Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 15:53   #1
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Min middag/lunch i dag bestod av:

1 liten avocado
2 ss creme fraise
1 ts majones
salt
pepper
litt sitrondråper
og Jacobs utvalgte krydder til grillmat

Dette hadde jeg som en "potetsalat" ved siden av en halv kyllingfilet, og endel av kremsausen ble igjen på tallerkenen.

Er dette et bra måltid på lavkarbo? Følger ingen fast filosofi, men heller litt mot LCHF...

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 16:49   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

Min middag/lunch i dag bestod av:

1 liten avocado
2 ss creme fraise
1 ts majones
salt
pepper
litt sitrondråper
og Jacobs utvalgte krydder til grillmat

Dette hadde jeg som en "potetsalat" ved siden av en halv kyllingfilet, og endel av kremsausen ble igjen på tallerkenen.

Er dette et bra måltid på lavkarbo? Følger ingen fast filosofi, men heller litt mot LCHF...

Er dette alt du skal spise i dag synes jeg det var tynt, spis gjerne en HEL kyllingfilet Du kan koke opp litt blomkålbuketter og blande i "potetsalaten" din for litt mer "sunne" karbohydrater og litt mer mettende måltid.
Sjekk at Jacobs utvalgte krydder ikke inneholder sukker, du kan fint lage gode krydderblandinger selv - uten sukker i

Ellers er dette et fint tilbehør til proteinkilder som feks grillmat eller kyllingfilet.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 17:08   #3
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Har flere måltider i dag

Til frokost prøvde jeg noen lapper med kokosmel i, men de falt ikke helt i smak, men spiste 3 stk, til tidlig lunch spiste jeg et lavkarboknekkebrød med kokt egg og majones. Regner med at det blir et kveldsmåltid bestående av knekkebrød med noe pålegg og grønnskaer på...

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 22:34   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

Har flere måltider i dag

Til frokost prøvde jeg noen lapper med kokosmel i, men de falt ikke helt i smak, men spiste 3 stk, til tidlig lunch spiste jeg et lavkarboknekkebrød med kokt egg og majones. Regner med at det blir et kveldsmåltid bestående av knekkebrød med noe pålegg og grønnskaer på...

Jeg ville kuttet lavkarbobrødmaten de første ukene, skal du ned i vekt kan du få stagnasjon i vektnedgangen og ofte - min erfaring - spiser du mindre ordentlig mat med såpass mye "brødmat".
Spis mere og bedre proteinkilder istedet for brødmaten En halv grillet kylling med feks blomkålsalat, eller bladsalat med olje eller majonesdressing er knallgodt, røykalaks og eggerøre, en liten biff/-strimler med kokte grønnsaker osv er absolutt bedre etter min mening Husk bearnaise- eller fløtesaus attåt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:36   #5
tarante
Medlem
 
tarante sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 68
tarante er på en erverdig vei

Sv: Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Tror ikke jeg kan overleve uten de knekkebrødene Trodde ikke de var så farlige siden de kun inneholder frø, kli, fiberhusk, salt og litt melk.... Har gått ned 1,4 kg siden i går (gikk opp 0,4 kg første dag), men det er masse vann som har kommet ut, gikk på do i hele går!

Er ikke så glad i fettsmaken som blir på alle middagene, derfor er det vanskelig å få til noe særlig mer enn ett til to måltider med fløtesaus eller fete dressinger, derfor er jeg veldig glad for å ha funnet disse knekkebrødene nå. Mine tidligere forsøk har stort sett bestått av ting som smaker eggeomelett med forskjellige smaker, i måltidene utenom middag (kjipt å ikke være glad i eggesmak når man går på lavkarbo!)

Jeg gjør et forsøk med knekkebrød allikevel jeg - har jo resten av livet til å finne ut av hva som er optimalt for kroppen min

__________________


tarante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:16   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gjør et nytt førsøk på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tarante, her.

Tror ikke jeg kan overleve uten de knekkebrødene Trodde ikke de var så farlige siden de kun inneholder frø, kli, fiberhusk, salt og litt melk.... Har gått ned 1,4 kg siden i går (gikk opp 0,4 kg første dag), men det er masse vann som har kommet ut, gikk på do i hele går!

Er ikke så glad i fettsmaken som blir på alle middagene, derfor er det vanskelig å få til noe særlig mer enn ett til to måltider med fløtesaus eller fete dressinger, derfor er jeg veldig glad for å ha funnet disse knekkebrødene nå. Mine tidligere forsøk har stort sett bestått av ting som smaker eggeomelett med forskjellige smaker, i måltidene utenom middag (kjipt å ikke være glad i eggesmak når man går på lavkarbo!)

Jeg gjør et forsøk med knekkebrød allikevel jeg - har jo resten av livet til å finne ut av hva som er optimalt for kroppen min

Det har du selvfølgelig! Snakket utfra egen erfaring. Du må finne den måten du kjenner du kan leve på uansett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo gjør meg lykkelig! misslinda Generell diskusjon 21 19-12-10 14:32
Lavkarbo gjør deg feit Janis Nyheter / media 50 16-11-09 10:24
Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum? Adriane Generell diskusjon 58 07-01-09 14:29
Nytt lavkarbo-øl Kanutten Lavkarbo generelt 7 16-03-07 15:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no