Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vektregulerende?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 11:42   #1
sunshine90
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
sunshine90 er på en erverdig vei

Vektregulerende?

Jeg har spist lavkarbo i ca 1 måned nå, og er strålende fornøyd!
jeg har ingen ønsker om å gå ned i vekt, da jeg allerede er undervektig i følge min BMI. Grunnen til at jeg endret kostholdet mitt er fordi jeg hadde store blodsukkersvingninger samt mye vondt i magen, men dette har heldigvis blitt mye bedre nå. Den første uken gikk jeg overraskende ned 3 kg, men jeg regner med at dette bare var vann.

Så til spørsmålet mitt; Jeg spiser mye mat på LCHF, sikkert mer enn jeg forbruker og. Det sies at dette kostholdet er vektregulerende, men hvorfor går jeg ikke opp i vekt? jeg veier per idag 52 kg og er 173 cm høy. jeg veide 55 kg før jeg la om kostholdet mitt. jeg ønsker ikke spesielt å gå opp i vekt, men jeg bare syns det er litt rart siden jeg spiser så mye (føler jeg ihvertfall selv)

Et eksempel på hva jeg spiser en dag:

Frokost: 2 egg stekt i masse smør med majones og skinke + en kopp kaffe med masse fløte

Lunsj: Stor salat med masse ost + bacon/spekeskinke + paprika + tomat + oljedressing

Mellommåltid: et par paranøtter/mandler

Middag: Kylling/kjøtt/fisk med grønsaker og masse saus av fløte/seterømme/creme fraiche

Kvelds: Bær med fløte

Ikke alltid jeg spiser kveldsmat eller mellommåltider, men det pleier å bli mye fløte og smør i løpet av en dag

Ellers må jeg bare nevne at jeg ELSKER lavkarbo har aldri spist så variert og ikke minst GOD mat i hele mitt liv! så dette er noe jeg kommer til å fortsette med livet ut. jeg har også vært mye plaget med kviser, men de er så godt som borte! Halleluja

sunshine90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 11:45   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Vektregulerende?

Heihei!
Så lenge en spiser "nok", så skal det være vektregulerende, men det tar nok litt tid "Nok" kan jo være ganske realtivt også, så kanskje du må regulere litt på inntaket etterhvert. Nedgangen du opplever kan være delvis fordi at hvis du spiste endel karbohydrater før så hadde du endel vann i kroppen, da karbohydrater binder vann. Når de er ute av systemet forsvinner vannet, sånn i første omgang.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 13:03   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Vektregulerende?

Nellie gir gode svar, jeg vil bare si at så lenge du spiser mye og god lavkarbomat og er fornøyd, så får vekta regulere seg selv. Det kan jo hende at den vekta du nå har er den som er riktig for deg også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar

Emneord
lchf, vektregulerende


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskning om lavkarbo/ketolyse som vektregulerende Vhanja Spørsmål og svar 5 15-06-11 21:47
Er ketolyse vektregulerende? Jabba Ketolysekuren 1 28-05-11 16:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no