye sukker i.

Gracella: Du regner litt feil, for druer har også noe karber, som vin er laget av. Ikke like mye som vanlige druer, ettersom det meste av karbene sitter i skallet, men regn i alle fall seks gram kh på en flaske vin, gjerne mer også.

Når kroppen forbrenner alkohol så blir også biproduktet ketoner, så man går i prinsippet ikke ut av ketose av den grunn, men alkohol, som noen sier her, er et mer lettilgjengelig brennstoff, og dermed tar kroppen det først.

Når det gjelder søtstoffer, så vil sukkeralkoholen vanligvis ikke taes opp i tarmen sånn at den øker insulinproduksjonen. Dessverre så gjelder det ikke oss alle.
Dessuten øker alt søtt, på grunn av hvordan hjernen reagerer på tilførselen av det, forvirre apetitten din, og du vil gjerne fyse på mat, og spise mer enn du trenger.

Håper dette oppklarer litt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 00:16   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.


Gracella: Du regner litt feil, for druer har også noe karber, som vin er laget av. Ikke like mye som vanlige druer, ettersom det meste av karbene sitter i skallet, men regn i alle fall seks gram kh på en flaske vin, gjerne mer også.

Håper dette oppklarer litt

Er det 6 gram karber i tillegg til antall gram sukker pr liter (som oppgis av polet)??
Jeg har nemlig spurt før her inne om hvordan man finner ut karboinnholdet i vin, og da var svaret slik jeg sa over her...
(er det 8 g sukker pr liter, så er det 8 g karber pr liter osv)

Ikke at det gjør meg noe, det er svært sjeldent at det blir "ei hel ei" på meg

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 07:31   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff og alkohol

Jeg har lest dette på lowcarbfriends om jeg ikke husker feil, og det er jo ganske logisk. Men det står alltid restsukker på innhold på polets nettsider, og det er jo sukkeret som ikke ble borte i gjæringsposessen. Om det er 2 gr pr liter, noe som er ganske vanlig for rødvin, så blir det jo nesten i prinsippet som å drikke vann . Det er som regel pluss minus 18 gr kh i 100 gram i vanlige druer, så klart det også er karbohydrater i vindruesaften!

Da snakker jeg om rødvin, det ligger vel likt an med hvitvinen, men den er jo som oftest litt søtere uansett. Det er liksom rødvin som er greia mi Og en flaske går det rett som det er

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 07:24   #21
blaut
Juniormedlem
 
blaut sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: OPPE I NORD TROMS
Alder: 49
Innlegg: 23
blaut er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Er sånn som helst drikker søtt, gjerne desertvin.
Men d e ikke så ofte eg unne meg alkohol, så når eg no skal på treff til helga, hadde eg tenkt å innta den vinen eg har løst på, uten å tenke ketolyse, får heller ta et par daga før stixen e rosa. Man skal jo leve og. Og ka e vel et par daga av et langt liv...

__________________
BLAUT
blaut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 12:50   #22
Fleskulf
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 35
Fleskulf er på en erverdig vei

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har lest dette på lowcarbfriends om jeg ikke husker feil, og det er jo ganske logisk. Men det står alltid restsukker på innhold på polets nettsider, og det er jo sukkeret som ikke ble borte i gjæringsposessen. Om det er 2 gr pr liter, noe som er ganske vanlig for rødvin, så blir det jo nesten i prinsippet som å drikke vann . Det er som regel pluss minus 18 gr kh i 100 gram i vanlige druer, så klart det også er karbohydrater i vindruesaften!

Da snakker jeg om rødvin, det ligger vel likt an med hvitvinen, men den er jo som oftest litt søtere uansett. Det er liksom rødvin som er greia mi Og en flaske går det rett som det er

Men er ikke de 18 prosentene i druene også for det meste sukker? Så viss de måler restsukkeret i den ferdige vinen, vil ikke sukkeret i druene være inkludert i målingen?

__________________
kill the carbs before the carbs kill you.
Fleskulf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 13:03   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Fleskulf, her.

Men er ikke de 18 prosentene i druene også for det meste sukker? Så viss de måler restsukkeret i den ferdige vinen, vil ikke sukkeret i druene være inkludert i målingen?

Det er jo et poeng. Men sukker i druer skiller seg vel noe fra rørsukker?!? Nei, guri malla, nå kom jeg til kort. Må vel nesten spørre noen som jobber på polet. Jeg har i alle fall hørt at man bør regne seks gram karber i en flaske vin. Kanskje det også er stivelse i druene eller noen av de andre ingrediensene?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-08-08, 23:51   #24
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Søtstoff og alkohol

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo et poeng. Men sukker i druer skiller seg vel noe fra rørsukker?!? Nei, guri malla, nå kom jeg til kort. Må vel nesten spørre noen som jobber på polet. Jeg har i alle fall hørt at man bør regne seks gram karber i en flaske vin. Kanskje det også er stivelse i druene eller noen av de andre ingrediensene?

Her levde man altså i lykkelig uvitenhet (med vranglære) og trodde man drakk vin med kun 0,2 g karber pr dl.....
Akk ja, så feil kan man ta .

Du får nesten spørre noen på polet. Jeg ville jo tro at det de oppgir, er totalinnholdet av sukker(arter). Men det er visst ikke så mye her i verden som er slik man tror, har jeg etterhvert oppdaget.
Ellers la jeg merke til at vinmonopolet oppgav mye mer sukker i en vin enn Alko oy (den finske varianten av vinmonopolet) oppga for samme type vin.
Det syntes jeg var litt rart.
http://www.alko.fi/tuotteet/en/463458
http://www.vinmonopolet.no/is-bin/IN...mpTo=OfferList

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 29-08-08 kl 11:02.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-08-08, 07:47   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Søtstoff og alkohol

Hmmm. Det var rart. Men uansett, om det er seks karber i en flaske vin, så er ikke det særlig mye! Og man slipper å bekymre seg for søtstoff etc.
Men, det er synd man ikke får næringsinnholdet, og bare restsukkeret.

Men, det ser ut til at det ikke bare er vi som klør oss litt i hodet over dette, fant denne linken: http://www.wineintro.com/basics/health/atkinsyrs.html og det er visst ikke bare bare å regne ut karber (eller carb-like ) i vin, til og med Atkins sleit litt der...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang. søtstoff ~kiki~ Ketolysekuren 6 10-08-08 20:30
Barn og søtstoff ... moniq Barns kosthold 12 19-02-08 12:09
Søtstoff.... ÆSJ! Konkelimonke Spørsmål og svar 2 15-03-07 10:34
Søtstoff expresso91 Lavkarbo generelt 9 11-12-06 10:11
Reaksjoner på søtstoff? Mint Lavkarbo generelt 5 25-05-06 14:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no