Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ute av ketose nå, eller? Ikke så lett på ferie ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 22:12   #1
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei

Ute av ketose nå, eller? Ikke så lett på ferie ...

Har nå sittet å regnet på hvor mange karbs jeg har fått i meg idag...litt over 90gram kom jeg til!! Er på ferie, og har spist både is og et par munnfuller med daimkake idag..
Men så sitter jeg å ser på hvor mye fett jeg har fått i meg...bare 100gr:/ og 130 gram protein. Syns jeg har spist ganske mye idag, men har bare fått i meg i underkant av 2000kcal(vet man ikke skal tenke så mye på det da..)
Skal ta en test nå snart, og se om jeg er i ketose..kan aldri tenke meg det...

Jeg trenger noen tips til hva jeg kan spise som inneholder nok fett! Jeg må vel ha i meg hvertfall 50 gr fett til, men ikke fullt så mye proteiner.Utenom alt det søte jeg har spist idag har jeg bare fått i meg ca 12 karbs....

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-07-10, 15:06   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose nå eller?? Ikke så lett på ferie...

Jordbær eller bringebær med fløte og flytende søtning kan jo være et godt alternativ til is
Er man på ferie må man nesten bestemme seg på forhånd hvordan man skal spise spør du meg. Det går helt fint å spise 100% lavkarbo også på tur... har vært en uke i bobil i Norge, Sverige og Danmark og det gikk helt fint - både på maten jeg lagde selv og den jeg spiste ute. Det handler om hva du har bestemt deg for og planlagt på forhånd... (Tro meg dette har jeg lært på den harde måten...)
Det er lettere å spise feil om man ikke har tenkt gjennom situasjonene på forhånd - eller har alternativene klare.

Fett er jo enkelt; smør, olje, majones, CF, dressing laget selv, fløte, laks, kjøtt med fett på, grillet kylling med skinn, avocado, fetaost, annen ost, nøtter...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:54   #3
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Ute av ketose nå eller?? Ikke så lett på ferie...

Opprinnelig lagt inn av Minusnoenkg, her.

Har nå sittet å regnet på hvor mange karbs jeg har fått i meg idag...litt over 90gram kom jeg til!! Er på ferie, og har spist både is og et par munnfuller med daimkake idag..
Men så sitter jeg å ser på hvor mye fett jeg har fått i meg...bare 100gr:/ og 130 gram protein. (...) Jeg trenger noen tips til hva jeg kan spise som inneholder nok fett! Jeg må vel ha i meg hvertfall 50 gr fett til, men ikke fullt så mye proteiner.Utenom alt det søte jeg har spist idag har jeg bare fått i meg ca 12 karbs....

Må bare få minne om at om du skeier ut sånn som dette, og høyner karbmengden så kan du ikke fylle opp med fett i tillegg. Det er balansen mellom fett/karbs som nøkkelen til balansert kosthold på lavkarbo. Høyner du karbs, må du spise magrere. Reduserer du karbs kan du spise mer fett - sånn som vi gjør på blant annet ketolyse.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 17:18   #4
Peaches
Juniormedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 38
Peaches er på en erverdig vei

Sv: Ute av ketose nå, eller? Ikke så lett på ferie ...

Bare lurte på noe, havner en ut av Ketose etter en dag med for mye karbs?
Tar det noe lengre tid å komme i ketose igjen, hvor mange dager ca ?

Peaches er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 11:16   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ute av ketose nå, eller? Ikke så lett på ferie ...

Helt individuelt - det må du nesten måle med ketostix selv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Bli i ketose eller ikke på 17. mai raskall Mer enn 30 kg overvekt 13 15-05-10 22:11
Lett i ketose mette_moj Ketolysekuren 4 07-09-09 19:51
Trene tungt eller lett Gobolla Trening 3 21-03-08 19:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no