Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-11, 11:45   #5076
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Åja, fra skallene ja. Nei, da ble det verre! På noen andre der sto det at det var fra frøene, så da er sikkert denne det og. Typisk! Håpa på å spare noen kroner neste gang jeg trengte fiberhusk

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 11-01-11, 11:57   #5077
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Åja, fra skallene ja. Nei, da ble det verre! På noen andre der sto det at det var fra frøene, så da er sikkert denne det og. Typisk! Håpa på å spare noen kroner neste gang jeg trengte fiberhusk

Vet det finnes noe som heter Pofiber som kan brukes på samme måte som fiberhusk. Aner ikke prisen, men det kan jo være verdt å sjekke ut! Dessuten er jo alt sånn billigere i Sverige .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 12:01   #5078
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jepp, fiberhusk koster ca 50 svenske for en 300gr boks 47 norske på meny for en 100 gr pose kjøpte 3 bokser i sverige, men det kommer til å ta år før jeg får begynt på boks nummer to... baker så innmari mye nemlig

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 11-01-11, 12:02   #5079
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor lang tid tar det å fryse en stek/skinke på 1-2 kilo? Og hva er mest fett; ku eller oksekjøtt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 12:12   #5080
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Og vær så snill å ikke ha rød skrift. Det er så slitsomt å lese hele innlegg i rødt!

EN ting er at det er slitsomt for oss vanlige, men fargeblinde vil ikke kunne se teksten om den er i rødt og grønt.

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Dere som har peiling, om jeg anmelder noen for trakassering og trusler om ekstrem vold, hva vil konsekvensene for den personen mest sannsynlig bli da?

Her i Norge; sannsynligvis ikke en dritt. Ressursbruk og innsparinger og den samme gamle leksa....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 12:34   #5081
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det riktig at man kan få mageknip av sennepsfrø ?

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-01-11, 12:49   #5082
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takk! Ja, jeg skal ta utgangpunnkt i den, men strikke den med litt tynnere garn for jeg vil at den skal bli skikkelig slimfit, sånn som skigenserene/koftene var på femtitallet , og så skal jeg ha litt dekor fra bærestykket nederst og nederst på ermene, pluss luser.
Det siste høres jo definitivt enklest ut, men blir det like pent?

Det var jo vanlig det før, å ha ein bord eller to frå bærestykke nederst på bol og arm. Dale hadde det på mange av genserane sine på 90' tallet også.
Trur det blir kjempefint!!

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening
Gammel 11-01-11, 12:51   #5083
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Men, blir jeg satt på et slags lager? hvis jeg ikke svarer riktig på spørsmålene

Ja også kan du bli gitt til noen andre som fortjener det når de tømmer lageret

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-01-11, 14:04   #5084
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ja også kan du bli gitt til noen andre som fortjener det når de tømmer lageret

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 11-01-11, 14:16   #5085
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et rumpespørsmål
Noen som kan fortelle meg hvordan hemorider føles? Prøvde å lese litt på nettet, men fant ikke helt ut av det. Jeg har spist litt for mye fiber i det siste, tror jeg. For jeg hadde ikke pommelommet på tre dager før det hele kom i går (etter inntak av ganske store mengder laktose, for å få fart på sakene ). Men det ble ikke akkurat som jeg hadde tenkt. Og det som kom ut var hardt og tørt. Og jeg revnet og blødde ganske mye. Men jeg har periodevis blødd litt når jeg går på do sikkert i 6-7 år.. Men denne gangen gjorde det VONDT (låg våken halve natten og okket meg). I går kveld prøvde jeg og lindre det. Lurte på ett tidspunkt på å smørre Aurax på, men fant ut at det sikkert ikke er smart. Jeg smurte på litt aloe vera-gel (vet ikke om det er en god ide, jeg, men var litt desperat). Da kjente jeg at jeg hadde en sprekk der, men også var det noe som kjentes ut som en slags boble ved siden av den.. Er det hemorider? (jeg vet ikke om den har vært der lenge, for jeg har ikke for vane å kjenne der..)

