Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Og plutselig sprakk jeg ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-11, 22:51   #51
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er det nå jeg skal sukke litt og lure på hvor din humoristiske sans er?
Kan`ke skjønne du ikke skjønner at jeg var morsom og sånn
At DU ikke oppfattet det, er vel ikke MIN feil?

Synes forøvrig du er ganske flink som klarer å skrive navnet mitt riktig nå!

Jeg lo veldig godt, og derfor mitt smilefjes også i my reply...charlott. hehe.

Men leste tråden nå ang oppdatering av profil, men ser ikke ut til å fungere, så skal prøve igjen.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:51   #52
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Er nok litt dum jeg, blond og dum...hvor i helvete limer jeg det inn da?

Tenker du på hvor du limer inn dataene her, i profilen din? Det står i innlegg nr 1 eller 2

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:51   #53
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a
Thumbs up

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Der kom den jo!!!! Hurra!

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:52   #54
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tenker du på hvor du limer inn dataene her, i profilen din? Det står i innlegg nr 1 eller 2

Fant den, takk for hjelpen!

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 22:52   #55
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg lo veldig godt, og derfor mitt smilefjes også i my reply...charlott. hehe.

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:00   #56
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

hehe, her var det mye action plutselig! jeg kjenner at hodet mitt ikke klarer å følge med når jeg leser... Kanskje for mye av karbo? Men håper det ikke bryter ut i full krig her da

Jeg fikk nå, for første gang på 2 mnd., LYST til å gå meg en tur!! Tror jammen meg karboene har satt sving i kroppen jeg... MEN kjenner at leddene begynner å verke igjen... Og magen blir full av luft. Og for å ikke snakke om hvor ekkel munnen føles av sukker... Så karbo er ikke godt for kroppen, bare for energien og gleden, og dere skjønner... Nå går jeg meg en tur, ikke finn på noe tull her så lenge da, hehe

Ja, jeg føler meg rett og slett syk når jeg skeier ut med høykarbo nå. Vondt i hodet, kvalm, svimmel, hjertebank, muskelverk og tåkehjerne. Ble litt overrasket over at reaksjonen skulle være så sterk, men det er jo på en måte bra at man nå klarer å kjenne hva høykarbo egentlig gjør med kroppen. Lettere å holde seg da. Men det er jo også en viss "rus" eller kick som du sier! Litt facinerende å kjenne på kroppen hvor stor forskjell maten man spiser virkelig kan gjøre

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:06   #57
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Takk for at du fortalte om sprekken Marella. Det var godt å høre på en måte. Skjønt jeg ønsker ikke at folk sprekker..Men jeg er så nær en sprekk selv..at jeg ikke helt vet om jeg holder ut. Har lyst på så mye..Jeg er borte og åpner kjøleskapdøra stadig vekk.. Det ligger noe godt ..og "ulovlig" for meg der.
Jeg lovet meg selv en belønning når jeg kom under 80kg.. Men det var ikke helt lurt..
Fikk bare lyst på mer..mer..og enda mer.. etterpå. Holder stand enda.. og håper og tror jeg klarer dette videre.. Håper det går greit med deg og.. Vi må bare stå på alt vi kan å holde oss inne på rett spor. Vi vil jo bli slanke..eller i allefall slankere enn nå???

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:12   #58
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Høykarbofolk (ala Grethe Roede f.eks) skeier definitivt ut dersom de spiser mye fett forresten.. Ser at det bare ble ledd bort, men det er faktisk helt sant: Dersom du går på en diett og du bryter denne, vil det kalles utskeiing.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:15   #59
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Bra hersketeknikk Charlott! Jeg klikker på deg nå så du får noe flere poeng ok?

Mannen som kaller kvinnelige medbrukere "lille venn" våger å klage på bruk av hersketeknikker?


Btw, din oppfatning av begrepet "hersketeknikk" er sånn ca. like feil som din oppfatning av begrepet "demokrati".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:34   #60
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Siden jeg har en bmi langt under øvre grense for normalvektig, går jeg ikke så mye i store, flagrende klær. Men hvis jeg hadde et ego som ditt, ville jeg nok ikke funnet noe som passet selv i butikker for ekstra store størrelser.

Og, ang. å følge strømmen, så tror jeg du burde trene litt mer på akkurat dét. Eller, du kan praktisere dét du gjorde i en annen tråd, stillhet. Jeg tillater meg å snakke for mange brukere her når jeg ber deg vurdere å gå for "stillhet" langt oftere.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:45   #61
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Btw, din oppfatning av begrepet "hersketeknikk" er sånn ca. like feil som din oppfatning av begrepet "demokrati".

