Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-07, 19:17   #76
tinkerbell00
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4
tinkerbell00 er på en erverdig vei

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Har selv Bmi på , ja ikke 20, men 21. Men likevel har jeg litt fett på kroppen. Vil gå ned et par kg, eller kg er egentlig ikke så farlig, men jeg vil gjerne redusere fettmengden min. Så ja, går man noe ned ?

tinkerbell00 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen :) Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 20:23   #77
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Det har ingen hensikt å bruke ketogen diett for noen få kilo. Som nevnt i tidligere post vil kroppen protestere heftig.

Her passer det bedre med den enkle metoden:

  • kutt ut sukker, hvitt raffinert mel, pasta, ris og poteter en periode
  • Sjekk sidene om Lindberg kosthold
  • tren/beveg deg mer enn du gjør i dag.
Spis gjerne grovt brød/knekkebrød, spis masse grønnsaker og nøtter. Spis frukt, men ikke for mye.

Pass på at alle måltider inneholder proteiner, fett og antioksidanter (grønnsaker)

Les mer her:

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:25   #78
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Til opplysning: Det går an å ha BMI på 20 og ha masse overflødig fett. BMI er statistikk, og det vil alltid være noen på ytterfløyene.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:31   #79
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Til opplysning: Det går an å ha BMI på 20 og ha masse overflødig fett. BMI er statistikk, og det vil alltid være noen på ytterfløyene.

Det kunne være interessant å få vite din definisjon av "masse"!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 21:36   #80
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det kunne være interessant å få vite din definisjon av "masse"!



-

Valker og dobbelthake, for eksempel. Man KAN ikke se seg blind på BMI.

__________________


Min journal
safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:05   #81
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Det er ingen problem å ha "masse" fett på kroppen med en bmi på 20 bare man har lite nok muskler...

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:22   #82
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Les her om fordelene med litt mere muskler.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:44   #83
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Jeg har hørt at man kan legge på seg av å gå på ketolyse hvis man er normalvektig. Stemmer dette? ( dette er IKKE dokumentert vitenskap, jeg har bare hørt det.)
Men det er noen som bruker lavkarbo for å gå opp i vekt, sant?

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 23:51   #84
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Jeg har ikke sagt noe om BMI jeg da. Og det har jeg ikke tenkt å gjøre heller.

Om man legger på seg av lavkarbo kosthold (ikke nødvendigvis ketogent) kommer an på om man er undervektig/normalvektig eller overvektig.

Det vil være variasjoner fra kropp til kropp. Men undervektige kan legge på seg, normalvektige tar som regel ikke av i det hele tatt - og overvektige tar somregel av. Det er kroppens egen "justeringsmekanisme" som slår til. Kost i balanse.

Hva er så "normalvektig" ? Det er ikke sikkert kroppen din er enig med hue ditt om hva som er "normalvektig". Som regel ligger "normalvektig" etter kroppens ide noe høyere enn hva hue vårt eller speilet vårt sier. Slik er det bare.

Men uansett vil folk som har kosmetisk overvekt, dvs. forholdsvis slanke - men med mage, rompe, lår eller hals eller hva det når er en ikke er fornøyd med, ha problemer med å ta av noe som helst med ketogent kosthold. Det ser ut til at den magiske grensen går ved +/- 5 kilo.

Det kan vel de som mener de har +/- 5 kilo før de har nådd målvekt være enige i. Kroppen er ikke med og vekttapet stanser opp av seg selv. Dt må tweakes og lokkes og testes og..... I det hele tatt er det en tålmodighetsprøve.

Det er dessuten ikke mulig å punktslanke. Å bestemme seg for å slanke vekk mage eller hvadetnå er. Her er det en kominasjon av korrekt kosthold og trening som må til. De aller fleste med slike "kosmetiske" problem opplever at de tar av helt andre steder enn de egentlig vil. Det går ofte hardt utover ansikt og pupper....

Om man ikke har vært på ketogent kosthold i det hele tatt før, og bare ønsker å ta av noen få kilo, er det dessverre enda vanskeligere og bortkasta å ta av ved å spise ketogent. Her har det vist seg gang på gang at det beste er et Lindberg aktig/Atkins vedlikeholds lignende kosthold. Dvs. lavkarbo, men ikke i ketose. Dette er ikke noen ny viten, det er "gammel" erfaring fra medlemmer/deltakere på lavkarbo forum over hele verden. Og snodig nok er leger og ernæringsfolk bak de forskjellige lavkarbo retningene helt enig. Deres erfaringer er de samme som brukernes.

Om det er noen som allikevel vil prøve må de jo bare gjøre det. Jeg ville aldri anbefale det. Jeg står fast på mitt forslag fra tidligere post i dag.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 09:20   #85
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

En liten kommentar til det å legge på seg på lavkarbo. Min filosofi er jo ikke ketolyse, men Atkins, og det ligner en del.
Samboeren min spiser jo nødvendigvis en del det samme som meg, og han har gått opp fra 69 til 75 kg (han er 184 høy), og har holdt seg der lenge. For han var det noen gode kg å legge på seg, da han var ganske så innhul og mager.

Så det Nille sier om at kroppen regulerer seg til et mer normalisert nivå på lavkarbo ser i alle fall ut til å stemme her i heimen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 10:36   #86
Zinger
Juniormedlem
 
Zinger sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 45
Zinger er ny på veien

Sv: Kan man komme i ketose med BMI på 20?

Jeg har bare 3-4 kg å ta av før jeg er der jeg selv føler at jeg "burde" være. Jeg har prøvd ketogent kosthold en liten stund, men det skjedde ikke særlig mye. Ble bare tømt for energi så fort jeg skulle anstrenge meg fysisk. For meg har det funket mye bedre med Lindberg/Atkins vedlikehold, både når det kommer til energi og trivsel/velvære.

Zinger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo light Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no