Jeg er redd for at jeg må på do i løpet av dagen, men vet også at det kan bli verre dersom jeg holder meg. Bør jeg gå til legen?
Beklager at jeg legger ut om rumpa og avføringen min her. Håper ingen får varige mén

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 14:23   #5086
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har et rumpespørsmål
Noen som kan fortelle meg hvordan hemorider føles? Prøvde å lese litt på nettet, men fant ikke helt ut av det. Jeg har spist litt for mye fiber i det siste, tror jeg. For jeg hadde ikke pommelommet på tre dager før det hele kom i går (etter inntak av ganske store mengder laktose, for å få fart på sakene ). Men det ble ikke akkurat som jeg hadde tenkt. Og det som kom ut var hardt og tørt. Og jeg revnet og blødde ganske mye. Men jeg har periodevis blødd litt når jeg går på do sikkert i 6-7 år.. Men denne gangen gjorde det VONDT (låg våken halve natten og okket meg). I går kveld prøvde jeg og lindre det. Lurte på ett tidspunkt på å smørre Aurax på, men fant ut at det sikkert ikke er smart. Jeg smurte på litt aloe vera-gel (vet ikke om det er en god ide, jeg, men var litt desperat). Da kjente jeg at jeg hadde en sprekk der, men også var det noe som kjentes ut som en slags boble ved siden av den.. Er det hemorider? (jeg vet ikke om den har vært der lenge, for jeg har ikke for vane å kjenne der..)

Jeg er redd for at jeg må på do i løpet av dagen, men vet også at det kan bli verre dersom jeg holder meg. Bør jeg gå til legen?
Beklager at jeg legger ut om rumpa og avføringen min her. Håper ingen får varige mén

Uten å gå inn på hvordan jeg vet det , så kan jeg fortelle deg at hemoroider kjennes som små hudposer som stikker ut av endetarmsåpningen. De kan gjerne gjøre vondt, og de varierer i størrelse. Hemoroider er enkelt forklart åreknuter. Åreknuter i rompa, altså .
Om de ikke forsvinner (noe de dessverre gjerne ikke gjør) så må de fjernes. Dette gjøres på to måter, så vidt meg bekjent; Ved å skjære dem av og sy igjen (au!), eller å stoppe blodtilgangen, sånn at de rett og slett skrumper inn av seg selv. Det er nok vanligst å gjøre det på den siste måten i dag, men jeg tror det også avhenger av størrelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 14:42   #5087
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men homorroider trenger slettes ikke fjernes om de ikke er overvettes plagsomme! Det finnes en salve på apoteket som holder i massevis om man ikke har mange svært smertefulle. Den heter Scheriproct og fungerer bra på ikke så alt for alvorlige angrep!

Det høres ut som om det du sliter med akkurat nå er en helt normal revne som svært mange opplever når de har litt i hardeste laget avføring!
Den gror helt fint av seg selv i løpet av en dag eller 2 som regel!
Det du kan gjøre er å holde avføringen mye og smøre stumpen med sinksalve når du må på do frem til den har grodd!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-01-11, 15:19   #5088
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men homorroider trenger slettes ikke fjernes om de ikke er overvettes plagsomme! Det finnes en salve på apoteket som holder i massevis om man ikke har mange svært smertefulle. Den heter Scheriproct og fungerer bra på ikke så alt for alvorlige angrep!

Det høres ut som om det du sliter med akkurat nå er en helt normal revne som svært mange opplever når de har litt i hardeste laget avføring!
Den gror helt fint av seg selv i løpet av en dag eller 2 som regel!
Det du kan gjøre er å holde avføringen mye og smøre stumpen med sinksalve når du må på do frem til den har grodd!

God bedring!

Takk begge to. Håper jeg ikke har sånne store som jeg må kvele eller kutte bort da Kjøper jeg sinksalve på apoteket? Jeg hadde tenkt meg en tur til legen. Kanskje jeg bare skal sjekke om det er hemorider med det samme da. Så vet jeg det. Sånne hemoridekremmer er de reseptfrie?

Ja, og apropos det legebesøket, hvilke blodprøver bør jeg ta? Jeg har ikke tatt noen før på dette kostholdet. Tok mange før jeg begynte og var overraskende frisk til å være så sjuk. Har lyst å ta c-peptid, for det tok aldri den gamle legen min, men er det vits når man har spist lavkarbo i 9 mnd? Planlegger å sjekke elektrolyttene (er det ikke det de heter?), for det har jeg sett at Kanutten har sagt mange ganger. Skal også sjekke jern, fordi jeg føler meg anemisk. Spiser riktignok store mengder rødt kjøtt, så føler at det ikke burde være tilfellet. Burde jeg også sjekke blodtrykk, kolesterol og slike ting? Jeg sjekket stoffskifte, langtidsblodsukker og 100 andre ting hos legen min i fjor vår. Han fant aldri noe grunn til energiløsheten min, bortsett fra depresjon (jeg følte meg ikke deprimert). Jeg fant jo løsninga når jeg droppa karbene da.. Men nå sklei jeg ut her. Noen som har en liste over hva jeg burde teste?