Ok, når du sier det så må det være sant.

  Svar med sitat
Gammel 09-12-11, 23:53   #62
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

Høykarbofolk (ala Grethe Roede f.eks) skeier definitivt ut dersom de spiser mye fett forresten.. Ser at det bare ble ledd bort, men det er faktisk helt sant: Dersom du går på en diett og du bryter denne, vil det kalles utskeiing.

Ja fett er like ille på lavkalori, som sukker er på lavkarbo.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 00:17   #63
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Jeg har mine egne betraktninger om utskeielser. Det er en kjennsgjerning at de fleste av oss er menneskelige, og før eller siden vil føle trang til å gi seg selv noe de har nektet seg lenge. Man blir lei av å være så utrolig flink og prektig hele tiden, det koster å være standhaftig over tid! De store forandringene som skjer med kroppen i en vektnedgangsprosess er også vanskelig å takle mentalt; plutselig blir man oppfattet annerledes av andre. Uansett hvor velkommen vektnedgangen er, tråkker man ut av comfortsonen og inn i det "ukjente". Det er noe trygt i å ha det slik man alltid har hatt det - og ofte er vi våre egne verste sabotører.

Jeg tror det er viktig å unne seg selv nedgang, framgang og suksess. Og ikke tenke at "dette får jeg ikke til likevel, jeg klarer jo ikke å stå i mot hveteboller". For det gjør man jo. Hveteboller inneholder ingen livsnødvendige bestanddeler. Snarere tvert i mot.

Jeg er stor tilhenger av å skeie ut i svært kontrollerte former. Jeg skeier aldri ut dersom jeg ikke har bestemt meg for det på forhånd. Jeg har også bestemt meg for hvor mye jeg skal skeie ut. På den måten slipper jeg den dårlige samvittigheten etterpå, og den vonde sirkelen der man tenker at "nå har jeg jo allerede spist de dumme bollene, løpet er kjørt og jeg har lyst på spaghetti også!". Så lenge utskeielsen er planlagt og jeg har begrenset meg til dét jeg har bestemt meg for, koster det meg ingenting å fortsette der jeg slapp etterpå. Jeg tror jeg ville hatt større problemer med å hente meg inn igjen dersom jeg gikk på en smell hvor jeg ikke greide å motstå en fristelse. Men om det nå skulle skje - vel - det blir jo ikke noe BEDRE av å fortsette smellen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 00:42   #64
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har mine egne betraktninger om utskeielser. Det er en kjennsgjerning at de fleste av oss er menneskelige, og før eller siden vil føle trang til å gi seg selv noe de har nektet seg lenge. Man blir lei av å være så utrolig flink og prektig hele tiden, det koster å være standhaftig over tid! De store forandringene som skjer med kroppen i en vektnedgangsprosess er også vanskelig å takle mentalt; plutselig blir man oppfattet annerledes av andre. Uansett hvor velkommen vektnedgangen er, tråkker man ut av comfortsonen og inn i det "ukjente". Det er noe trygt i å ha det slik man alltid har hatt det - og ofte er vi våre egne verste sabotører.

Jeg tror det er viktig å unne seg selv nedgang, framgang og suksess. Og ikke tenke at "dette får jeg ikke til likevel, jeg klarer jo ikke å stå i mot hveteboller". For det gjør man jo. Hveteboller inneholder ingen livsnødvendige bestanddeler. Snarere tvert i mot.

Jeg er stor tilhenger av å skeie ut i svært kontrollerte former...

Jeg tror det er lurt å planlegge utskeielser slik som du sier... Jeg hadde tenkt å planlegge det, og har tenkt tanken en stund... men plutselig på 2 minutter, så var all den tanken borte, og jeg bare tok en sjokoladebit i full fart! Deretter en til, men syns ikke sjokoladen var så god. Ble til at jeg spiste litt gummi, en neve potetgull, en neve popcorn, en neve brendte mandler og en lavkarbo sjokolade muffins med 2 ss vaniljeis og litt krem. samt 2 stykker pizza. Ja, det ble en del, men likevel ikke så alt for mye i forhold til hva jeg kunne spise av gotteri før i gamledager... Føler nå at jeg ikke skal ha noen problemer med å styre unna i morra, men det føler jeg alltid når jeg er mett og trett... Fikk iallefall gått meg en tur på 40 minutter i bakker da, og det hadde jeg ikke gjort om jeg ikke hadde spist sukker først. Kjenner pulsen er raskere av sukkeret, og fikk litt hodepine, litt stive lett i fingrene og i leggene, og litt vondt i magen. Men egentlig ikke så mye.

Jeg er ogås offisielt ute av ketose nå. Fikk for første gang helt nøytral stick. Men håper at jeg er fort back in business!

Er helt enig at det er viktig å unne seg nedgang, framgang og suksess... Har ikke selv blitt så tynn at noen venner eller familie reagerer på det, så kjenner meg ikke igjen i det du skriver, men tror deg. Men skjønner hva du mener med å være sin egen saboør.

Jeg har i kveld tatt bilder i samme klær som før jeg gikk ned 14 kg. Jeg ser stor forskjell i ansikt, hals, skuldre og rompe, men magen har ikke krympet så veldig mye. Men den forsvinner vel håper jeg... MEN; jeg skal aldri bli så stor i ansiktet igjen!! Huff, det var ikke et pent syn å se et stappmett tryne full av vann av all sjokoladen!! Nå er jeg nesten "meg selv" igjen i ansiktet, og kroppen følger vel også på etterhvert....

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 00:46   #65
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Marlykk, her.

Takk for at du fortalte om sprekken Marella. Det var godt å høre på en måte. Skjønt jeg ønsker ikke at folk sprekker..Men jeg er så nær en sprekk selv..at jeg ikke helt vet om jeg holder ut. Har lyst på så mye..Jeg er borte og åpner kjøleskapdøra stadig vekk.. Det ligger noe godt ..og "ulovlig" for meg der.
Jeg lovet meg selv en belønning når jeg kom under 80kg.. Men det var ikke helt lurt..
Fikk bare lyst på mer..mer..og enda mer.. etterpå. Holder stand enda.. og håper og tror jeg klarer dette videre.. Håper det går greit med deg og.. Vi må bare stå på alt vi kan å holde oss inne på rett spor. Vi vil jo bli slanke..eller i allefall slankere enn nå???

Hei Marlykk hehe, skjønner at du ikke ønsker at andre skal sprekke da. Skjønner hva du mener Mitt råd til deg er å kjenne etter på deg selv om du er sterk nok til å kunne bare sprekke en dag, eller om du tror at du ikke klarer å fortsette som før etter det. Jeg har tidligere ikke følt meg sterk nok, og har derfor konsekvent holdt meg unna alt av fy-ting. Men nå føler jeg meg så godt i gang, og sterk, at jeg er ikke så bekymret for morgendagen.

Belønning etter nådd kg burde være nye klær eller noe lignende, fremfor mat, men jeg skjønner hva du mener.

ps, kanskje lurt å fjerne fristelser i kjøleskapet om du føler deg svak? Det er jo ikke verdt det... Lykke til så mye, håper du klarer å gjøre det som er best for deg selv

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 00:49   #66
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Ja, jeg føler meg rett og slett syk når jeg skeier ut med høykarbo nå. Vondt i hodet, kvalm, svimmel, hjertebank, muskelverk og tåkehjerne. Ble litt overrasket over at reaksjonen skulle være så sterk, men det er jo på en måte bra at man nå klarer å kjenne hva høykarbo egentlig gjør med kroppen. Lettere å holde seg da. Men det er jo også en viss "rus" eller kick som du sier! Litt facinerende å kjenne på kroppen hvor stor forskjell maten man spiser virkelig kan gjøre

Ja, det er jo helt uttrolig hvordan kroppen reagerer på mat! Håper jeg slipper en bakrus i morra, hehe. Jeg ble også litt svimmel etterpå, men har gått over nå.

Men noen ganger er denne rusen god, akkurat som med alkohol, selv om det har sine bivirkninger. Men lurt å vurdere om det er verdt det, og evt hvor ofte. Man kjenner jo seg selv best, så man må jo bare vurdere selv. Lykke til videre

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 00:50   #67
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Ja, det er jo helt uttrolig hvordan kroppen reagerer på mat! Håper jeg slipper en bakrus i morra, hehe. Jeg ble også litt svimmel etterpå, men har gått over nå.

Men noen ganger er denne rusen god, akkurat som med alkohol, selv om det har sine bivirkninger. Men lurt å vurdere om det er verdt det, og evt hvor ofte. Man kjenner jo seg selv best, så man må jo bare vurdere selv. Lykke til videre

ps, ser du startet i October også... Og vi er begge på en erverdig vei, hva nå enn det betyr, hehe...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:09   #68
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Vil bare si at i dag her jeg vært flink igjen, og at jeg allerede er tilbake i Ketose Målte beige i gårkveld, men i dag er sticken lilla igjen... Ingen bivirkninger i dag. Kun vektøkning på 0,6 kg...