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 15:28   #5089
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan like gjerne sjekke c-peptid også. Det er dessverre ikke alltid sånn at selv om blodsukkeret normaliseres så gjør insulinet det. Har du hatt forhøyet insulinproduksjon lenge, så hender det at kroppen bare fortsetter å produsere for mye. Jeg er et godt eksempel på det; perfekt blodsukker (om enn litt reaktivt) etter lang tid på lavkarbo, men likevel alt for høyt c-peptid. Jeg måtte medisineres for det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 15:29   #5090
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvor lang tid tar det å fryse en stek/skinke på 1-2 kilo? Og hva er mest fett; ku eller oksekjøtt?

Men er det ingen som vet dette, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 15:31   #5091
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvor lang tid tar det å fryse en stek/skinke på 1-2 kilo?

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet... Man legger den i fryseren, og neste gang man henter noe der er den fryst liksom. Som regel.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og hva er mest fett; ku eller oksekjøtt?

Det sies at ku er seigere, som kan tyde på at det er mindre fett. Men okser har mer muskler, som igjen tilsier at de har minst fett... Det har mer å si hvor på dyret kjøttet sitter enn hvilket kjønn det kommer fra.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 15:36   #5092
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg skjønner ikke helt spørsmålet... Man legger den i fryseren, og neste gang man henter noe der er den fryst liksom. Som regel.

Det sies at ku er seigere, som kan tyde på at det er mindre fett. Men okser har mer muskler, som igjen tilsier at de har minst fett... Det har mer å si hvor på dyret kjøttet sitter enn hvilket kjønn det kommer fra.

Skjønner du ikke spørsmålet? Vel, la meg gjenta: Hvor lang tid tar det å fryse 1-2 kilo skinke/stek, jeg skal lage tjälknöl (en svensk variant av roast beaf), og det hadde vært praktisk å vite når jeg kan ta ut kjøttet, ettersom det skal være fryst når det legges i ovnen. Må jeg vente ett døgn? To, liksom?
Hvor kjøttet sitter? På rompa, vel! Derav skinke/stek .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 15:40   #5093
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du kan like gjerne sjekke c-peptid også. Det er dessverre ikke alltid sånn at selv om blodsukkeret normaliseres så gjør insulinet det. Har du hatt forhøyet insulinproduksjon lenge, så hender det at kroppen bare fortsetter å produsere for mye. Jeg er et godt eksempel på det; perfekt blodsukker (om enn litt reaktivt) etter lang tid på lavkarbo, men likevel alt for høyt c-peptid. Jeg måtte medisineres for det.

Okei, men da skal jeg prøve å være tøff og kreve det. Jeg er litt sånn spak når det er type autoritetspersoner som sier "nei, det er ikke nødvendig". Da blir jeg som oftes litt sånn "nei, vel..."
Må bli litt tøffere i tryne, tror jeg!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 15:40   #5094
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Okei, men da skal jeg prøve å være tøff og kreve det. Jeg er litt sånn spak når det er type autoritetspersoner som sier "nei, det er ikke nødvendig". Da blir jeg som oftes litt sånn "nei, vel..."
Må bli litt tøffere i tryne, tror jeg!

Gjør det! Herregud, det er jo bare en fastende blodprøve.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 15:42   #5095
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

det hadde vært praktisk å vite når jeg kan ta ut kjøttet, ettersom det skal være fryst når det legges i ovnen. Må jeg vente ett døgn? To, liksom?

Det kommer nok litt an på fryseren også. Er det en sånn liten fryser på kjøleskapet kan det nok fort ta en halv til en dag, men er det en stor fryseboks burde det fryse på et par timer.


Ah, men skinke sitter jo ikke på ku eller okse Men det jeg mente er at GENRELLT er det større forskjell på de forskjellige stykkene kjøtt fra ett og samme dyr enn på hvilket kjønn. Forøvrig skal man ha sett det slaktet for å vite om det er ku eller oksekjøtt også, infoen man får hos slakteren ville jeg ikke stolt på. (De færreste vil betale noe særlig for kukjøtt, så de kaller det meste okse)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 15:54   #5096
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det kommer nok litt an på fryseren også. Er det en sånn liten fryser på kjøleskapet kan det nok fort ta en halv til en dag, men er det en stor fryseboks burde det fryse på et par timer.