Ønsker dere alle en fin-fin lørdagskveld!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:28   #69
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Flink du er! 0.6 kg opp er jo ikke så ille heller, selv om det bare er snakk om vann. Er nok vanlig å øke mye mer enn det etter en utskeielse.. Hvis ikke det bare er meg

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:35   #70
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Vil bare si at i dag her jeg vært flink igjen, og at jeg allerede er tilbake i Ketose Målte beige i gårkveld, men i dag er sticken lilla igjen... Ingen bivirkninger i dag. Kun vektøkning på 0,6 kg...

Ønsker dere alle en fin-fin lørdagskveld!

Supert at du er tilbake. Lurt at du gikk deg en tur og forbrant litt av karbene straks.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 01:54   #71
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Supert at du er tilbake. Lurt at du gikk deg en tur og forbrant litt av karbene straks.

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Flink du er! 0.6 kg opp er jo ikke så ille heller, selv om det bare er snakk om vann. Er nok vanlig å øke mye mer enn det etter en utskeielse.. Hvis ikke det bare er meg

Takk for støtten dere to back in business jeg no

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:35   #72
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Vi er jo bare mennesker, så en sprekk en gang iblandt er jo uunngåelig. Samme hvilket kosthold en har. Jeg har alltid vært veldig glad i sjokolade, og skjeier ut med det en skjelden gang. Spiser lavkarbo mat, så vanlig sjokolade er jo ikke lov. Sjokolade er jo usundt i store mengder uansett kosthold det da. Poenget mitt er at det er lov å sprekke en gang iblandt uansett kosthold, det er det vi spiser daglig som teller.

Problemet mitt er at det sjelden blir bare en dag, men jeg gir ikke opp. Det var lettere å holde kostholdet da jeg hadde mye å ta av. Jeg er egentlig veldig fornøyd, men trenger å ta av 8-10 kg til.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 14:12   #73
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Jula som kommer kan sikkert bli en prøvelse for mange. Man kan forberede seg godt, lage lavkarbomat -og kaker/snacks og som jeg: bestille hvilken mat jeg vil ha hos mamma når jeg kommer

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 21:34   #74
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

ja, jula blir sikkert vanskelig for mange. Men jeg har bestemt meg for å ikke overdramatisere jula... Med det mener jeg at en dag er en dag uansett hva den heter. Så fra morgen til kveld så er det like lang tid, med like mange måltider. Jeg tar dag for dag, og måltid for måltid. Og så tenker jeg; Jeg har da kost meg nok tidligere i livet

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:22   #75
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Og plutselig sprakk jeg...

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

ja, jula blir sikkert vanskelig for mange. Men jeg har bestemt meg for å ikke overdramatisere jula... Med det mener jeg at en dag er en dag uansett hva den heter. Så fra morgen til kveld så er det like lang tid, med like mange måltider. Jeg tar dag for dag, og måltid for måltid. Og så tenker jeg; Jeg har da kost meg nok tidligere i livet

God ide. Jeg synes jeg koser meg mest nå,jeg, på fettrik mat. Yum yum Har unngått det helt siden jeg var 16, og er nå 39. Vi kan jo spise nesten alt som er godt, da. Og hvis noe er utenfor lista over lavkarbovarer kan man jo bare begrense mengden så blir det ikke mye karbo likevel. Herlig. Nøtter f.eks, man trenger ikke spise 100 g, man kan spise 20 g., og tenke det er helt lov og kan gjentas. Samme med sjokolade (tgatose eller hjemmesøtet helst,da). Nyt, nyt Jeg spiser litt ost til hvert måltid,jeg fordi det er sååå godt. Har alltid minst tre sorter i kjøleskapet å velge i. Nå er det greddost, ridder og norvegia der.MMMMMM Tar max 24-34 g hver gang så jeg ikke blir intolerant.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg sprakk Frostpinn1 Generell ernæringsdebatt 11 21-11-11 22:08
Sprakk i dag ... Augustbruden Lavkarbo generelt 24 06-04-11 19:11
I dag sprakk jeg.. :-( HappyMe Lavkarbo generelt 14 21-03-11 08:39
Jeg sprakk! CocoNut Mer enn 30 kg overvekt 2 13-12-10 21:52
Jeg sprakk! Tagimpo Mer enn 30 kg overvekt 2 20-07-09 23:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no