Ah, men skinke sitter jo ikke på ku eller okse Men det jeg mente er at GENRELLT er det større forskjell på de forskjellige stykkene kjøtt fra ett og samme dyr enn på hvilket kjønn. Forøvrig skal man ha sett det slaktet for å vite om det er ku eller oksekjøtt også, infoen man får hos slakteren ville jeg ikke stolt på. (De færreste vil betale noe særlig for kukjøtt, så de kaller det meste okse)

Er et sånt frysfack på et kjøleskap, ja.
Jeg tror ikke det der kommer til å bli noe problem på Strøm-Larsen, hvor jeg har tenkt å kjøpe kjøttet. Har vanskelig for å forestille meg at de jukser med kjøttet, med sin ansenitet.
Med skinke/stek, så mente jeg som sagt ROMPA! Du veit, den som er over bakbeina . Jeg får spørre hos slakteren hvilken som er feitest. Eneste grunn til at jeg skrev skinke, var kanskje at jeg ved et eller annet tidspunkt vurderte å bruke svin. Men ettersom tjälknöl opprinnelig skal lages av elg/rein, så er vel okse/ku mer nærliggende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 16:00   #5097
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror ikke det der kommer til å bli noe problem på Strøm-Larsen, hvor jeg har tenkt å kjøpe kjøttet. Har vanskelig for å forestille meg at de jukser med kjøttet, med sin ansenitet.

Med sin ansinitet har jeg vondt for å tro at de vil INRØMME at de har kukjøtt. Det er en grunn til at det omtales som storfekjøtt...
Jeg handlet der et par ganger da jeg bodde rett borti gata for de, men jeg syns de var stressa og lite hjelpsomme mesteparten av tida. Og sist jeg var der ble han ene dritsur fordi jeg ikke ville kjøpe pølsene jeg hadde spurt og gravd om. Det var 6g karbo i de, så jeg var ikke interessert, det syns han tydeligvis var veldig prippent.
Selv handler vi bare hos halalslaktere. Mye bedre service, og en brøkdel av prisen. Han bak grønland bazar har jeg kun godord om (og jeg er kresen! )

Når det gjelder fett kjøtt er det entrecoten som er best. Lårstykkene er ganske magre, siden det er en eneste stor muskel. Mørbrad er heller ikke så dumt, og ofte billigere.
De siste gangene vi har helstekt kjøtt i oven har vi fakitsk brukt de hele bitene fra Nordfjord eller First Price med entrecote eller mørbrad. De er supersaftige og møre.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 16:06   #5098
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med sin ansinitet har jeg vondt for å tro at de vil INRØMME at de har kukjøtt. Det er en grunn til at det omtales som storfekjøtt...
Jeg handlet der et par ganger da jeg bodde rett borti gata for de, men jeg syns de var stressa og lite hjelpsomme mesteparten av tida. Og sist jeg var der ble han ene dritsur fordi jeg ikke ville kjøpe pølsene jeg hadde spurt og gravd om. Det var 6g karbo i de, så jeg var ikke interessert, det syns han tydeligvis var veldig prippent.
Selv handler vi bare hos halalslaktere. Mye bedre service, og en brøkdel av prisen. Han bak grønland bazar har jeg kun godord om (og jeg er kresen! )

Når det gjelder fett kjøtt er det entrecoten som er best. Lårstykkene er ganske magre, siden det er en eneste stor muskel. Mørbrad er heller ikke så dumt, og ofte billigere.
De siste gangene vi har helstekt kjøtt i oven har vi fakitsk brukt de hele bitene fra Nordfjord eller First Price med entrecote eller mørbrad. De er supersaftige og møre.

Ok, takk for tips! (Sist jeg var der, spurte jeg om billig innmat til katta, og da sa de at okse var billig, men ku billigere ).
Da blir det neste jeg lurer på, sånne trådgreier/nett man har rundt, hvor får man kjøpt dem?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-01-11, 16:10   #5099
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da blir det neste jeg lurer på, sånne trådgreier/nett man har rundt, hvor får man kjøpt dem?

De er det slakteren som putter på de. Han halal-kammeraten binder alltid inn og vakumerer steika på noen minutter.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-11, 16:15   #5100
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De er det slakteren som putter på de. Han halal-kammeraten binder alltid inn og vakumerer steika på noen minutter.

Hmmm ... Kanskje det funker like godt med stek fra lam? Har en alldeles nydelig halal-slakter rett rundt hjørnet her, men kanskje jeg har tenkt meg blind på storfe ...
Uansett må jeg opp på Strøm-Larsen for å kjøpe svinespekk og -lever til leverposteien jeg skal lage meg på min nyervervede kjøttkvern .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no